Ik ben dankbaar voor een oplossing!
zilverklei
-
hartenkraal
- Bead Anonymous
Na het branden van mijn zilverklei hanger, zijn er na verloop van tijd kleine gaatjes ontstaan in de oppervlakkige laag. Is er iemand die dit kent en weet hoe dit komt? Wat kan ik er aan doen bij deze hanger en hoe is het te voorkomen?
Re: zilverklei
Het is lang geleden dat ik ooit workshops heb gevolgd, maar zou het niet kunnen zijn dat er wat lucht zat tussen de klei, waardoor er hier en daar dunne laagjes klei was en dat uiteindelijk open is gegaan? Dat het zeg maar niet genoeg '1 compact geheel' is geweest?
Hopelijk krijg je binnenkort hier reactie van iemand die er ervaring mee heeft, want ik heb alleen paar keer workshop gevolgd en dat is al snel jaar of 3, 4 geleden.
Hopelijk krijg je binnenkort hier reactie van iemand die er ervaring mee heeft, want ik heb alleen paar keer workshop gevolgd en dat is al snel jaar of 3, 4 geleden.
-
creakaatje
- Bead Interested
- Contacteer:
Re: zilverklei
Ik heb het nog niet meegemaakt, dus ik weet niet of mijn idee er over klopt, maar misschien heb je van tevoren je ontwerp geoefend met andere klei en heb je je vingers/ gereedschap/ werkvlak niet goed genoeg schoongemaakt voordat je met de zilverklei begon?
Als er per ongeluk kruimeltjes oefenklei door de zilverklei komen verbranden deze natuurlijk,
als er zilverklei overheen zit en dat gaat later kapot doordat het maar zo dun is heb je een gaatje.
Sandra's idee lijkt mij minder waarschijnlijk omdat de lucht in de klei uit gaat zetten en er dan eerst blaasjes op je werkstuk gezeten zouden hebben (dat heb ik wel eens gehad
)
Om dit werkstuk te herstellen zou je misschien (ligt er aan hoe erg de schade is) opnieuw kunnen polijsten met een polijstnaald, of het bij een instructeur laten vullen met oil paste zilverklei, opnieuw bakken en polijsten. Dat lukt soms, maar niet altijd.....
succes!
Als er per ongeluk kruimeltjes oefenklei door de zilverklei komen verbranden deze natuurlijk,
als er zilverklei overheen zit en dat gaat later kapot doordat het maar zo dun is heb je een gaatje.
Sandra's idee lijkt mij minder waarschijnlijk omdat de lucht in de klei uit gaat zetten en er dan eerst blaasjes op je werkstuk gezeten zouden hebben (dat heb ik wel eens gehad
Om dit werkstuk te herstellen zou je misschien (ligt er aan hoe erg de schade is) opnieuw kunnen polijsten met een polijstnaald, of het bij een instructeur laten vullen met oil paste zilverklei, opnieuw bakken en polijsten. Dat lukt soms, maar niet altijd.....
succes!