Niet blij met Miyuki kralen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12
Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door JMHols » do 14 jul 2016 16:17

Ik dacht dat die consistent waren, niet dus! Ik was bezig met een ketting waarbij ik o.a. Miyuki Duracoat Galvanized Silver gebruik. Soms wil de naald niet door de kraal, maar meestal wel. Maar dat soms is vaker dan ik had gehoopt. grr. heb al een stuk af, maar heb nu geen zin meer om verder te gaan, moet steeds weer stukjes over doen omdat ik niet door de kraal kan. Was dit nu steeds het geval, dat had het kunnen zijn omdat je te vaak door die kraal gaat, maar het gaat dus ook vaak wel goed. Zal dan toch de Toho beter zijn? De ketting heb ik (onaf dus) maar aan de kant gelegd.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door Vengy » do 14 jul 2016 16:34

Ik vind de toho wat consistenter ja
de miyuki kwaliteit is wat achteruit aan het gaan lijkt het wel
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door createss » do 14 jul 2016 20:41

Die ervaring heb ik ook met een duracoat, sea foam in mijn geval. Die wilde ik gebruiken voor een cubic raw, maar na een paar cm. ben ik ermee gestopt: er waren teveel kralen met een te klein gat om er meerdere keren met de draad door te gaan.
Echt balen, want ik koos juis de duracoat voor de betere coating :?

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door JMHols » vr 15 jul 2016 10:07

Dus er zijn er meer die het hebben ervaren. Wel erg jammer, want ik was blij dat ik eindelijk weer een patroon had gevonden welke ik leuk vond om te maken. Maar nu is het plezier er wel weer van af.

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door Ingeborg76 » ma 18 jul 2016 08:22

Ik herken de frustratie ook met name op de duracoat, toch maar naar de toho
Groetjes Ingeborg

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door bobby/sieuw » za 23 jul 2016 18:09

Dat is balen van je ervaring en heel erg jammer te horen.
Ben sinds een paar maanden weer begonnen, zie dat ik ook heel wat wauw schitterende creatie's heb gemist van jullie. Super gaaf allemaal.

Had alleen Toho in rocailles 15/0 besteld voor de Swarovski rivoli en verder alles in Miyuki.
Heb ervaring juist met Toho rocailles 15/0, niet gelijkmatig en qua kwaliteit minder dan de Miyuki 15/0. Ik ben weer overgestapt op rocailles 15/0 in Miyuki p. Maar ben niet zo ervaren als jullie natuurlijk!
Hier is mijn ervaring dat de rivoli's op den duur eruit vallen in combi met Toho en niet met Miyuki 15/0

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door JMHols » ma 25 jul 2016 10:05

Misschien is het de duracoat die onregelmatig is? Ik had eerder ook nog geen problemen met Miyuki kralen gehad. Maar nu baalde ik wel behoorlijk.

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door Hilly_M » wo 27 jul 2016 18:28

Oh daar schrik ik wel van. Ben een groot liefhebster van Miyuki en heb inmiddels ook een aardig wat kleurtjes in huis.
Maar praat je over rocailles of delica's en met welke maat heb je last?
Zelf heb ik nog niet zoveel met de kleuren duracoat gewerkt, maar voornamelijk met de pewter. Wat mij wel opvalt is dat je inderdaad regelmatig een wat grotere of kleinere tegenkomt die ik opzij leg. Maar dat het gaatje niet groot genoeg is heb ik (nog) niet meegemaakt.

Ik zou dit zeker aangeven bij de winkel waar ze gekocht zijn.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Niet blij met Miyuki kralen

Bericht door JMHols » do 28 jul 2016 18:26

Het waren rocailles. Ik had het ook nog nooit eerder gehad, dit was de eerste keer. En dan niet 1 keer, maar meerdere keren dat het gebeurde en dan pakte ik niet diezelfde kraal weer want die gooide ik dan gelijk apart. Het bakje met kralen en deel dat af was heb ik opgeborgen. Voorlopig ga ik er niet mee verder, was het zo zat.

Gesloten