Help! Zelfde naam!

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:
Help! Zelfde naam!

Bericht door Beadiful » zo 06 feb 2005 00:19

Ik was een beetje via google aan t zoeken naar mn eigen site (even kijken of ie makkelijk te vinden was op deze manier) en toen kwam ik ineens een site tegen waar iemand OOK sieraden verkoopt onder de naam "Beadiful". Ik schrok me rot!

Ik heb de site bekeken en de site is pas sinds februari online (net pas dus). Er staan ook nog niet veel sieraden op. Maar natuurlijk niet erg fijn als iemand dezelfde naam gaat gebruiken!

Ik weet dat de rechten nergens vast liggen maar ik gebruik de naam al bijna anderhalf jaar en zij natuurlijk nog maar net. Weet iemand of ik hier iets tegen kan doen? Ik heb een mailtje gestuurd met het verzoek de naam te veranderen om verwarring te voorkomen....maar weet natuurlijk niet wat voor reactie ik terug krijg....wat nu?

dimfie
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door dimfie » zo 06 feb 2005 09:40

oei das balen zeg, maar hoe dat zit met de rechten kan ik je helaas niet vertellen hoor.
Groetjes Els

Miake
Bead Reader

Bericht door Miake » zo 06 feb 2005 11:18

Ik weet het ook niet. Ik denk dat als je naam bij de kamer van koophandel vastligt, dat je wel een poot hebt om op te staan. Maar ik gis ook maar wat ... :(

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » zo 06 feb 2005 11:38

Hoi,

Inderdaad als je geregistreerd staat bij de kvk, dan is het geeneens mogelijk (voor zover ik weet) om onder exact dezelfde naam je bedrijf te voeren. De kvk kijkt dat na bij inschrijving of er geen ander bedrijf met dezelfde naam en dezelfde handelsrichting bezig is.

Maar via internet is het lastiger.
Groetjes, Danielle

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 06 feb 2005 11:52

Ik sta inderdaad niet bij de Kvk ingeschreven....omdat ik gewoon bezig ben als hobby en nog niet in het stadium ben al bij de Kvk ingeschreven te staan. (is volgens mij ook best duur!).

Heb inmiddels antwoord van de desbetreffende persoon en ze beweerd de naam zelf bedacht te hebben (heb ik beetje mn twijfels over, tis niet een heel voor de hand liggende naam) en dat ze een betaalde domeinnaam heeft op .nl (ik ook op .tk) Ze geeft verder aan het dus niet te kunnen veranderen en dat het inderdaad erg vervelend is.

Weet iemand hoe het zit met het veranderen van je geregistreerde domeinnaam?

Toen ik deze naam bedacht ben ik eerst verschillende startpaginas afgegaan om te zien wat voor namen er zoal bestonden, hierdoor vielen er vanzelf een aantal keuzes af. Blijkbaar heeft zij die moeite niet genomen aangezien ik zowat op iedere startpagina sta....

Zucht....weet dat ik in principe niets heb om rechten aan te ontlenen maar vervelend is het zeker! Gelukkig kom ik als eerste naar boven tijdens het zoeken in Google!

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » zo 06 feb 2005 12:01

De meeste staan hier niet ingeschreven bij de kvk. Het heeft ook te maken met bijv. het registreren van een merknaam, maar dat hoeft niet altijd omdat kvk soms al volstaat. Maar ik zulke gevallen heb je wel veel meer rechten.
Ik denk dat het in jouw geval heel lastig zal worden. Als zij niet bereid is de naam te veranderen. Wel heel irritant hoor! :evil:

.nl is een geregistreerde site in nederland en .tk volgens mij helaas niet. :(
Laatst gewijzigd door danielle op zo 06 feb 2005 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Danielle

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door mario » zo 06 feb 2005 12:02

...niemand kan een site openen die de zelfde naam heeft als een reeds bestaande site..en inderdaad,je site is http://www.beadiful.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en die andere is http://www.beadiful.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zo erg is het niet,je kan immers met de andere site meeliften

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 06 feb 2005 12:14

Het probleem is dat mijn site http://beadiful.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is OF http://www.beadiful.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus wanneer iemand ipv .tk .nl invult komen ze bij haar uit.....Van een kant kan ik met haar meeliften maar van de andere kant zij natuurlijk ook bij mij. Ik heb dan wel al veel meer sieraden op mn site en een winkelsysteem wat zij b.v. weer niet heeft....maar het blijft gewoon vervelend! Dit is gewoon heel erg jammer, niemand zit er op te wachten op iemand die precies dezelfde naam voor een zelfde soort site gaat gebruiken toch?

mip
Bead Fan

Bericht door mip » zo 06 feb 2005 12:51

das inderdaad wel erg balen!! iemand met dezelfde naam! maar denk ook dat je er weinig aan kunt doen, jullie staan beide niet ingeschreven bij de kvk (tenminste ik ga ervan uit dat die ander dat ook niet is) en hebben denk ik beide geen poot om op te staan. ik hoop dat je er een oplossing voor kunt vinden en leef met je mee! :cry:
groetjes mip

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » zo 06 feb 2005 12:55

Heel vervelend voor je, maar ik denk dat er niets aan te doen is :( Zelfs al zou je je registeren bij de kvk kan je nog geen aanspraak maken op het .nl domein.

Als die anderen niet meewerken heb je een soort van pech :( Als het gewoon een "amateur" is die er verder helemaal niets mee doet zou je kunnen vragen of ze het aan je wilt verkopen. Maar dat zoen ze nooit zo snel of ze vragen er een belachelijk bedrag voor.

Je zou evt een andere naam kunnen nemen waar wel een .nl van open is, maar dat is ook weer zo'n gedoe :(

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 06 feb 2005 12:58

Ja baal er steeds meer van :-(

Maar zelf een nieuwe naam nemen zie ik ook niet zitten, ten eerste had ik de naam eerst en ten tweede moet ik er niet aan denken wat ik dan allemaal moet gaan veranderen....dat zie ik echt niet zitten! Kan alleen maar hopen dat mensen met b.v. startpaginas van kralen en sieraden haar niet ook opnemen op de site, dan krijg je namelijk twee keer de naam beadiful en dan is het helemaal irritant als zij op deze manier klanten afpakt....

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 feb 2005 13:22

jammer...
misschien kan je met haar afspreken dat je ook naar haar site verwijst en zij ook naar die van jou? zo van 'misschien in de war met andere domeinnaam: zie ook .... '. dan kunnen mensen die naar jouw site zochten toch eenvoudig die van jou vinden....
jammer dat die andere haar naam niet wil wijzigen, op zich ook te begrijpen omdat ze domeinnaam al heeft....

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 06 feb 2005 13:30

Zij heeft gekozen voor de .nl naam ik voor de .tk naam....Tis net wat je wil natuurlijk. Maar ik heb ook betaald voor de .tk naam dus we zitten beetje in t zelfde schuitje (alleen was ik dr eerder!)

Maar goed, vind het gewoon jammer dat ze niet voldoende research heeft gedaan voordat ze een naam koos. Alleen bij Kvk en .nl checken vind ik niet echt een goede en betrouwbare research....

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » zo 06 feb 2005 15:55

Ik heb hetzelfde. Er is ook iemand die haar site kralenfantasie noemt. Ik ben daar al een tijdje geleden achter gekomen. Alleen vervelend voor startpagina's vind ik. Voor de rest boeit het me eigenlijk niet zo. Maar ik verkoop ook niet via mijn site. Zie hier de link:
http://home.planet.nl/~colin1/

Britt
Bead Lover

Bericht door Britt » zo 06 feb 2005 16:57

Ik zou dat ook erg vervelend vinden zeg,tjonge jonge ze had toch even bij google die naam kunnen intypen. :shock:
dan had ze toch gezien dat de naam al bestond.
Ik denk dat de oplossing zoals hierboven al werd aangegeven wel een goede is namelijk dat jullie elkaar linken.
want inderdaad jullie hebben er allebei voor betaald voor jullie domein registratie.
Veel suc6 met de oplossing en nog een :idea: ,zet bij je openingspagina de zin "De enige echte" :lol:

Gesloten