verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Mouse
Bead Starter
Contacteer:
verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers

Bericht door Mouse » ma 07 jun 2004 17:53

Wie heeft hier nog meer last van?

Ikzelf heb er geen last van, maar mijn moeder die ook sieraden maakt, heeft het een paar keer gehad. Ook met nieuwe dingen die ze nog niet om heeft gehad. De nieuwe dingen zijn dan vaak plastic hangers/tussenzetsels waar een laagje overheen zit.

De hangers die zwart worden, kunnen met geen mogelijkheid (voorzover alles geprobeer dan) schoongemaakt worden.

Hebben hier meer mensen last van en hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

groetjes,
Mouse

renata
Bead Believer

Bericht door renata » ma 07 jun 2004 18:02

Toevallig had ik voor mijn moeder een ketting gemaakt met een metalen kraal erin. Nu is die kraal ook zwart aan het uitslaan. Ik weet ook niet waar het aan ligt, ik denk de combinatie met ander materiaal. In mij geval waarschijnlijk de kettelstift. Misschien was het het niet nikkelvrij, weet niet of dat er mee te maken heeft.....
byeeeee

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 07 jun 2004 18:10

hmm ik heb geen idee... is het in aanraking met water geweest?

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 07 jun 2004 18:29

Volgens mij ligt het aan de persoon die het draagt. Bij sommige mensen heeft metaal (of zilver ook) een reactie met de huid ofzo, en dan verkleurt het, de huid vaak ook. Ik geloof niet dat er iets aan te doen is.
Kralen make the world go round!

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 07 jun 2004 20:18

idd, komt volgens mij door de ph van de huid.. daardoor verkleuren bepaalde metalen als die hoger of lager is ofzo.

Groetjes Eelke

renata
Bead Believer

Bericht door renata » ma 07 jun 2004 21:08

Pienjo schreef:hmm ik heb geen idee... is het in aanraking met water geweest?
nee, sterker nog: ze heeft hem nog helemaal niet gedragen omdat er ??n swarovskisteen af was gevallen, dus heeft ze hem al 3 weken of zo gewoon in een glazen potje liggen.....
byeeeee

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » ma 07 jun 2004 21:24

Misschien door het licht? Dat dat nog eens extra versterkt in dat glazen potje ofzo? Geen idee hoor, ik denk maar wat... Als ze het zou gedragen hebben zou er een verklaring voor zijn maar zo.. Vreemd!

Magic-Woman
Bead Dreamer

Bericht door Magic-Woman » ma 07 jun 2004 21:28

ja mijn vader heeft een leuke armbandje van mij gehad maar als hij daar te vaak mee doucht verkleurd het slotje en ook meestal de kralen dat is wel jammer
-=Liefs Wendy=-

brides
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door brides » ma 07 jun 2004 21:31

ik had ook een ketting verkocht en ze kwam me na een paar dagen ook aan met hij is groen geworden
maar heb het zelf niet gezien dus??????

maar zou wel eens willen weten of er iets te doen aan is

:cry:
groeten van brides

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » ma 07 jun 2004 22:33

Armande schreef:Volgens mij ligt het aan de persoon die het draagt. Bij sommige mensen heeft metaal (of zilver ook) een reactie met de huid ofzo, en dan verkleurt het, de huid vaak ook. Ik geloof niet dat er iets aan te doen is.
Inderdaad, bij sommige mensen gaat de zilverkleur door transpiratie er heel snel af. Helaas zijn de materialen die in de kralenwereld verkocht worden zover ik weet altijd van een kunststof of metaal met daar een heel dun laagje zilver overheen. Ik vind het erg jammer dat er geen betere materialen verkocht worden, vooral omdat er meestal veel werk in het maken van een sieraad gaat zitten. Wil je betere spullen dan kom je uit op echt goud en zilver en dan is deze hobby gezien de kosten niet leuk meer.

Nou heb ik toch nog een tip: ik heb vorig jaar in Schoonhoven een middeltje gekocht waarmee je koperen materialen kan verzilveren. Hiermee kan je dus lelijk geworden sieraden enigszins weer oplappen. Om een goed resultaat te krijgen moet je de behandeling meerdere malen herhalen. Maar dan nog: bij mensen die dit probleem hebben zullen de sieraden toch weer opnieuw verkleuren. Daar is niets aan te doen !
Tis al laat maar loop toch even naar zolder om dat middeltje te halen zodat ik jullie het merk kan doorgeven.

Suzanne

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » ma 07 jun 2004 22:43

Daar ben ik weer.
Het heet : Silverplater.
Het is van het merk Holland Hallmark Polishes. Op de gebruiksaanwijzing staat: Voor restauratie, verbetering en bescherming van zilver en zilver-pleet.

Ik heb het vorig jaar op de zilvermarkt in Schoonhoven gekocht. Ik weet niet waar het te koop is. Misschien bij de plaatselijke drogist. Wie weet. het is een groen flesje in een groen doosje.

Je kan ook de leverancier bellen. Het adres vond ik ook in de gebruiksaanwijzing:
Holland Hallmark Polishes
Postbus 104
4645 ZJ Putte, Holland
Tel: 0164-603702/602683
Fax: 0164-602834

En nu naar bed. Het is intussen 23.45 uur. Moet morgen werken en vroeg op. Ik hoor het wel......

Groetjes,
Suzanne

nancy
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door nancy » di 08 jun 2004 06:22

Ik heb dat ook. Alleen dan met slotjes.
Ik maak veel jasseronarmbanden met zilveren Kapittelsluiting. Als ik ze maak dan hang ik ze altijd netjes weg. En als ik een paar weken later erna kijk dan is die sluiting helemaal verkleurd. Ik snap niet hoe dat kan. Maar ik baal wel verschrikkelijk.

grt
nancy

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 08 jun 2004 07:37

Hieronder volgt een advies wat ik vond op http://www.tpalet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;!
Ik weet niet of het helpt, heb het nog noooit geprobeerd, maar wie weet!

Heeft u een huid met een hoge zuurgraad (metaal verkleurt snel in koper of geeft af op uw huid), dan adviseren wij u om metalen tussen kralen te gebruiken die kleiner zijn dan de glaskralen en slotjes te gebruiken van zilver of Rhodium, deze verkeuren niet, in Rhodium hebben we een ruimere keuze dan zilver.

Het wil ook wel eens helpen, om de achterkant van het metaal af te lakken met blanke nagellak of met fimo lak.

Mouse
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Mouse » di 08 jun 2004 11:33

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie.

Nou het rare is ook dat de kettingen die verkleurd waren, mijn moeder nog niet had gedragen. Ze heeft ze in haar kast gehangen en meer niet. Het is echt raar.

Het enige is denk ik (bedankt voor de tip sharon) de op de achterkanten van de hangers een laagje transparante nagellak.

Groetjes,
Mouses

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 08 jun 2004 12:57

Geen dank, Tja je kan dat inderdaad proberen. Nee heb je ja kan je krijgen. Zo draag je ze toch ook niet!

Gesloten