op de prof. tour

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
missestoetje
Bead Discoverer
Contacteer:
op de prof. tour

Bericht door missestoetje » do 31 jul 2003 11:30

nou, ik ben al heel lang bezig met het maken van sieraden en ik wil graag beginnen met een eigen onderneming, of in ieder geval een kvk nummer zodat ik naar de beurzen en groothandels kan gaan. Maar.. ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen, want je krijgt natuurlijk ook van alles met de belasting.
Ik ben nog minderjarig, maar je kan het toch ook op naam van je ouders laten zetten, zij zijn het hier wel mee eens. Mijn vader heeft ook al eens een eigen bedrijfje gehad dus die weet ook wel een beetje hoe het moet...
ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven over de kvk, belasting en groothandels en beurzen

heel erg bedankt!!!
greetz MniQ

http://www.sugababes.nl/MniQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Peetie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Peetie » do 31 jul 2003 12:10

Hai,

Je kan bij de KvK een zgn. starterspakket aanvragen, daar staat alle info in. Denk er wel om dat je al je zaken goed moet administreren enzo. En je moet niet alleen BTW vorderen en afdragen, maar ook andere belastingen gaan betalen. En je winst wordt bij je inkomen geteld, en dat is ook niet altijd even gunstig....

Verder moet je het forum maar even afspeuren, want er zijn al vele topics over dit onderwerp.

Succes!

Groetjes, Petra
Afbeelding

marapoes
Bead Starter

Bericht door marapoes » do 31 jul 2003 12:45

Hoi,

Leuk dat je er zo mee bezig bent!
Fijn dat je ouders achter je staan, dat heb je zeker nodig.

Er komt straks een heleboel op je af, maar zolang je nog geen winst maakt, hoef je ook niet veel af te dragen.

Bij de KVK en Belastingdienst hebben ze ook regelmatig Starters-informatieavonden, kun je je helemaal goed laten adviseren.
Ik heb dit zelf ook gedaan, voordat ik me ging inschrijven. Weet je meteen wat je te wachten staat.....

Bedenk je wel goed van te voren dat er heeel veel tijd gaat zitten in de voorbereiding. En de kosten hiervoor zijn voor je het weet, erg hoog!
Denk aan je logo, briefpapier, website, inschrijving KVK, naamsbekendheid verwerven.....

Doe het niet om je kralen goedkoop in te kunnen kopen, want dat valt vies tegen, groothandels zijn vaak ook duur (grotere aantallen, BTW moet je betalen (kun je later wel terugkrijgen) en je moet wel kunnen onderhandelen.
Maar goed, gelukkig kan je vader je daarbij ook helpen.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes als je deze stap gaat zetten!
Laat je even weten hoe het gaat? Ben errug benieuwd naar jouw ervaringen....

Succes!! :lol:
Groetjes, Miriam.

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » za 03 jan 2004 20:40

Marapoes, had je ook een bedrijfsplan nodig??
Hoe gaat hetmet jou bedrijfje?
ZIjn er nog dingen tegen gevallen??
Ik twijfel namelijk ook heel erg, het zit steeds vaker in m?n hoofd om toch de stap te nemen maar ik durf eigenlijk niet....
Groetjes Rianne!

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » za 03 jan 2004 20:56

Ik zit er zelf ook heel hard over te denken, maar helaas laat mijn financiele situatie het momenteel niet toe. En als ik het doe wil ik het goed doen, en daar komen ook best nog wat kosten bij kijken (reclame, prof. website laten ontwerpen, labels en logo ontwerpen en laten maken, kvk kosten (vallen mee)) Verder komt er ook veel werk bij kijken, ik heb zelf net een nieuwe baan, dus dat zit er voorlopig ook niet in.

Een bedrijfsplan is niet verplicht te hebben. Ik denk wel dat je er goed aan doet om dit wel voor jezelf te maken. Ook is het handig om eens met een accountant te praten over hoe je bepaalde dingen het beste kan aanpakken. Mijn vader runt ook een eigen bedrijf, dus heb zelf ook de nodige achtergrond kennis over het hoe en wat, en geloof me maar dat is meer dan je denkt ! Als je je dat goed realiseert kun je de weloverwogen stap maken om je in te schrijven.

Verder handig om aan te vragen bij de belastingdienst is het handboek ondernemen, dit is een handboek voor startende en kleine ondernemers waar je een aantal vragen in beantwoord krijgt; over btw berekenen, investeren en inkopen, het opzetten van een administratie enza....

Ben benieuwd wat je gaat doen, of je de stap ?cht gaat zetten ! Ook benieuwd of jij dat gaat doen Rianne ! Laat je het me weten ?
Misschien, als ik het zelf ook ga doen (over een tijdje) dat we elkaar kunnen helpen met vragen waar we mee zitten enzo....

Groetjes Karin

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » za 03 jan 2004 22:05

Nou ik ben er de laatste tijd zoveel mee bezig...
Misschien komt dat ook wel omdat in nu 50 % werk en me dus erg verveel.
Maar het lijkt me echt gewldig om een eigen zaakje te hebben met uiteraard een eigen lijn sieraden en ook sieraden benodigheden!
Nu zit het er gewoon nog niet in maar ik ben me wel al aan eht verdiepen in een aantal zaken.
Ben zojuist ook bezig geweest met het bedrijfsplan te maken en dat is nog best pittig hoor!
Uiteraard laar ik het hier weten mocht ik er echt mee gaan beginnen!!
Groetjes Rianne!

Mouse
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Mouse » zo 04 jan 2004 13:22

Hoi meiden,

Het lijkt mij ook erg gaaf om een eigen bedrijfje te hebben, maar er komt zo ontzettend veel bij kijken. En wat Karin al zei, dat heb ik ook. Als ik het doe wil ik het echt goed doen. En aangezien ik 4 dagen werk, heb ik er nu ook geen tijd voor.

Mijn vriend heeft ingeschreven gestaan bij de KvK. Hij had ook een belastingadviseur die de belasting zaken e.d. voor hem regelde en toch is er iets mis gegaan. Dit heeft ons nu al ruim 3.500,-- euro gekost. Dus ik ben er altijd erg huiverig voor om je in te schrijven bij de KvK, omdat het ons zoveel problemen heeft gegeven. En wij hebben ons echt goed voor laten lichten, maar dat wat ons zoveel geld heeft gekost, wisten wij niet en wist onze belastingadviseur niet. Dus kijk uit!

Laat je heel goed voorlichten. Schakel een belastingadviseur in, die bij een grote onderneming zit, zodat je zeker weet dat hij alles weet. Want het kan je zoveel geld gaan kosten.

Heel veel suc6!

Liefs,
Mouse

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » zo 04 jan 2004 13:32

Tja je moet ook uitkijken met belastingadviseurs en accountants hoor ! Ze kunnen je handen vol geld kosten. In ons bedrijf doet mijn moeder bijna alles zelf en af en toe is er een accountant die wat dingen doet. W.b.t administratie e.d zijn er heel handige starters programma's te verkrijgen op cd-rom, waarmee je heel handig je eigen boekhouding kunt voeren.... (bv Snelstart voor adm en boekhouding)
Geef niet teveel werk uit handen aan een accountant ! Laat je wel adviseren

Debby
Bead Lover

op de prof. tour

Bericht door Debby » zo 04 jan 2004 14:20

hoi hoi

ook ik ben pas begonnen, en inderdaad het is best heel veel werk!!!
er gaat veel tijd inzitten,
waar ik nu vooral mee bezig ben, is om goede en leuke groothandels te vinden!!!!!

doei doei
Laatst gewijzigd door Debby op ma 15 mar 2004 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 04 jan 2004 14:29

Nou ik heb een paar jaar geleden kort een eigen onderneming gehad en dat was niet zo'n succes. Ik had precies dezelfde insteek: ik wilde het graag gelijk goed en degelijk aanpakken. Maar helaas: crash and burn.

Het was een andere tak van sport, nl. een alternatieve behandelmethode (kinesiologie) maar de basis was hetzelfde. Het probleem zat 'm erin dat de belastingdienst me na 2 jaar niet als ondernemer wilde aanmerken. Ik verdiende te weinig etc. Het was een vreselijk gezeur en het heeft me zo'n 13.000 gulden gekost. Veel meer dan het opleverde.

Vandaar dus dat ik tegenwoordig nog steeds kinesiologie doe, maar in de "hobbysfeer" zoals me nota bene door de belastingcontroleur zelf is aangeraden. :roll: En dat bevalt ook prima voor de sieraden...
Kralen make the world go round!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 04 jan 2004 15:39

whoo dat is veel...bedoel je je totale kosten (investering enzo) of ging dat allemaal naar de belasting?

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 04 jan 2004 16:24

Nee dat was de hele hap die de belastingdienst opslokte... grrr :evil: Aanslagen enzo, ook omdat ik voorlopige teruggaven had gehad waar je als starter recht op hebt... Maar dat is dus best misleidend, reken je daar niet rijk mee.
Ik had daar overige investeringen mee gedaan dus dat was ff ophoesten geblazen!
Kralen make the world go round!

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 02 mar 2004 21:52

Ik wilde nog wat vragen over een kvk nummer. Ik ben dara in mn hoofd ook druk mee bezig maar nu vroeg ik me af of jullie boekhouding veel tijd kost?? Hoeveel tijd kost het ongeveer? dan kan ik bepalen of dat naast mijn studie en het drukke dansen haalbaar is...
Groetjes Patries

Like the heart beads!

gootje
Bead Intelligent

Bericht door gootje » wo 03 mar 2004 12:59

vraagje

moet je perse ingeschreven staan bij de kvk om op beurzen te staan ?
ik neem aan dat je wel gewoon op braderien mag staan, toch ?

gootje

Debby
Bead Lover

beurs

Bericht door Debby » wo 03 mar 2004 19:37

hoi hoi

dat maakt volgens mij niets uit :lol:

Gesloten