Drukkerij kast.

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
lieveke Sieraden
Bead Fan
Berichten:314
Lid geworden op:do 18 jul 2013 07:53
Re: Drukkerij kast.

Bericht door lieveke Sieraden » zo 21 sep 2014 11:06

hoe je zeker kan weten dat er geen (levende) houtworm in je kast zit: zet hem op een wit stuk papier. En kijk na een tijdje of er geen zaagsel ligt.
Maar als je dat bij een verkoper moet laten doen, moet je wel heel veel vertrouwen in de verkoper hebben!

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door SeaBeads » zo 21 sep 2014 18:55

Wij lieten dat doen bij de gemeente. Dat was niet zo duur, zeker niet als je de kast zelf brengt en ophaalt. Ik zou eens informeren bij jouw gemeente, Katia.

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Drukkerij kast.

Bericht door katia » zo 21 sep 2014 19:42

Bij de gemeente ?? Dat heb ik nooit gehoord , maar de moeite om me eens te informeren.
Dank je wel Karin. Wie weet .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door Sandra » zo 21 sep 2014 20:16

Spannend! Gokte zelf dat het dan duur is maar als de gemeente ermee kan helpen, wie weet...
Lang, heel lang geleden ;) had ik hele mooie houten kralen ingekocht uit China, waren van die buddha kralen, allemaal verschillend (met snor, serieus of glimlach). Zo leuk dat ik (gelukkig!) meteen zelf wat mee wou gaan maken voor het online ging. Houten kralen, mooi met de hand bewerkt...en ineens komt er een wormpje uit! Ik sprong vanzelf op, schrok er zo van! :lol: Het heeft paar jaar in de vriezer gelegen met het idee dat de wormen dan vast doodvriezen. Maar verkopen wil ik het niet, en zelf eigenlijk ook niets meer mee gemaakt, alsof ik het idee nog steeds vies vind...maar weggooien is ook zo zonde....

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Drukkerij kast.

Bericht door JMHols » ma 22 sep 2014 08:58

Wat jammer, het was zo'n mooie kast.

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Drukkerij kast.

Bericht door katia » ma 22 sep 2014 13:01

Ik zou ze dan best niet kopen zeker ? Ben wel schrik dat ik er niet vanuit kom met die houtworm .Wat zouden jullie doen????
AUB ik heb jullie hulp nodig! :( :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door SeaBeads » ma 22 sep 2014 16:23

Heb je al geïnformeerd bij de gemeente? Oh arme Katia, wat een gedoe met die kast. Maar als het lukt met het bestrijden van de houtworm, is er niks meer aan de hand. Eerst even uitzoeken dus of dat kan en dan de kast meteen door naar de gemeente.

@ Sandra: schrikken maar ook toch grappig. Ik zie het helemaal voor me.

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Drukkerij kast.

Bericht door katia » ma 22 sep 2014 16:51

SeaBeads schreef:Heb je al geïnformeerd bij de gemeente? Oh arme Katia, wat een gedoe met die kast. Maar als het lukt met het bestrijden van de houtworm, is er niks meer aan de hand. Eerst even uitzoeken dus of dat kan en dan de kast meteen door naar de gemeente.

@ Sandra: schrikken maar ook toch grappig. Ik zie het helemaal voor me.
Ik heb het gevraagd bij de gemeente , maar ze weten daar niets van. " wij gaan je daarbij niet kunnen helpen , sorry " Dat was hun antwoord.
Maar ik heb een mail gekregen van colora die zei dat het geen probleem was om dat te behandelen met Boleum Curatif product.
Pfff... het is ingewikkeld hoor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door SeaBeads » di 23 sep 2014 15:13

De Roteb in Rotterdam doet (of tenminste deed dat voor ons). Misschien nog steeds maar dan moet je wel met de kast daar naartoe. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door SeaBeads » di 23 sep 2014 15:27

Tegenwoordig schijnen ze niet meer met gas te werken maar met bevriezen, waar Sandra het al over had. De kast zou dan drie weken in bevroren toestand moeten blijven. Op een forum las ik dat je voor een paar tientjes klaar kan zijn.

Ik heb iets gevonden. Hier is de link: http://ongediertevrijdoorvriezen.nl/home. Dit bedrijf zit in Heerde. Dat is toch dicht bij België? Een commode bevriezen kost € 60,00 incl. BTW ex transport. Hopelijk heb je hier wat aan.

@ Sandra: na die paar jaar in de vriezer zijn jouw buddha kralen vast helemaal schoon.

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Drukkerij kast.

Bericht door katia » di 23 sep 2014 16:23

Dank je wel Karin! Maar ik zie mij niet zo ver gaan met mijn kast in de koffer . Ik kijk uit voor een andere .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Drukkerij kast.

Bericht door Moniek74 » wo 24 sep 2014 14:04

Wat een teleurstelling Katia, maar als ik alles zo lees, zou ik er niet aan beginnen. Ik zou geloof ik ook op een nieuwe kans wachten. Opknappen is een, maar ongedierte bestrijden gaat wel ver. Als je niet met spoed op een dergelijke kast zit te wachten (en dat is bij jou niet het geval lijkt me) dan ging ik lekker afwachten. Je kunt zelfs proberen om op een tweedehands platform zelf een 'gevraagd' advertentie te plaatsen, eens kijken of je reactie krijgt :D .
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Drukkerij kast.

Bericht door katia » wo 24 sep 2014 14:50

Moniek74 schreef:Wat een teleurstelling Katia, maar als ik alles zo lees, zou ik er niet aan beginnen. Ik zou geloof ik ook op een nieuwe kans wachten. Opknappen is een, maar ongedierte bestrijden gaat wel ver. Als je niet met spoed op een dergelijke kast zit te wachten (en dat is bij jou niet het geval lijkt me) dan ging ik lekker afwachten. Je kunt zelfs proberen om op een tweedehands platform zelf een 'gevraagd' advertentie te plaatsen, eens kijken of je reactie krijgt :D .

Ik ben het met je eens Moniek. Zal het maar opgeven.Ben veel te bang dat die vuile beestjes in heel mijn huis terecht komen.
Jammer genoeg , als ik een kast vind , dan is hij heel ver of al verkocht. ik zal nog wat geduld moeten hebben.
Afbeelding

Gesloten