Onnozel maar wel raar.

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Frutsel
Bead Producer
Contacteer:
Onnozel maar wel raar.

Bericht door Frutsel » zo 17 feb 2013 14:09

Ben op mijn kamertje aan het rauzen, haal blikjes kralen leeg en doe het in de bekende witte plastic bakjes.
Hier en daar en snoer kralen kapot. Ik koop nogaleens kralen voor de heb, because I can :lol: dus haal dat van tijd tot tijd weer boven, geniet van het mooie uitzicht :mrgreen: .

Die losse kralen.... De (nylon?) draad waar ze op zitten is kompleet verteerd.
Hoe lang heb ik het, 4-8 jaar denk ik.... andere snoeren intact. De draad breekt in stukjes van een paar centimeter, en splitst zich op in vele vezels.

Dit is geen wereldprobleem maar ik vind het wel apart. Je zou denk een Chinese draad waarvan het niet bedoeld is het zo te bewaren/op te slaan, de snoeren heb ik zelf in Amerika gekocht maar het zou zomaar kunnen dat het uiteindelijk toch in China is gemaakt.
Mettertijd meer losse kralen in de bakjes.... de kralen loshalen en in zakjes doen.... dan kan je de snoeren niet meer door je handen laten glijden..... lekker blangrijk.... overrijgen op tigertail.... eeewww....

Maar het ergste: wat doet mijn eigen nylon (vis)draad na verloop van tijd... Niks is voor de eeuwigheid gemaakt maar de snoeren zijn nog niet vintage :wink:

Eén probleem is alvast opgelost, mijn glazen flesje van 39 cent dat ik had omkraald met Swarovski heb ik uit het rek gestoten, die draad is kapot. Gek he? :(L)
(Kan er geen foto van vinden)
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Onnozel maar wel raar.

Bericht door Zina » zo 17 feb 2013 16:07

Nou over draad + swarovski gesproken. Ik gebruik voortaan dubbel draad als ik met swarovski werk, en dan het liefst dikkere fireline. Ik heb nu al 3 keer gehad dat de swarovski dwars door mijn draad heen snijd! Dus ik neem aan dat het draad tijdens het bewerken ook sneetjes oploopt, daarom liever een dubbel draad. Misschien is dat ook gebeurt met het flesje?
Altijd aan het kralen...

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » zo 17 feb 2013 18:43

Dat zal best, Zina.

Niet goed :wink:

Ik trek soms een draad weleens door met relatief weinig kracht, die wordt dus doorgesneden.
Foei [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » ma 18 feb 2013 11:51

Zina schreef:Nou over draad + swarovski gesproken. Ik gebruik voortaan dubbel draad als ik met swarovski werk, en dan het liefst dikkere fireline. Ik heb nu al 3 keer gehad dat de swarovski dwars door mijn draad heen snijd! Dus ik neem aan dat het draad tijdens het bewerken ook sneetjes oploopt, daarom liever een dubbel draad. Misschien is dat ook gebeurt met het flesje?
Ik heb in de viswinkel gevraagd naar fireline en een demonstratie gehad waarom ik die niet moest nemen, langs een scherpe punt brak de fireline gelijk....ik gebruik dus ander vislijn om die reden
Groetjes Ingeborg

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » ma 25 feb 2013 10:19

Welke vislijn gebruik jij dan Ingeborg? Ik vind Fireline helemaal niet zo fijn als hier vaak wordt geschreven...

Ingeborg76 schreef:
Zina schreef:Nou over draad + swarovski gesproken. Ik gebruik voortaan dubbel draad als ik met swarovski werk, en dan het liefst dikkere fireline. Ik heb nu al 3 keer gehad dat de swarovski dwars door mijn draad heen snijd! Dus ik neem aan dat het draad tijdens het bewerken ook sneetjes oploopt, daarom liever een dubbel draad. Misschien is dat ook gebeurt met het flesje?
Ik heb in de viswinkel gevraagd naar fireline en een demonstratie gehad waarom ik die niet moest nemen, langs een scherpe punt brak de fireline gelijk....ik gebruik dus ander vislijn om die reden
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » ma 25 feb 2013 14:27

claudy schreef:Welke vislijn gebruik jij dan Ingeborg? Ik vind Fireline helemaal niet zo fijn als hier vaak wordt geschreven...

Ingeborg76 schreef:Ik heb in de viswinkel gevraagd naar fireline en een demonstratie gehad waarom ik die niet moest nemen, langs een scherpe punt brak de fireline gelijk....ik gebruik dus ander vislijn om die reden
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Shimano Blue Wing 0.14....
Groetjes Ingeborg

Gesloten