Help! Ben opzoek naar technieken voor workshops

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:
Help! Ben opzoek naar technieken voor workshops

Bericht door Marlies » za 10 mei 2003 01:25

Hallo allemaal,

Ik geef nu al een tijdje workshops en de meeste cursisten van mij willen telkens doorgaan met lessen (ze betalen telkens per 4 lessen). Nu zijn naar mij weten al m'n technieken op en kom ik zo gauw nergens meer op. Kunnen jullie mij helpen???

De volgende technieken hebben we allemaal al uitgevoerd:

*rijgen
*rijgen met meerdere draden
*zweeftechniek
*kettelen
*Jasseron met bedels
*Jasseron armband + ketting
*Weven
*Veters + knopen
*Netting
*Combinatie van veters met jasseron (en bedels)
*Combinatie van Jasseron en rijgtechniek
*Spangen en spiralen
(en nog een maar daar kom ik ff niet op)

Willen jullie me alsjeblieft ff helpen, anders moet ik misschien de cursisten naar huis sturen om dat ik op ben....

Sniksnik!!

Alvast heel erg bedankt!!
Veel liefs,
Marlies

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 10 mei 2003 08:28

Ik wil je wel helpen... zal ik een patroon tekenen van

Afbeelding

Ik heb ontdekt dat er toch ??n manier is om die te maken, met netting wordt het namelijk niet zo mooi :wink: .

Oja, heb je Dutch Spiral al gehad? En de 'moeilijke' bloemetjesketting? Of is dat allemaal te makkelijk :P ?
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » za 10 mei 2003 09:24

Ik heb punniken er nog niet bij zien staan. Wil ik zelf ook nog eens proberen, maar nog geen tijd voor gehad. Vind ik er erg leuk en totaal anders uitzien.
En ik knoop zelf heel veel met gecoat staaldraad. Is weer net even anders als zweven. Helaas kan ik je er nog geen voorbeeld van toesturen. Ik heb al mijn voorbeelden wel naar Sandra gestuurd gisteren, maar die had natuurlijk ook nog andere voorbeelden te verwerken. Ik kan het je wel kort uitleggen. Het werkt eigenlijk hetzelfde als zweven, maar in plaats van dat je gebruik maakt van knijpkralen, leg je een knoopje. Snap je het??? Ik ben niet zo goed in uitleggen vandaag :oops: . Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs,
Pi?rra

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » za 10 mei 2003 13:44

Bedankt Stephanie en Pierra,

Stephanie,
Ik zou graag een patroon van deze techniek willen, vind hem namelijk erg mooi. Mocht het mij goed afgaan kan ik hem in de cursus ook gebruiken. Thanxxx

Pierra,
Punniken heb ik zelf nog nooit gedaan, alleen toen ik klein was op school met handenarbeid en dat vond ik nooit leuk om te doen. Ik wil het zelf wel een keer leren, want ik weet niet echt meer hoe het moet. Duz dat moet ff wachten. En dat knopen ken ik wel ja, ik heb het zelf nog maar 1 keer met heel dun zilverdraad gedaan (6 draden) en dan springt ie lekker alle kanten op. Is goed dat je het zegt weer een les erbij... Thanxxx
Veel liefs,
Marlies

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » za 10 mei 2003 14:15

Ik zal eens opschieten met die beschrijving. Ik heb het nogal druk op school, ik moet het even kwijt want ik word gek:

- dinsdag: Duits SO
- woensdag: Grieks SO
- donderdag: Economie presentatie over de kosten-batenanalyse over de Polderbaan die we hebben gemaakt en die vreselijk saai is. Schrijf het vast in jullie agenda's, woensdag ga ik dood.
- vrijdag: Engels repetitie over 900 (!) nieuwe woorden, die rep hebben we gisteren opgekregen.

En dan natuurlijk nog een gigantische berg huiswerk. Eigenlijk is dit nog een 'rustige week', maar nog even en ik draai door :wink: .
Maargoed, ik zal bij wijze van ontspanning even de beschrijving maken, en geloof me Marlies: het is h??l makkelijk (ik heb het zelf bedacht dus dan weet je het wel :wink: ) dus je hoeft niet bang te zijn dat het mislukt :) .

kralenboetiek
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » za 10 mei 2003 19:55

Hoi Marlies,

Misschien is het leuk om ze zelf kralen te laten maken van fimo, papiermache ofzo. Misschien makkelijk praten hoor, heb het zelf nog niet gedaan maar lijkt me wel leuk. offe je houdt een vrije avond, dan mogen ze zelf bepalen welke techniek ze nog een keertje willen oefenen.

Myra :lol: :D

kralenboetiek
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » za 10 mei 2003 20:00

Stephanie,

Ik wil je even succes wensen deze week, :yes: :yes: :yes:

Ik duim voor je,

Myra

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 11 mei 2003 09:04

succes stephanie. ;)
marlies, kan je wat voorbeelden sturen van jasseron en rijgtechniek, ben nu wel nieuwsgierig. ;)

wat technieken betreft: wire&wire misschien? je kan bv leuk wire om de kraal heen draaien. haken met kralen is ook leuk en niet moeilijk. je rijgt veel kralen, haakt af en toe een kraal mee, geeft ook zo een vrolijk zigzag effect.

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 11 mei 2003 09:21

Dankje, Myra en Sandra :D .

Trouwens, heb je tatting al geprobeerd? Wat Hennie doet? Is ook leuk. Of zo'n frutselarmband! Het is niet moeilijk, wel veel werk :wink: .

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 11 mei 2003 11:43

Stephanie!!
Jij gaat eerst aan school werken en dat uitwerken van die techniek van jou komt wel een andere keer, het heeft geen haast....
School is belangrijker! Ik wens je in iedergeval heel veel succes met leren en ik zal voor je duimen.

Myra,
Fimo: ik moet denk ik eerst zelf wat mooiere kralen kunnen maken van fimo, maar inprincipe zou het leuk zijn voor de toekomst als ik een workshop bij Ria heb gevolgd hihi. Een vrije-avond vind ik ook een heel goed idee van je, Thanxx.

Sandra,
Ik wil je wel wat voorbeelden sturen van de week, eerst nog ff bewerken en op maat maken (heel misschien vandaag anders van de week). Misschien dat ik ook een werk omschrijving kan sturen?? Wire&wire is inderdaad een goed idee, ik heb het zelf gelukkig al wel eens gedaan dus dat is niet moeilijk meer. Tja, haken? Erg hoor, ik heb het nog steeds niet gedaan en ik zit al vanaf de meeting mee in m'n maag. Annemieke zou mij nog een keer uitleggen hoe ik het precies moet doen.

En Stephanie nog een keer,
Tatting en frustelarmband heb ik zelf helemaal geen geduld voor, met geluk doe ik 1 keer in de drie maanden netting of iets anders priegelen. Heb het idee dat de cursisten ook niet echt van dat frommelen houden, merkte ik bij de techniek netting. Maar heel erg bedankt voor je tips meid.

Pfff.. ben niet gewend zoveel te typen op een zondag........... hihihi
Veel liefs,
Marlies

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 11 mei 2003 12:00

Daar ben ik weer!
Sandra jij had het over rijgen en jasseron, ik heb hier nog een foto van leer in combinatie met jasseron (en bedels). Misschien is dit ook een leuke techniek en/of voorbeeld voor op je site, hij is niet zo heel moeilijk om te maken. (foto is niet helemaal optimaal). En misschien nog een tip voor .... (weet niet meer hoe ze heet) die was op zoek naar technieken met veters.

Komt ie:

Afbeelding

(met zwarte veter, alleen die zie je niet zo goed)
Veel liefs,
Marlies

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 11 mei 2003 13:12

Ziet er mooi uit zeg :D !

En ik zal me braaf aan mijn schoolwerk wijden, nog drie weken en het is voorbij :wink: .

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » zo 11 mei 2003 14:52

Hallo!

Wel leuk al die idee?n zo! Mijn collega's hadden het over een kralencursus (werk met bijna allemaal vrouwen) die ze wilden volgen, toen zeiden ze tegen mij dat ik hun wel les kon geven. Ik vind het wel erg leuk om te doen, maar ik heb heel veel technieken zelf nog niet uitgeprobeerd. Dat wil ik eerst leren. Zo heb ik wel alvast idee?n opgedaan.

Nog wel een paar vraagjes: Hoe lang zijn de workshops die je geeft (2-3uur)? Heb je zelf zoveel materiaal dat ze dat van jou kunnen kopen? Bereken je ook nog iets van startkosten? Waar geef je de workshops? Heb je een vast groepje of melden zich telkens nieuwe mensen aan?
Ik ben benieuwd, het lijkt mij echt gaaf om te doen!

Nog even een berichtje voor St?phanie succes met al je so's en proefwerken, het leven van een leerling valt soms niet mee...

Liefs,
Pi?rra

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 11 mei 2003 21:10

Thanxxx....

Ik geef workshops bij een hobbywinkel, zij moeten zelf hun materiaal aanschaffen en deze kunnen ze eventueel daar in de winkel kopen. Ze betalen € 30,- per 4x en 1 les= 2 uur. Het is best leuk om te doen. Een aantal lessen heb ik nog op de pc staan dus als je wil kan ik die wel een keer mailen (de rest is verloren gegaan.)

Doegggg...
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 12 mei 2003 13:42

oh als je je workshop documenten ook naar mij kan mailen vind ik dat wel fijn. :)

en instructies zijn altijd welkom.

Gesloten