Gezocht Goed Doel voor kralen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Capricus
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:za 09 feb 2008 17:32
Contacteer:
Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Capricus » do 01 sep 2011 11:06

In het verleden zag ik met regelmaat overal topics voorbij komen over diverse goede doelen en instellingen, die kralen en andere materialen zochten om daar leuke items van te maken. Deze items werden dan weer verkocht waarvan de opbrengst in zijn geheel voor het goede doel was.
Ook werden de kralen en materialen zelf, verkocht door deze goede doelen zodat de opbrengst kon bijdragen.

Mocht iemand nu nog goede doelen/instellingen weten die dit nog doen, hoor ik het graag.
Ik heb enkele zakjes kralen die ik dan wil doneren. Het gaat dan om glas, metaal en kunststof.

Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Capricus

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 01 sep 2011 11:19

viewtopic.php?f=13&t=36591&start=0&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

Degene van dit topic kan het nog steeds goed gebruiken begreep ik van de week....
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Talleke » vr 02 sep 2011 09:44

Hoi Capricus

Wat lief dat je kralen wil doneren aan een goed doel. Ik weet niet of er ook al andere mensen gereageerd hebben. Mocht je de kraaltjes nog hebben en ze nog steeds willen doneren: ik kan ze heel goed gebruiken (ik heb het topic gestart dat in de vorige reactie genoemd werd). De kralen die ik gedoneerd krijg houd ik ook netjes apart van mijn "eigen" kralen zodat ik ze niet voor andere dingen dan voor het asiel gebruik. Ik maak sieraden speciaal voor het asiel met gedoneerde kralen (en kralen uit eigen collectie) en verkoop ook mijn oude collectie voor het asiel. De gehele opbrengst gaat dan naar het asiel. Er staat toevallig nu ook een stukje op hun website (http://ede.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;). Met het geld kunnen ze bijvoorbeeld (kleine) operaties betalen of speciale behandelingen voor honden met allergie etc.

Ik hoor graag van je of je de kraaltjes nog hebt en of je ze eventueel zou willen doneren.

Groetjes,
Chantal

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Krista » vr 02 sep 2011 11:57

Talleke schreef:Hoi Capricus

Wat lief dat je kralen wil doneren aan een goed doel. Ik weet niet of er ook al andere mensen gereageerd hebben. Mocht je de kraaltjes nog hebben en ze nog steeds willen doneren: ik kan ze heel goed gebruiken (ik heb het topic gestart dat in de vorige reactie genoemd werd). De kralen die ik gedoneerd krijg houd ik ook netjes apart van mijn "eigen" kralen zodat ik ze niet voor andere dingen dan voor het asiel gebruik. Ik maak sieraden speciaal voor het asiel met gedoneerde kralen (en kralen uit eigen collectie) en verkoop ook mijn oude collectie voor het asiel. De gehele opbrengst gaat dan naar het asiel. Er staat toevallig nu ook een stukje op hun website (http://ede.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;). Met het geld kunnen ze bijvoorbeeld (kleine) operaties betalen of speciale behandelingen voor honden met allergie etc.

Ik hoor graag van je of je de kraaltjes nog hebt en of je ze eventueel zou willen doneren.

Groetjes,
Chantal
Hoi Chantal,

Tijdens de verhuizing van mijn spullen naar m'n atelier veel kralen tegen gekomen die ik ooit gekocht heb waar ik niks mee doe. Deze wil ik je graag doneren voor je project!
Moet bekennen dat ik de boel nog wel moet uitzoeken, dus dat het even een weekje of wat kan duren voordat ik ze je kan versturen.
Stuur je me een PB met je adres gegevens?

Succes met je project!

Lieve groeten,
Krista
glass is hot

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Talleke » vr 02 sep 2011 12:44

Hoi Krista,
Superbedankt voor je reactie. Ik heb je een bericht gestuurd :)

Groetjes,
Chantal

Capricus
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:za 09 feb 2008 17:32
Contacteer:

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Capricus » ma 05 sep 2011 06:56

Bedankt voor de tip :) Ik heb enkele suggesties gehad via mail, die ik in elk geval kan opslaan en onthouden :) Mocht het vaker voorkomen.
Talleke, ik zal jouw site(s) bezoeken en ik weet je pb-knop in elk geval te vinden :)
groetjes, Capricus

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Vicky P » di 06 sep 2011 11:46

ik heb zelf al eens een partij kralen weggegeven aan de lagere school van mijn kinderen.
scholen zijn er ook vaak heel erg blij mee...kinderen kunnen er naar hartelust mee knutselen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Sandra » di 06 sep 2011 12:05

Het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam heeft 'creatieve therapie' voor patiënten, zodat ze even afleiding kunnen zoeken. Ik doneer regelmatig kralen aan hun. Mocht iemand wat willen doneren dan kan ik het adres via pb doorgeven.

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door Krista » di 06 sep 2011 23:25

Sandra schreef:Het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam heeft 'creatieve therapie' voor patiënten, zodat ze even afleiding kunnen zoeken. Ik doneer regelmatig kralen aan hun. Mocht iemand wat willen doneren dan kan ik het adres via pb doorgeven.
Hoi Sandra, dat is ook een mooi doel. Stuur je mij ook even dat adres. Ik heb zoveel (voor mij dan :oops: ) oud spul liggen.

Thankx!
glass is hot

Gebruikersavatar
fiepje13
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:wo 17 aug 2011 19:11

Re: Gezocht Goed Doel voor kralen

Bericht door fiepje13 » vr 16 sep 2011 09:18

De website http://kussenenzo.nl/ is de website van Desiree Schuiling. Zij maakt sieraden van kralen en de opbrengst gaat volledig naar de Stichting Abel Schuiling.
Abel is haar zoon die de ziekte SMA type RD heeft. Alle opbrengst is om de kinderen met de ziekte SMA-rd te ondersteunen in de kosten die nodig zijn ten gevolge van hun ziekte, o.a. onderzoek en ondersteuning. Hier heb ik zelf pas ook kralen aan gegeven die ik niet meer gebruikte.

Gesloten