blanke cuffs maken voor bead embroidery

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Nadira1990
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 27 aug 2013 20:07
blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Nadira1990 » di 27 aug 2013 21:04

Hallo,
Aangezien dit de eerste keer is dat ik een berichtje plaats zal ik mij even voorstellen.
Ik ben Nadira en ik maak al jaren voor mijn plezier sieraden van kralen. Ik kom ook regelmatig als gast op dit forum om jullie mooie creaties te bekijken en nieuwe dingen te leren. Ik weet al het nodige over verschillende technieken als rijgen, kettelen, punniken, haken etc. (misschien upload ik binnenkort wat fototjes). Alleen kom ik er nu dus niet uit.

Nu wil ik ook aan de cabochon&bead embroidery gaan. Het meeste heb ik al in huis, zoals een overvloed aan kralen, restje zacht leer als voering, draad, naalden, en veel verschillende plakstenen (om vooropig even te oefenen voordat ik de mooie dure cabochons ga aanchaffen die ik wil) Ik heb er ook al het nodige over gelezen en filmpjes gekeken enzo en heb een vrij duidelijk idee naar hoe het in zijn werk gaat.

Het enige probleem bij mij is het aanschaffen van bepaalde spullen. Nu heb ik vrij goedkoop ergens lacy stiff stuff gevonden waar ze ook heel weinig aan verzendkosten vragen gelukkig. Ik wist niet wat ik daarvoor als vervanging kon gebruiken namelijk. Alleen kon ik nergens voor een normale prijs cuffs kopen. Ik wil er gelijk een paar kopen en ga dus geen 5 euro p.s. betalen. Ik vind wel amerikaanse sites, maar met die verzendkosten kom je natuurlijk nog duurder uit.
Iemand enig idee? Ik wil ook geen bijna 7 euro aan verzendkosten gaan betalen voor 3 cuffs omdat het pakketpost is. Als ik google vind ik veelal buitenlandse sites en dat is geen optie. ( er zaten daar in US wel die ze plat vesturen, ook handig, moeten we hier ook doen)

En toen vond ik ineens dit,
http://jewelrymakingjournal.com/rustic- ... -tutorial/

Super handig dan maak ik gelijk een vooraad aan cuffs, alleen wil ik dan wel aluminium.
Maar daar heb ik dan ook weer duizend vragen bij natuurlijk. Zoals hoe werk ik dat af op een manier dat de randen niets opensnijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Of wil ff met me mee brainstormen over dit vraagstuk? Want ik kom er niet uit. en tips over cabochons en bead emroidery zijn van harte welkom uiteraard!

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door SandraM » wo 28 aug 2013 06:48

Heb je al bij http://www.zeepjesenzo.nl gekeken. Zij verkoopt aluminium cuffs, ook in grotere hoeveelheden.

De 'duurdere' prijzen voor de cuffs (stevigere) komt omdat wij ze ook uit het buitenland moeten halen en dezelfde hoge verzendkosten moeten betalen.

Groetjes, Sandra

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door sanegdokter » wo 28 aug 2013 09:03

Hoihoi, wat betreft de duurdere cuffs die jij hebt gevonden dat komt door het materiaal, meestal brons of koper of een legering hiervan. Dat metaal is best prijzig dus ook al zou je hiervan een plaat kopen in Nederland ben je nog net bijna zoveel kwijt als in het buitenland en heb je veel gedoe van het zelf maken. De beste optie is idd aluminium alleen moet je dan vaak een plaat kopen van 10 bij 15 meter! De goedkoopste en makkelijkste optie is idd de aluminiumcuffs en er gaat meestal door de brievenbus max 3cm dus gewoon niet van die brede armbanden kopen dan lukt dat prima. Overigens heb ik ze ook plat hoor maar weet wel dat het nog niet zo gemakkelijk is voor een leek om hem netjes rond te buigen!
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Nadira1990
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 27 aug 2013 20:07

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Nadira1990 » wo 04 sep 2013 20:35

Ik kijk nog wel even wat ik eraan kan doen. Voorlopig ben ik begonnen met naaien, mijn stiff stuff is binnen. Alleen vroeg ik me af hoe ik het het beste kon kleuren. Het wat met viltstiften ingekleurd, werk op zich goed om patronen te tekenen maar als ik nou een heel stuk wil kleuren. Wat kan ik dan het beste gebruiken?

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Vengy » wo 04 sep 2013 23:26

met bead backing heb je al veel kleurkeus en scheelt heel veel gedoe dat je met witte stif stuff hebt
dan moet je al helemaal vol met kralen doen eigenlijk.
ik weet niet of sannie t heeft bij dr winkeltje anders kun je bij wirwar kralen kijken
daar heb ik t vandaan. Werkt heel fijn, ben er toevallig mee bezig.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Monique1988
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:zo 02 sep 2007 15:24
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Monique1988 » do 05 sep 2013 10:20

Ik vind zelf de Beadbacking inderdaad fijner werken en het voordeel is dat het in 16 kleuren te koop is. Je hoeft de Beadbacking dus niet zelf bij te kleuren :)

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door sanegdokter » do 05 sep 2013 13:48

Nog nooit van beadbacking gehoord maar ik verf wel eens velletjes Stiff Stuff in een Dylon handwasje en soms als ik een kleiner stuk nodig heb verf ik het gewoon met een penseel met acrylverf. Heb ooit wel eens vilt geprobeerd en vlieseline maar geef mij maar de echte Stiff Stuff! :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door daisy81 » do 05 sep 2013 17:49

ik heb beadbacking en stif stuff maar nicole beadbacking van wirwar werkt ook erg fijn

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door sanegdokter » vr 06 sep 2013 09:41

Wat is de beadbacking dan precies? Lijkt het meer op stiffstuff of viltachtig? Overigens kan je ook direct op leer naaien maar ook dat vindt ik niet fijn, slappe hap zeg maar. ik hou van de stevigheid van Stiff Stuff. :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Monique1988
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:zo 02 sep 2007 15:24
Contacteer:

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Monique1988 » vr 06 sep 2013 10:12

Nicole's Beadbacking is verdikt vilt. Net even wat steviger dan de Stiffstuff. :)

Nadira1990
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 27 aug 2013 20:07

Re: blanke cuffs maken voor bead embroidery

Bericht door Nadira1990 » vr 27 sep 2013 21:51

Mijn eerste embroidery armband is af!! Ik heb het voorlopig maar op stiffstuff gehouden, dat had ik toch al besteld. Had nog wat ecoline in huis liggen, daarmee is het verven prima gegaan en ik heb het maar zonder cuff gedaan en vind zelf dat hij zo ook mooi is geworden.

Ik heb de armband op het 'show je eigen sieraden' forum geplaatst,
hoop dat jullie hem mooi vinden en bedankt voor alle reacties.
viewtopic.php?f=14&t=47571

Gesloten