Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen
Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door Chantale » ma 30 apr 2012 08:43

Heeft er iemand dat ooit al meegemaakt, dat een acrylkraal afgaat op de huid ?
Zo raar. Ik had een setje gemaakt met acrylkralen en rozen verkocht aan een kennis. Nu hoor ik van haar dat haar zwarte kralen allemaal afgaan op haar huid, de kralen zelf die worden mat. Ik heb nu al verschillende kralen verkocht aan mijn vriendinnen en hoorde nog nooit dat een kraal in acryl zou kunnen afgaan.
Zou het misschien te maken hebben met een bepaalde zuurtegraad ??

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door Kikkertje » di 01 mei 2012 08:16

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Waar ik zelf altijd voor waarschuw, is een sieraad niet op harde oppervlakken neer te leggen. Want acrylkralen slijten in verhouding met glas sneller en door ze op een hard oppervlak neer te leggen komen er krasjes op de kralen. Dan worden ze ook mat.
Of de zuurgraad van de huid de kralen kan aantasten weet ik niet. Meestal zie je dat bij metaal. Mijn dochtertje heeft een ketting die al vijf jaar oud is, die kralen zijn inderdaad mat geworden. Maar dat waren vrij goedkope acrylkralen en ze is nu zes, dus je begrijpt wat ze er allemaal mee gedaan kan hebben. Je hebt natuurlijk ook mensen die de hele tijd aan een sieraad zitten te friemelen. Misschien dat dat in combinatie met een hoge zuurgraad van de huid een sieraad aan kan tasten, maar dat zou dan toch pas na een jaar of zo moeten zijn. Is ze er niet mee onder de douche gaan staan of zo ( ik kreeg pas zo'n sieraad ter reparatie, ze zei het er eerlijk bij ).
Groetjes, Marjan

Anneliesje
Bead Interested
Berichten:101
Lid geworden op:wo 13 jul 2011 07:43
Contacteer:

Re: Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door Anneliesje » di 01 mei 2012 11:20

Chantal,


Ik heb dit ook al gehoord, meestal heeft dit als reden omdat mensen parfum gebruiken. Dit kan je echt niet doen bij zelfgemaakte sieraden.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door sam » zo 06 mei 2012 09:12

Zuurtegraad kan kralen volgens mij wel sneller mat maken. Wat dit ook kan zijn, is dat je een acryl kraal hebt gehad, die geverfd of gespoten was. Dan kan het zijn dat de bovenste laag af gaat geven. Maar meestal wordt hij daaronder dan wit. Je ziet dan ook echt dat de "verf" eraf gaat.

Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen

Re: Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door Chantale » ma 07 mei 2012 08:24

Ik werk altijd met dezelfd acrylkralen en nog nooit had er iemand zo iets tegengekomen.
Nu, de dame in kwestie heeft ondertussen gevraagd of ik twee nieuwe halssnoeren voor haar wil maken... ik denk dat ze dus er wél een sterk parfum op had gespoten :shock:

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Vreemd, acrylkralen die afgaan op de huid ??

Bericht door sam » ma 07 mei 2012 09:05

Zou zomaar kunnen, anders zou je misschien niet snel nog eens bestellen!

Gesloten