Epoxystickers en settings en sheets

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32
Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door kaatje41 » ma 08 jun 2015 14:37

Ik wil graag bedels maken met behulp van epoxystickers, settings en eventueel sheets. Nu heb ik wat vragen.

Welke maat settings/bedels heb je nodig zodat epoxystickers van bijv. 10 mm. en 20 mm. daarin passen?

Weet iemand een goedkoop adres waar ik epoxystickers en de daarvoor benodigde settings/bedels kan kopen?
Ik weet Ebay, maar dat duurt altijd zo lang.

Als ik nu een foto wil gebruiken, hoe verklein ik die dan zo dat ie nog wel duidelijk blijft?

Met welke lijm plak ik de epoxystickers met het plaatje c.q. foto in de setting? Ik zag op een filmpje met prittstift, maar dat laat zo weer los en een andere lijm is misschien weer zo agressief dat de kleuren van het plaatje/foto gaan doorlopen.

Waar kan ik leuke passende sheets kopen?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door Kikkertje » ma 08 jun 2015 18:36

Wat betreft de maat: meestal staat de maat van de hele setting in zijn totaal aangegeven en de binnenmaat. Als er bij een setting staat binnenmaat 10 mm, dan mag je ervan uitgaan dat daar een sticker of cabochon of wat je er ook in wil plakken van 10 mm doorsnede in past. Soms wordt dat ook plakvlak genoemd.

En staat het er niet bij dan stuur je even een mailtje aan de verkoper om het te vragen :wink:
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door JMHols » di 09 jun 2015 11:46

In plaats van epoxystickers kun je zelf plaatjes printen, die dan wel aan beide kanten behandelen met modpodge. Het verkleinen van foto's en plaatjes kun je gewoon in Paint doen, gewoon steeds even testen tot je de juiste maat hebt.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door Sandra » di 09 jun 2015 14:04

Toevallig heb ik ook zo pas heel hebberig bedeltjes, ringen en oorbellen ingekocht ;) dat zijn setjes van de metalen onderdeel (bv bedel) en doorzichtige cabochon, dus dan plak je papier onder de cabochon en daarna de cabochon op de onderdeel. Zal zsm online zetten.

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door kaatje41 » wo 10 jun 2015 19:54

Ik heb een Apple laptop en daar zit helaas geen Paint op.

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door kaatje41 » wo 10 jun 2015 20:07

Sandra schreef:Toevallig heb ik ook zo pas heel hebberig bedeltjes, ringen en oorbellen ingekocht ;) dat zijn setjes van de metalen onderdeel (bv bedel) en doorzichtige cabochon, dus dan plak je papier onder de cabochon en daarna de cabochon op de onderdeel. Zal zsm online zetten.
Sandra, waar koop jij je spulletjes dan?

Ik heb laatst bij Beads & Basics wat epoxystickers etc. gekocht. Staan hele duidelijke infofilmpjes op.

Wat ga je dan online zetten?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door Vengy » wo 10 jun 2015 20:53

Sandra heeft zelf een kralenwinkel www.creadream.nl
het forum is van haar ook
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door kaatje41 » wo 10 jun 2015 22:01

Sandra schreef:Toevallig heb ik ook zo pas heel hebberig bedeltjes, ringen en oorbellen ingekocht ;) dat zijn setjes van de metalen onderdeel (bv bedel) en doorzichtige cabochon, dus dan plak je papier onder de cabochon en daarna de cabochon op de onderdeel. Zal zsm online zetten.
nog een vraag Sandra. Ik heb ook van die glazen cabochons doe je in een setting kunt plakken met een plaatje/foto, maar ik weet niet waarmee ik de glazen cabochons in de setting moet plakken.

Heb jij een tip?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door Kikkertje » ma 15 jun 2015 11:31

Google is je beste vriend.
Dit is slechts 1 van de resultaten.

http://blog-edelsteenkralen.nl/2014/04/ ... hon-maken/
Groetjes, Marjan

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door kaatje41 » ma 15 jun 2015 20:18

Kikkertje schreef:Google is je beste vriend.
Dit is slechts 1 van de resultaten.

http://blog-edelsteenkralen.nl/2014/04/ ... hon-maken/
weet jij wat Vigorlijm is en waar dat te koop is?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Epoxystickers en settings en sheets

Bericht door Vengy » di 16 jun 2015 18:38

"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gesloten