Vreemde oxidatie van metaal en 3D kralen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Chantale
Bead Believer
Vreemde oxidatie van metaal en 3D kralen

Bericht door Chantale » zo 30 dec 2012 09:18

Ik heb voor de feestdagen de prachtige 3D kralen (miracle beads) gebruikt en dat was een groot succes. Ik ben wel iets vreemds tegengekomen met die kralen. Een paar halssnoeren had ik verwerkt met stardust kraaltjes, dat past er heel mooi bij. Na enkele dagen zag ik echter dat de stardust... geel/oranje geworden waren :shock: een oxidatie door het contact met de 3D kraal. Wat vreemd toch. In de 3D kraal moet er dus een stof zijn die de metalen kraaltjes deed oxideren.

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Vreemde oxidatie van metaal en 3D kralen

Bericht door Zina » zo 30 dec 2012 15:41

Ik heb die oranje gloed helaas met haast alle zilveren kraaltjes. Ik denk niet dat het door die beads komt, dat moet puur toeval zijn geweest!

Het klinkt een beetje raar, maar ik heb dus 'zuur' zweet. Dit resulteert er in dat ik het zelfs voor elkaar krijg mijn naalden te laten oxideren na ze een uur of 3 gebruikt te hebben. Erg vervelend want met sommige sieraden maken moet ik eigenlijk zelfs handschoentjes gebruiken, anders is het beschermlaagje er zo maar af voordat het sieraad af is. Ook gewone zilveren kraaltjes daar is het laagje er af voordat ik het sieraad af heb!

Ik kreeg ook wel eens klanten terug met sieraden waar het laagje er af was. Dit had overigens niks met de kwaliteit te maken. Er zijn wel tips waardoor je het kan vermijden zoals geen parfum gebruiken op het sieraad blablabla maar met het een heb je het sneller als het ander.
Altijd aan het kralen...

Renee1988
Bead Starter

Re: Vreemde oxidatie van metaal en 3D kralen

Bericht door Renee1988 » zo 30 dec 2012 17:47

Die stardust kraaltjes verkleuren bij mij ook, zelfs in oorbellen die je niet op je huid draagt. En ik heb ze nog nooit gebruikt in combinatie met miracle beads, dus daar komt het denk ik niet perse van.

Gesloten