foto studiootje xenos

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
meikje
Bead Believer
Berichten:265
Lid geworden op:di 05 okt 2010 12:59
Locatie:emmen
Contacteer:
foto studiootje xenos

Bericht door meikje » vr 18 nov 2011 11:06

Is iemand bekend met het opvouwbare foto studiootje wat de xenos nu in de folder heeft staan?
Wij hebben een vrij donker huis, en het weer buiten zorgt nu ook niet echt voor mooi licht, dus mijn foto's lijken nu echt veel te donker!

http://xenos.orcbladerfolder.nl/publica ... bb1bd/#/6/

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: foto studiootje xenos

Bericht door JMHols » vr 18 nov 2011 11:29

Ik heb er een die precies op deze lijkt, alleen was die van mij duurder maar hij lijkt er sprekend op. Ik heb er wel schik mee. Alleen blijft het nog belangrijk dat je met de camera wel de goede foto maakt natuurlijk. En het opzetten vind ik best wel wat werk. Maar ja nu heb ik wat last van mijn spieren dus dat kan de oorzaak zijn.

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Bianc » vr 18 nov 2011 12:00

:roll: Logisch dat ik gisteren dan eindelijk na zoveel weken een belletje kreeg van de Xenos dat de fotostudio binnen was gekomen...

Toen de vorige aanbieding daarvan was waren ze al uitverkocht en zou ik gebeld worden dat wanneer ze er weer zijn...

Ik hoop ook dat het het geld waard is omdat het voor mij een rip uit mijn lijf is (yup zeer tight budget altijd) en dat ik dan alsnog waardeloze foto's krijg :?

Denk dat ik die van mij wel permanent kan laten staan... maar dat moet ik nog eventjes bekijken... zo niet dan is het niet anders haha.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Sandra » vr 18 nov 2011 12:03

Ik ben het eens met JMHols. Goede verlichting is heel belangrijk, maar fototoestel en instellingen daarvan net zo. Alsof je met deze fotostudio iig 50% heb bereikt, en laatste 50% kan bereiken met fototoestel en instellingen. Ik heb speciale lampen (kostte iets van 400 euro) maar als ik 'n keer de fototoestel verkeerd instel kloppen de kleuren totaal niet. Ik gebruik de fototoestel dan ook nergens anders meer voor, zodat de instellingen gewoon goed kunnen blijven. ;)

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Zina » vr 18 nov 2011 12:10

ja pure be, zo zit ik ook. Ik wacht zelf eerst even af hoe de bevindingen van andere zijn.
Ik maak zelf nu foto's met me mobiel, ik kan een 'goede' camera niet betalen.
Ik heb 20,- in de week en daar vallen ook de evt. verzendkosten onder. Maar zoals nu met een aankomende kerstmarkt is het echt puzzelen. Sommige dingen zoals visitekaartjes heb je gewoon nodig, maar ja daar gaat je geld weer. En dan nu maar hopen dat je je geld er weer uit krijgt.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Bianc » vr 18 nov 2011 12:36

@ Zina, ik heb elke maand een verschillend budget vanwege de vaste lasten + de extra rekeningen die er af en toe binnen komen.

Ik leef soms echt van maand tot maand met 30,- in de week voor boodschappen en al het andere dus dan kan je wel snappen dat ik meestal niets extra's kan doen :?

Niet dat ik verder klaag erover! Zeker omdat ik nu iets meer dan 2 jaar op mijzelf woon en geniet van de vrijheid die erbij komt... dat heb ik er heel erg voor over met waar ik wegkwam...

Ah wel, gewoon heel goed de aanbiedingen in de gaten houden met bepaalde dingen... ook visitekaartjes kun je zelf zo duur maken en zo goedkoop maken als je zelf wilt.

Als je ze zelf maakt kunnen ze er net zo professioneel eruit zien als dat je ze besteld... je hebt er alleen wat meer werk aan :lol:

Sorry voor het wegwandelen van het topic :oops:

Ik heb wel een goed fototoestel en maak met goed daglicht al prima bekijkbare foto's dus ik hoop alleen dat ik met behulp van het fotostudiootje altijd goede foto's kan maken van m'n sieraden en het andere... zonder te hoeven wachten op goed daglicht :applaus:

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door KralenHebbedingetjes » vr 18 nov 2011 12:43

Zina schreef:ja pure be, zo zit ik ook. Ik wacht zelf eerst even af hoe de bevindingen van andere zijn.
Ik maak zelf nu foto's met me mobiel, ik kan een 'goede' camera niet betalen.
Ik heb 20,- in de week en daar vallen ook de evt. verzendkosten onder. Maar zoals nu met een aankomende kerstmarkt is het echt puzzelen. Sommige dingen zoals visitekaartjes heb je gewoon nodig, maar ja daar gaat je geld weer. En dan nu maar hopen dat je je geld er weer uit krijgt.

En samen kopen met iemand? Mijn zus maakt ook sieraden en wij hebben deze foto studio samen gekocht. Je gebruikt em toch niet dagelijks.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Bianc » vr 18 nov 2011 12:45

KralenHebbedingetjes schreef:
Zina schreef:ja pure be, zo zit ik ook. Ik wacht zelf eerst even af hoe de bevindingen van andere zijn.
Ik maak zelf nu foto's met me mobiel, ik kan een 'goede' camera niet betalen.
Ik heb 20,- in de week en daar vallen ook de evt. verzendkosten onder. Maar zoals nu met een aankomende kerstmarkt is het echt puzzelen. Sommige dingen zoals visitekaartjes heb je gewoon nodig, maar ja daar gaat je geld weer. En dan nu maar hopen dat je je geld er weer uit krijgt.

En samen kopen met iemand? Mijn zus maakt ook sieraden en wij hebben deze foto studio samen gekocht. Je gebruikt em toch niet dagelijks.
Ik ben in real life niet iemand die heel gemakkelijk vrienden maakt... en dat betekent dat ik meestal dingen alleen doe :)

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door KralenHebbedingetjes » vr 18 nov 2011 13:01

Dan is het inderdaad lastig, maar als ik zulke dingen wil kopen wacht ik ook altijd tot ik weer wat verkocht heb en dan spaar ik ervoor zeg maar.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Zina » vr 18 nov 2011 13:32

Ja zo doe ik dat ook kralenhebbedingetje :D Ik wacht de markt af met wat ik daar verdien. Als ik net als op de vorige markt scoor, dan kan ik de fotostudio makkelijk kopen.

Pure be, dat is inderdaad niet veel in de week. Ben je alleen of woon je samen? En heb je huisdieren?

Ja ik zou het wel samen kunnen doen met mijn sieraden partner, maar aangezien ik de foto's maak en op de site zet, staat de mini studio dan altijd hier. En stel je voor dat het niet lukt met de site enzo en we stoppen ermee, wie neemt de studio dan?

Dus ja, dan maar alleen... maar het is wel een goed idee!
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door KralenHebbedingetjes » vr 18 nov 2011 13:38

Als de site niet loopt en je stopt ermee, kun je foto's blijven maken en proberen op MP, via hyves, facebook etc.
En als je een gratis versie neemt voor een webwinkel, dan kan je deze open houden ook met weinig verkoop.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Bianc » vr 18 nov 2011 13:58

@ Zina, ik woon alleen en heb 4 dagen in de week mijn hondje bij mij thuis (voor de overige dagen logeert ze bij mijn ouders aangezien ze niet alleen kan zijn voor hele dagen).

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Zina » vr 18 nov 2011 14:41

@ kralenhebbedingetje; ja dat is zo. Maar ik weet ook niet of ze er wel aan mee wil betalen, maar ik zal het er eens vragen! :D

@ Pure be, ok dat is wel mooi geregeld voor je hondje! Huisdieren zijn best wel duur. Ik bespaar zelf door vlooiendruppels van de kruidvat te kopen. (Ik vind die beter als frontline en bolvo ofzo?) mijn katten hebben nooit vlooien gehad met dit spul! En met frontline en die andere hadden ze na strak een maand weer vlooien! :shock:
Daarnaast koop ik voer van het petsplacemerk. Mijn buurman werkt er en die had het aanbevolen. Dat beviel me prima! 10 euro voor 4 kilo (doen ze een maand mee) en hun vacht is zacht en glanzend en ze zijn eindelijk weer dik. ( ik hou van dikke katten) En ze voelen zich er duidelijk goed op!

Dus mijn katten kosten mij in de zomer ongeveer 17,50 per maand en in de winter aleen 10 euro voor het voer. Poepen doen ze buiten in de tuin, dat scheelt me 20,- euro in de maand aan grit.

Dus het is inderdaad wat je zegt, zo veel mogenlijk besparen en vooral op zaterdag het vlees met korting kopen en in de vriezer doen, dat scheelt soms echt euro's!
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Bianc » vr 18 nov 2011 14:50

@ Zina,

Ik koop mijn voer bij de lidl... deze is erg goed en kost 7.50 per 10 kilo :) Noem haar wel mijn hondje maar ze is een grote kruising tussen een herder en husky :lol:

Het wordt bij mij altijd echt een sport om goedkoop boodschappen te doen... maar ja ik ben best wel een moeilijke eter dus wat ik echt niet nodig heb koop ik ook niet. En tja... volkoren pasta met wat boterhamworst en sausje doet het ook goed hoor :mrgreen:

Ook doe ik zoveel mogelijk zelf... de action is daarbij een super winkel haha. Maar heel af en toe dan moet ik wel iets "uit besteden" en kost dan gelijk een rip uit het lijf :roll:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: foto studiootje xenos

Bericht door Zina » vr 18 nov 2011 15:05

Haha, het is net alsof ik me vriend hoor praten, die eet ook het liefst pasta met gebakken boterhamworst (ik vind dat zo vies he) en dan tomatenketchup en thats it!

Wij hebben altijd simpele maaltijden. onze weekmaaltijd ziet er bijvoorbeeld zo uit;
broodje ei, pannekoeken, frikandel/kroket op brood, aard met verse groente en vlees 3 keer per week en dan 1 dag vis met groente en aardappels.
Dan eet je zo goedkoop en toch wel lekker. En we doen heus wel eens gek en kopen dan iets extra extra lekkers, maar normaal moet er genoeg in huis zijn om gasten te ontvangen en een snoepje te kunnen pakken. Maar waarom zou ik bij de appie kopen voor 3 keer meer geld als de aldi ook lekker is? Vooral de pindasaus, jammie!!!!

Nog meer goedkope maaltijden;
indonesische nasi; rijst met bacon, sambal, ui en knoflook
broodje hamburger (niet kant en klaar); hambrugers uit het vriesvak, cheddar kaas, bacon, evt. sla, komkommer en tomaat, saus erop en klaar.
Hard broodje knakworst; afbak broodjes, saus, knakworst
noedels met ei, pakje noedels (1 baks noedels van indonesisch merk), een ei kloppen met melk erdoor, bakken in de koekenpan en dan in reepjes snijden.
Altijd aan het kralen...

Gesloten