c-lon en knijp kraaltjes

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
elvira88
Bead Starter
Contacteer:
c-lon en knijp kraaltjes

Bericht door elvira88 » vr 04 jun 2004 19:18

Hey mensen,
hier ben ik weer....
ik heb gister een armband met c-lon gemaakt....op het laatst afgewerkt met een kalot een knijpkraal....maar toen riep mijn pleegmoeder me en ging men armband kapot :)

nu kunnen er 2 dingen gebeurd zijn...

1: ik heb de knijpkraal niet goed vastgeknepen en daardoor trok ik het draad uit de knijp kraal

2: er zat een scherp randje aan de knijp kraal en daardoor brak het draad

ik weet het zelf niet zo, wat is het meest logische??

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 04 jun 2004 19:38

ik denk 2.. ik werk zelf niet met dit soort draad dus weet niet hoe andere het afwerken??

elvira88
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door elvira88 » vr 04 jun 2004 19:43

hey bedankt voor je antwoord
ik hoop eigenlijk dat het 1 is
het lijkt wel of alle soorten draad die ik heb nadelen hebben...
maar c-lon afwerken door te knopen vind ik ook moeilijk...dan krijg ik meestal een ruimte tussen het slotje en de kralen :?
zat er al over te denken om te stoppen met deze hobby....maar das natuurlijk onzin :gek:
'vraag me alleen af waarom ze al die draden verkopen waar je niet veel mee kunt :?:

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 04 jun 2004 20:28

elvira88 schreef:hey bedankt voor je antwoord
ik hoop eigenlijk dat het 1 is
het lijkt wel of alle soorten draad die ik heb nadelen hebben...
maar c-lon afwerken door te knopen vind ik ook moeilijk...dan krijg ik meestal een ruimte tussen het slotje en de kralen :?
zat er al over te denken om te stoppen met deze hobby....maar das natuurlijk onzin :gek:
'vraag me alleen af waarom ze al die draden verkopen waar je niet veel mee kunt :?:
Hehe ze verkopen genoeg zooi tegenwoordig... maar mischien kan iemand je helpen die dit draad gebruikt.. ik ben meer van het kettelen... heb een hekel aan knijpkraaltjes... en vooral NIET Stoppen!!!!!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 04 jun 2004 22:57

Ik heb het al vaker verteld : ik werk veel met c-lon en ik gebruik nooit knijpkraaltjes. Als je meer wil weten over het gebruik van c-lon dan moet je bij mijn rijgtips kijken op mijn site, ook bij draad staat het een en ander over allerlei soorten draad.
http://groups.msn.com/Hekrasier/rijgvoorbeelden.msnw" onclick="window.open(this.href);return false;

elvira88
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door elvira88 » za 05 jun 2004 11:16

Hey Hennie
Snapte je uitleg eerst niet, maar na nog een keer lezen wel.
zal het eens proberen
bedankt iig

groetjes elvira

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » za 05 jun 2004 15:09

hoe vaak ik wel niet dacht ik kap ermee.....niet doen!!!! Nu krijg ik zoveel leuke racties van mensen, ook op mijn site... Maar als het eens een keer niet lukt wordt ik soms wel een beetje boos ja :evil: :wink:

Zelf gebruik ik ook weleens nylondraad, jij dus c-lon, en ik doe dan een kalotje, knijpkraal dichtknijpen en kalotje dicht knijpen. Eerst ging ik ook nog door het kalotje terug..nu niet meer. Zo blijft het bij mij prima zitten. Ik heb zelf wel vaak dat ik de knijpkraal kapot knijp...dan knijp ik denk ik in een verkeerde hoek.
Succes ermee en volhouden!!!!
:P

Gesloten