Hier en daar en snoer kralen kapot. Ik koop nogaleens kralen voor de heb, because I can

Die losse kralen.... De (nylon?) draad waar ze op zitten is kompleet verteerd.
Hoe lang heb ik het, 4-8 jaar denk ik.... andere snoeren intact. De draad breekt in stukjes van een paar centimeter, en splitst zich op in vele vezels.
Dit is geen wereldprobleem maar ik vind het wel apart. Je zou denk een Chinese draad waarvan het niet bedoeld is het zo te bewaren/op te slaan, de snoeren heb ik zelf in Amerika gekocht maar het zou zomaar kunnen dat het uiteindelijk toch in China is gemaakt.
Mettertijd meer losse kralen in de bakjes.... de kralen loshalen en in zakjes doen.... dan kan je de snoeren niet meer door je handen laten glijden..... lekker blangrijk.... overrijgen op tigertail.... eeewww....
Maar het ergste: wat doet mijn eigen nylon (vis)draad na verloop van tijd... Niks is voor de eeuwigheid gemaakt maar de snoeren zijn nog niet vintage

Eén probleem is alvast opgelost, mijn glazen flesje van 39 cent dat ik had omkraald met Swarovski heb ik uit het rek gestoten, die draad is kapot. Gek he?

(Kan er geen foto van vinden)