Corrosie

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Randi
Bead Starter
Contacteer:

Corrosie

Bericht door Randi » za 25 jun 2011 20:01

Hallo allemaal!
Ik heb een probleempje met een aantal metalen onderdelen.
Ze zijn zilverkleurig en na het dragen van het sieraad van een week beginnen sommige metalen onderdelen te corroderen. Ze krijgen een soort lelijke koperen kleur en dat vind ik heel jammer. Ik vind het zelf heel onverzorgd lijken.
Kan ik dit behandelen of voorkomen?

Groetjes Randi

scubadoo
Bead Designer

Re: Corrosie

Bericht door scubadoo » za 25 jun 2011 20:21

Ik denk dat het aan de kwaliteit van die onderdeeltjes licht.

Ellebellekuh
Bead Fan

Bericht door Ellebellekuh » za 25 jun 2011 20:38

ik heb dat ook met sommige onderdelen en kralen... ik poets se gewoon op met een vezeldoekje of met een zilverpoetsdoek, ook al is het geen echt zilver het lukt er goed mee en ik denk wel dat het erg normaal is dat sommige metalen verkleuren als echt zilver niet word gedragen dan verkleurt het ook dus ik denk dat het ook met andere metalen ook zo is :) maar ik wens je er succes mee en ik hoop dat het lukt :wink:

groetjes
Groetjes Ellen _______________________________°Cherry Pearl°
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld ! ;)

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » zo 26 jun 2011 12:48

Hou eens in de gaten wanneer dat is, misschien als je jezelf niet zo lekker voelt? Ik had dat eerder nl. wel, zat ik niet lekker in mijn vel dan verkleurde het zilver. Nu draag ik geen zilver meer dus geen idee of ik het nog zal hebben.

Inet
Bead Fan

Bericht door Inet » zo 26 jun 2011 12:50

Bijna alle zilverkleurige metelen onderdelen is koper met een zilverkleurig laagje. En inderdaad: als het lang ligt zie je de koperkleur er door heen komen, dit kun je meestal wegpoetsen.

Anders is als het door het dragen koperkleurig wordt. Hier is helaas niets aan te doen. Het zilverkleurig laagje is afgesleten. Hoe snel dat gaat, hangt van 2 dingen af: De kwaliteit en de zuurgraad van je huid. Over het algemeen is het hoe goedkoper, hoe dunner het zilverkleurig laagje en dan zie je natuurlijk snel het koper er door heen komen.
En de zuurgraad: ikzelf heb er (gelukkig) weinig last van, maar anderen soms binnen een week!

Zilver, goud, titanium of RVS is dan de oplossing.

Gesloten