? 3,50 verzendkosten duur?
- Love-beadies
- Bead Producer
Ik heb gisteren bij Hobbijou twee swarovski vlindertjes besteld, samen ? 7,50. Kreeg ik een mailtje dat ik ? 3,50 aan verzendkosten moest betalen. Die vlindertjes wegen niks, daarom ben ik er niet mee akkoord gegaan. Vinden jullie ook niet dat ? 3,50 verzenkosten een beetje aan de hoge kant is?
Groetjes Ilona
zou ik ook niet mee akkoord gaan is zowat nog duurder dan je bestelling. Ik snap sowieso niet dat de meeste 2 a 3 euro vragen voor verzending ik vind beetje oplichterij. Ik vind dat je gewoon tpg post moet aanhouden en dan kan je eventueel nog iets extra's berekenen voor de envelop als je een speciale gebruikt! Dat vind ik redelijk!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Weet je Ocean je hebt een klein beetje gelijk maar ik denk dat je ook in ogenschouw moet houden dat niet iedere webshop erop is gebouwd dat ze per gewicht hun artikelen kunnen ingeven en sommige webshops onderbouwen al helemaal niet een afrekenen per gewicht en kunnen dus niet dat optelsommetje uitzich zelf doen. En voor een hoop mensen is en blijft het een hobby om een webshoppie te hebben, ze hebben een kvk gehaald om goedkoper aan hun spulletjes te komen en willen de rest op die manier verkopen zonder dat ze daarvoor extra internetservices/programma's moeten aanschaven. tenminste dat is een beetje zoals ik me het kan inbeelden dat het werktocean schreef:zou ik ook niet mee akkoord gaan is zowat nog duurder dan je bestelling. Ik snap sowieso niet dat de meeste 2 a 3 euro vragen voor verzending ik vind beetje oplichterij. Ik vind dat je gewoon tpg post moet aanhouden en dan kan je eventueel nog iets extra's berekenen voor de envelop als je een speciale gebruikt! Dat vind ik redelijk!

maar 3,50 voor 2 hangertjes is RIDICULOUS

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
vergeet niet dat de bubbeltjes envelop al gauw rond de 20 cent kost. de zakjes waarmee kralen zijn verpakt zijn goedkoop maar dat loopt ook snel op.
verzendkosten aan de hand van gewicht is op zich wel goed idee, maar het kost veel extra tijd om het gewicht van artikelen op te slaan in het systeem zodat aan de hand daarvan de verzendkosten berekend kan worden. ikzelf deed dat in het begin, maar toen er een klant ging klagen dat ze vaak 39 cent teveel verzendkosten had betaald en ik een lading nieuwe kralen binnen kreeg die ik dan allemaal moest gaan wegen, ben ik overgestapt op een vast bedrag.
verder gelden de verzendkosten ook vaak als administratiekosten...en je wil niet weten hoeveel zakelijke rekeningen vragen voor het ontvangen van geld....bij de postbank is dat 0,27 per ontvangen transactie (in het begin 250 gratis, daarna dus betalen).
3,50 is inderdaad beetje hoog, maar wie weet worden er meestal meer dingen bij haar besteld, die allemaal bij elkaar best zwaar zijn, waardoor dit de gemiddelde verzendkosten zijn bij haar?
ik dacht in ieder geval laat ik even posten wat voor kosten er zoal bij komen voor de winkeleigenaar, misschien dat jullie het dan wat beter begrijpen.
verzendkosten aan de hand van gewicht is op zich wel goed idee, maar het kost veel extra tijd om het gewicht van artikelen op te slaan in het systeem zodat aan de hand daarvan de verzendkosten berekend kan worden. ikzelf deed dat in het begin, maar toen er een klant ging klagen dat ze vaak 39 cent teveel verzendkosten had betaald en ik een lading nieuwe kralen binnen kreeg die ik dan allemaal moest gaan wegen, ben ik overgestapt op een vast bedrag.
verder gelden de verzendkosten ook vaak als administratiekosten...en je wil niet weten hoeveel zakelijke rekeningen vragen voor het ontvangen van geld....bij de postbank is dat 0,27 per ontvangen transactie (in het begin 250 gratis, daarna dus betalen).
3,50 is inderdaad beetje hoog, maar wie weet worden er meestal meer dingen bij haar besteld, die allemaal bij elkaar best zwaar zijn, waardoor dit de gemiddelde verzendkosten zijn bij haar?
ik dacht in ieder geval laat ik even posten wat voor kosten er zoal bij komen voor de winkeleigenaar, misschien dat jullie het dan wat beter begrijpen.

-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Ik vind het ook erg duur voor twee vlinders. Als het een vast bedrag is, zou je heel veel kunnen bestellen, dan heb je de kosten er wat beter uit. De ?2,00 die Sandra rekent, vind ik wel redelijk. Ik heb nog niet besteld, maar ik heb wel een lijstje gemaakt wat ik wil bestellen en volgens mij is dat wel zwaar.
Groetjes Baukje
Groetjes Baukje
- Love-beadies
- Bead Producer
Wat het gekke is, ik kreeg eerst nog een mailtje dat ze eerst gingen uitrekenen hoeveel de verzendkosten zouden zijn en dan zouden ze het definitieve bedrag doorgeven.
Hobbijou:
Wij nemen spoedig contact met u op om u verder te informeren omtrent de betaling en de verzendkosten.
Deze zijn afhankelijk van het formaat en gewicht van de bestelling)
Nou het gewicht is dus echt drie keer niks. En er hoeft naar mijn weten maar 1 uiterst 2 postzegels op.
Hobbijou:
Wij nemen spoedig contact met u op om u verder te informeren omtrent de betaling en de verzendkosten.
Deze zijn afhankelijk van het formaat en gewicht van de bestelling)
Nou het gewicht is dus echt drie keer niks. En er hoeft naar mijn weten maar 1 uiterst 2 postzegels op.
Groetjes Ilona
- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Om deze discussie nog wat ingewikkelder te maken:
soms vraag ik me af of het systeem ?bij een bestelling boven de ?x zijnde verzendkosten gratis? eigenlijk niet helemaal verkeerd is.
Ik bedoel ik snap best dat een winkel je zo aanmoedigt om meerdere dingen te bestellen en er zo heel wat aan heeft.
Maar het slaat toch eigenlijk nergens op dat je ?3,50 verzendkosten betaald als je 2 vlinders voor ?7,50 bestelt. Op een bedrag van ?50 maken ?3,50 niet meer uit, maar op ?10 wel. Terwijl de werkelijke verzendkosten bij een kleine bestelling toch zeker ook minder zijn dan bij een grote.
Zou je niet het makkelijkst en het fairst zijn, om gewoon een percentage [bijvoorbeeld 10% of 15%] van het totaalbedrag te rekenen? En dan kun je het vanaf een bepaald bedrag nog altijd later vervallen. Denk niet dat iemand daar moeilijk over zou doen, toch?
soms vraag ik me af of het systeem ?bij een bestelling boven de ?x zijnde verzendkosten gratis? eigenlijk niet helemaal verkeerd is.
Ik bedoel ik snap best dat een winkel je zo aanmoedigt om meerdere dingen te bestellen en er zo heel wat aan heeft.
Maar het slaat toch eigenlijk nergens op dat je ?3,50 verzendkosten betaald als je 2 vlinders voor ?7,50 bestelt. Op een bedrag van ?50 maken ?3,50 niet meer uit, maar op ?10 wel. Terwijl de werkelijke verzendkosten bij een kleine bestelling toch zeker ook minder zijn dan bij een grote.
Zou je niet het makkelijkst en het fairst zijn, om gewoon een percentage [bijvoorbeeld 10% of 15%] van het totaalbedrag te rekenen? En dan kun je het vanaf een bepaald bedrag nog altijd later vervallen. Denk niet dat iemand daar moeilijk over zou doen, toch?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
hm op zich een goed idee....maar soms levert iets van 7,- meer verzendkosten op dan iets van 20,- ... bv glazen (zware) kralen in plaats van plastic (lichte) kralen...
ikzelf denk dat de meeste klanten liever meteen weten hoeveel ze kwijt zullen zijn, dan dat ze pas aan het eind weten hoeveel verzendkosten er komen....vooral als de verzendkosten oploopt....
maar wel creatief idee.
ikzelf denk dat de meeste klanten liever meteen weten hoeveel ze kwijt zullen zijn, dan dat ze pas aan het eind weten hoeveel verzendkosten er komen....vooral als de verzendkosten oploopt....
maar wel creatief idee.

- Love-beadies
- Bead Producer
Als je erover nadenkt is het eigenlijk raar dat hoe minder je koopt hoe hoger de kosten zijn inderdaad. Maar aan de andere kant als dat niet gebeurt gaat iedereen misschien voor een paar euro lopen bestellen en dat is ook weer niet de moeite voor degene die het moet verzenden. Maar in dit geval vind ik het echt belachelijk, ? 3,50 voor 2 kleine vlindertjes.
Groetjes Ilona