kinderfeestje

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Wendy79
Bead Interested
Berichten:159
Lid geworden op:vr 15 okt 2010 17:05
kinderfeestje

Bericht door Wendy79 » za 05 feb 2011 21:43

Mijn dochtertje (8) wil heel graag voor haar verjaardag dat ik met haar vriendinnetjes armbanden en kettingen ga maken.
Nu is mijn vraag (ben nog niet heel handig)
Ze wil graag een armbandje met bedeltjes maken, kunnen meisjes van 7-8 jaar dit wel, en hoe kan ik het eventueel op een gemakkelijkere manier maken ?

Bij de armbandjes die ik gemaakt heb heb ik de kraaltjes op elastiek geregen, nadeel is wel dat dit sneller kapot gaat (ook met dicht knopen) is er een elastiek die heel sterk is zodat het voor meiden ook te gebuiken is ?

De kettingen wil ik maken op "staaldraad" met een knijpkraaltje en een slotje dit kan ik al in het voren maken en dan het slotje op het laatst erop.

Heeft iemand ervaring en woont in de buurt van Nijmegen ?

Heel veel vragen dus hoop op reacties

Al vast bedankt,
Wendy

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: kinderfeestje

Bericht door Algante » za 05 feb 2011 22:32

http://www.ateliermimishop.com/?menu=ca ... yID=384254
Een kinderfeestje is pas echt EEN GROOT FEEST als je bij Atelier Mimi bent geweest. De feestjes zijn geschikt voor jongens en meisjes. Van te voren mag je natuurlijk komen kijken wat je wilt gaan maken. Je kan kiezen uit o.a. schilderen als een echte kunstenaar op doek maar ook houten voorwerpen schilderen en versieren zoals doosjes, spiegels enz. sieraden maken, bloemschikken en nog veel meer..............

De kosten voor een kinderfeestje tot 8 kinderen zijn € 90,- ieder kind extra € 11,-

De feestjes zijn incl. materiaal, limonade, lekkere cakejes uit eigen keuken en de jarige krijgt een kleine attentie.

* Bloemschikfeestjes zijn ook erg "geschikt" voor kinderfeestjes. De kinderen kunnen creatief aan de slag met potjes versieren, kransjes maken, bloemen en ander natuurlijk materiaal.

Kosten voor een bloemschikfeestje maximaal 8 kinderen zijn € 110,-

Wil je na afloop pannekoeken of frites blijven eten? Dan is dit mogelijk voor € 3,50 per kind.

Opgeven of informatie info@ateliermimishop.com o.v.v kinderfeestje.

* Kledingadvies, doe kleding aan die tegen een stootje kan, ik kan n.l. niet garanderen, dat als je knoeit met verf of lijm dit uit je kleding gaat.

Bijvoorbeeld, hoor, je kunt zoeken op kinderworkshop sieraden maken, of zo. Wellicht is er zelfs een forumlid dat in jouw omgeving dergelijke workshops geeft.

Het klinkt iig hartstikke leuk, de kids zullen veel plezier hebben!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: kinderfeestje

Bericht door sam » za 05 feb 2011 22:38

Dat kunnen ze best hoor!! Wat handig is inderdaad, is vooraf alvast 1 kant het slotje vast maken. Zodat de kralen niet door de kamer stuiteren.
De ringetjes alvast aan de bedeltjes maken. Zo kun je een hoop lastige dingen voor zijn.

Ik mail regelmatig met moeders die zon feestje zelf geven, zonder zelfs enige ervaring met sieraden maken. En tot nu toe zijn de reacties erg leuk. De kinderen hebben het altijd naar hun zin.
Dus ik zou zeggen, dat moet haast kunnen!!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: kinderfeestje

Bericht door Kikkertje » zo 06 feb 2011 09:56

Ik verzorg zelf sieradenfeestjes, al ruim drie jaar. Ze maken dan meestal een ketting op gecoat draad en een armbandje op elastiek. Bij de ketting zet ik aan de ene kant het slotje er alvast aan en van te voren zet ik een klein en een groter ringetje aan elkaar vast, zodat ik de andere kant snel af kan hechten.

Het elastiek dat ik gebruik is best stevig. Het bestaat uit verschillende vezels en het is wat dikker maar wel soepel. Ik heb geprobeerd om het kapot te trekken tot een punt waarvan ik dacht dat het echt niet meer onder normaal gebruik zou vallen en het bleef gewoon heel. Ik heb het op het moment niet meer, maar als het goed is komt het maandag weer binnen.

Ik knoop het altijd zo: ik maak een dubbele knoop die ik nog niet helemaal aantrek, zodat je een lusje hebt. Dan haal ik beide uiteinden van het elastiek nog een keer door die lus. Vervolgens stevig aantrekken en je hebt een knoop die nooit meer losgaat.

Voor een eenvoudig te maken bedelarmbandje kun je de kinderen gewoon om en om kralen en bedels aan gecoat draad laten rijgen: twee kralen, een bedel, twee kralen, een bedel, enz. Wanneer je, zoals Sam al zegt, de ringetjes van te voren al aan de bedels zet, is het meeste werk van te voren al gedaan.

Op mijn website kun je onder het kopje Foto Album een beetje een idee krijgen hoe ik het aanpak. Ik gebruik sieradenborden, maar daarvoor in de plaats kun je ook kartonnen bordjes gebruiken, werkt ook heel goed.
Groetjes, Marjan

Gesloten