Hoe is dit mogelijk?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:
Hoe is dit mogelijk?

Bericht door SeaBeads » di 28 aug 2012 15:03

Hallo allemaal,

Aangezien er hier in Portugal geen kralenwinkels zijn, is het voor mij soms moeilijk om aan kralen te komen. Online bestellen is ook lastig omdat ik geen vast adres heb.

Ik struin de Chinese winkels af en de liefdadigheidswinkels en koop dan oude sieraden en haal ze uit elkaar. Er is hier op straat ook veel te koop.

Gisteren vond ik deze ketting (er lagen er honderden!) voor 3 euro. Hoe is het mogelijk? Het is een leuk ontwerp en er gaan duizenden kralen in. En als je dan nagaat dat de verkopers er ook nog aan moeten verdienen.......... Volgens mij bestaan er geen machines die kunnen rijgen dus waarschijnlijk zitten er ergens in het verre oosten mensen voor een hongerloontje te rijgen. Het is tenminste geen smerig werk, maar toch.
Bijlagen
P1060984.jpg
P1060984.jpg (74.23KiB)5048 keer bekeken

CreaJet
Bead Interested

Re: Hoe is dit mogelijk?

Bericht door CreaJet » di 28 aug 2012 15:38

Dat is haast niet te geloven, aan materiaal ben je hier normaal gesproken al meer kwijt.
En als je er over na denkt is het triest dat er mensen voor een hongerloontje voor gewerkt hebben.
Groetjes Henriëtte

CreaJet
Bead Interested

Bericht door CreaJet » di 28 aug 2012 15:38

CreaJet schreef:Dat is haast niet te geloven, aan materiaal ben je hier normaal gesproken al meer kwijt.
En als je er over na denkt is het triest dat er mensen voor een hongerloontje voor gewerkt hebben.
Wel een mooie ketting trouwens.
Groetjes Henriëtte

Erica1979
Bead Interested

Bericht door Erica1979 » di 28 aug 2012 15:43

ongelooflijk!!!!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 28 aug 2012 15:49

ik had willen hopen dat het gewoon oud is, soort rommelmarkt zeg maar, maar ja dat is het niet als er zoveel lagen. Inderdaad wel heel goedkoop.
Bij 'n beurs kwam ik keer hele mooie kettingen tegen waarvan ik wist dat het ontzettend veel werk is (round peyote met kralen in verschillende maten). Het kostte maar euro of 70, het is echt niet 'n ketting die snel is geregen. Ik vroeg het aan de verkoper, het werd in het buitenland gemaakt, klonk wel als goede werkverschaffing voor moeders.
Het was beetje zoals deze van Estrid, maar dan minder breed en wel ketting:
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » di 28 aug 2012 17:11

Kun je nagaan sat die mensen ontzettend weinig verdienen. Ik vind het trouwens een mooi model.

DoraM
Bead Believer

Bericht door DoraM » wo 29 aug 2012 07:44

zonde om die ketting uit elkaar te halen hij is prachtig.
Wat bestellen op het net betreft
Is het in Portugal niet mogelijk om een postbus nummer te hebben
zoals hier in nederland bij de postkantoren

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door SeaBeads » wo 29 aug 2012 08:45

Hallo Dora,

De ketting is nog heel hoor.

Ik heb niet aan een postbusnummer gedacht. Hartelijk dank voor de tip. Ik ga onderzoeken of dat mogelijk is.

Groeten van Karin.

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » wo 29 aug 2012 22:49

Dit is denk ik geen rijgpatroon maar een vlecht patroon. Dus ik denk dat er strengen kralen worden gemaakte en die worden dan in elkaar gevlochten. Nog steeds veel werk voor weinig geld trouwens.

Ow en volgens mij bestaan er wel machines die kralensnoeren maken.

Beetje dit idee; http://youtu.be/-ZwUw_Qx2nk" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd aan het kralen...

daniela68
Bead Discoverer

Bericht door daniela68 » di 11 sep 2012 14:33

Ik heb tot vorig jaar oktober in Kuala Lumpur, Maleisie gewoond en ik bestelde gewoon kralen via een webshop in de States of in Nederland of Engeland en die liet ik dan bezorgen in Kuala Lumpur. Ik weet natuurlijk niet hoe de post in Portugal is en of het betrouwbaar is. Tegenwoordig kan je al bij veel webshops vooral die in het buitenland kralen laten bezorgen in een ander land dan Nederland zonder dat je daar heel veel extra voor hoeft te betalen.
Groetjes, Daniela

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door SeaBeads » do 13 sep 2012 22:38

Dank voor je reactie, Daniela. Ik heb hele slechte ervaring met het laten opsturen van spullen uit de States. Die worden hier niet vertrouwd en liggen maanden bij de douane. Ik zal het eens proberen met een winkel in Nederland.

Groeten van Karin.

Gesloten