Hoe is dit mogelijk?
Hallo allemaal,
Aangezien er hier in Portugal geen kralenwinkels zijn, is het voor mij soms moeilijk om aan kralen te komen. Online bestellen is ook lastig omdat ik geen vast adres heb.
Ik struin de Chinese winkels af en de liefdadigheidswinkels en koop dan oude sieraden en haal ze uit elkaar. Er is hier op straat ook veel te koop.
Gisteren vond ik deze ketting (er lagen er honderden!) voor 3 euro. Hoe is het mogelijk? Het is een leuk ontwerp en er gaan duizenden kralen in. En als je dan nagaat dat de verkopers er ook nog aan moeten verdienen.......... Volgens mij bestaan er geen machines die kunnen rijgen dus waarschijnlijk zitten er ergens in het verre oosten mensen voor een hongerloontje te rijgen. Het is tenminste geen smerig werk, maar toch.
Aangezien er hier in Portugal geen kralenwinkels zijn, is het voor mij soms moeilijk om aan kralen te komen. Online bestellen is ook lastig omdat ik geen vast adres heb.
Ik struin de Chinese winkels af en de liefdadigheidswinkels en koop dan oude sieraden en haal ze uit elkaar. Er is hier op straat ook veel te koop.
Gisteren vond ik deze ketting (er lagen er honderden!) voor 3 euro. Hoe is het mogelijk? Het is een leuk ontwerp en er gaan duizenden kralen in. En als je dan nagaat dat de verkopers er ook nog aan moeten verdienen.......... Volgens mij bestaan er geen machines die kunnen rijgen dus waarschijnlijk zitten er ergens in het verre oosten mensen voor een hongerloontje te rijgen. Het is tenminste geen smerig werk, maar toch.
- Bijlagen
-
- P1060984.jpg (74.23KiB)5048 keer bekeken
Re: Hoe is dit mogelijk?
Dat is haast niet te geloven, aan materiaal ben je hier normaal gesproken al meer kwijt.
En als je er over na denkt is het triest dat er mensen voor een hongerloontje voor gewerkt hebben.
En als je er over na denkt is het triest dat er mensen voor een hongerloontje voor gewerkt hebben.
Groetjes Henriëtte
Wel een mooie ketting trouwens.CreaJet schreef:Dat is haast niet te geloven, aan materiaal ben je hier normaal gesproken al meer kwijt.
Groetjes Henriëtte
-
- Bead Interested
ongelooflijk!!!!!
ik had willen hopen dat het gewoon oud is, soort rommelmarkt zeg maar, maar ja dat is het niet als er zoveel lagen. Inderdaad wel heel goedkoop.
Bij 'n beurs kwam ik keer hele mooie kettingen tegen waarvan ik wist dat het ontzettend veel werk is (round peyote met kralen in verschillende maten). Het kostte maar euro of 70, het is echt niet 'n ketting die snel is geregen. Ik vroeg het aan de verkoper, het werd in het buitenland gemaakt, klonk wel als goede werkverschaffing voor moeders.
Het was beetje zoals deze van Estrid, maar dan minder breed en wel ketting:

Bij 'n beurs kwam ik keer hele mooie kettingen tegen waarvan ik wist dat het ontzettend veel werk is (round peyote met kralen in verschillende maten). Het kostte maar euro of 70, het is echt niet 'n ketting die snel is geregen. Ik vroeg het aan de verkoper, het werd in het buitenland gemaakt, klonk wel als goede werkverschaffing voor moeders.
Het was beetje zoals deze van Estrid, maar dan minder breed en wel ketting:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Kun je nagaan sat die mensen ontzettend weinig verdienen. Ik vind het trouwens een mooi model.
zonde om die ketting uit elkaar te halen hij is prachtig.
Wat bestellen op het net betreft
Is het in Portugal niet mogelijk om een postbus nummer te hebben
zoals hier in nederland bij de postkantoren
Wat bestellen op het net betreft
Is het in Portugal niet mogelijk om een postbus nummer te hebben
zoals hier in nederland bij de postkantoren
Hallo Dora,
De ketting is nog heel hoor.
Ik heb niet aan een postbusnummer gedacht. Hartelijk dank voor de tip. Ik ga onderzoeken of dat mogelijk is.
Groeten van Karin.
De ketting is nog heel hoor.
Ik heb niet aan een postbusnummer gedacht. Hartelijk dank voor de tip. Ik ga onderzoeken of dat mogelijk is.
Groeten van Karin.
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Dit is denk ik geen rijgpatroon maar een vlecht patroon. Dus ik denk dat er strengen kralen worden gemaakte en die worden dan in elkaar gevlochten. Nog steeds veel werk voor weinig geld trouwens.
Ow en volgens mij bestaan er wel machines die kralensnoeren maken.
Beetje dit idee; http://youtu.be/-ZwUw_Qx2nk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ow en volgens mij bestaan er wel machines die kralensnoeren maken.
Beetje dit idee; http://youtu.be/-ZwUw_Qx2nk" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd aan het kralen...
- daniela68
- Bead Discoverer
Ik heb tot vorig jaar oktober in Kuala Lumpur, Maleisie gewoond en ik bestelde gewoon kralen via een webshop in de States of in Nederland of Engeland en die liet ik dan bezorgen in Kuala Lumpur. Ik weet natuurlijk niet hoe de post in Portugal is en of het betrouwbaar is. Tegenwoordig kan je al bij veel webshops vooral die in het buitenland kralen laten bezorgen in een ander land dan Nederland zonder dat je daar heel veel extra voor hoeft te betalen.
Groetjes, Daniela
Dank voor je reactie, Daniela. Ik heb hele slechte ervaring met het laten opsturen van spullen uit de States. Die worden hier niet vertrouwd en liggen maanden bij de douane. Ik zal het eens proberen met een winkel in Nederland.
Groeten van Karin.
Groeten van Karin.