Als je weet dat je't kan, geen zin meer?
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Hebben jullie dat ook? Je ziet wat, wilt 't maken, heel gepuzzel of je't kan en of je materiaal toereikend of geschikt is.
Je kan het, je materiaal is voldoende en het werkt allemaal lekker. En dan is de uitdaging eraf.
In mijn geval heb ik nu een half met kralen aangeklede pop. De rok is af. De top is kinderspel, die heb ik al vaker gedan.
Maar nu die rok af is, en naar mijn zin, is de uitdaging eraf en moet ik me ertoe zetten het af te maken.
Dit vind ik zó stom van mezelf!
Je kan het, je materiaal is voldoende en het werkt allemaal lekker. En dan is de uitdaging eraf.
In mijn geval heb ik nu een half met kralen aangeklede pop. De rok is af. De top is kinderspel, die heb ik al vaker gedan.
Maar nu die rok af is, en naar mijn zin, is de uitdaging eraf en moet ik me ertoe zetten het af te maken.
Dit vind ik zó stom van mezelf!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Re: Als je weet dat je't kan, geen zin meer?
Erg herkenbaar...
Toevallig had ik het er gisteren met iemand over. Die vond dat ik vooral verder moest gaan met de micro-macramé maar ik raak er zelf al weer een beetje op uitgekeken. Gecombineerd met 'Leuk, die berg armbandjes, maar wat moet ik toch beginnen met al die sieraden?' leidt dat vaak tot stoppen, en iets totaal anders gaan knutselen/doen. Ik heb m'n oog inmiddels op een andere techniek laten vallen. Maar ik denk dat ik nog wel effetjes wat uitdagingen heb met de macramé. Het heeft me in ieder geval tot nu toe al langer vastgehouden dan wat dan ook.
O ja hoor dat heb ik ook. Eigenlijk is vooral de uitdaging van de nieuwe techniek het leukst, als je die eenmaal onder de knie hebt is de lol voorbij.
De grote kralen liggen al jaren werkloos in de kast want daar vind ik dus echt niks meer aan.
Daarom ben ik met de kleine kraaltjes begonnen, maar ook dan heb ik al snel een punt van verveling. Ik zal dus ook niet snel een "manchet' armband maken want dat vind ik saai. Maar er zijn nog heel veel kleine kraaltjes technieken of verbindingen die ik moet leren dus ik kan nog even vooruit.
De grote kralen liggen al jaren werkloos in de kast want daar vind ik dus echt niks meer aan.
Daarom ben ik met de kleine kraaltjes begonnen, maar ook dan heb ik al snel een punt van verveling. Ik zal dus ook niet snel een "manchet' armband maken want dat vind ik saai. Maar er zijn nog heel veel kleine kraaltjes technieken of verbindingen die ik moet leren dus ik kan nog even vooruit.
Groetjes Els,
Vandaar dat ze het over UFO's hebben: UnFinishedObject
Ik heb er zooooveel....maar ja, ik maak sieraden omdat ik het leuk vind om te maken, niet om per se te moeten dragen. En zolang je er maar lol mee heb toch....ben nu best wel aan het haken, ging laatst eindelijk weer werken aan een oude rijgcreatie, dat voelde fijn, als je het voor het eerst sinds tijden weer doet! Afwisselen kan geen kwaad toch. 
[quote="Mayella] die berg armbandjes, maar wat moet ik toch beginnen met al die sieraden?' leidt dat vaak tot stoppen,
[/quote]
daarom verkoop ik ook mijn sieraden of geef ze weg anders krijg je er zeker teveel en dan is de lol er gouw af en heb je zo iets van wat moet ik met zoveel sieraden heb nu al 2 curver boxen vol
[/quote]
daarom verkoop ik ook mijn sieraden of geef ze weg anders krijg je er zeker teveel en dan is de lol er gouw af en heb je zo iets van wat moet ik met zoveel sieraden heb nu al 2 curver boxen vol
Maak een nieuw ontwerp van een jurk
en dan los van de pop die je uit en aan kan trekken bv
en dan los van de pop die je uit en aan kan trekken bv
Ha,ik moet nog beginnen..dus op dat punt waar jullie het over hebben zit ik voorlopig niet
[Enige wat ik gedaan heb is paar kralen en hanger aan veter gerijgd..geregen..]
[Enige wat ik gedaan heb is paar kralen en hanger aan veter gerijgd..geregen..]
- Hannelies
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Ik ken het hoor. Heb tig stukjes chainmaille stukjes liggen in 'oude' weaves. Die heb ik nu onder de knie, dus nu moet ik weer nieuwe weaves zoeken want die oude zijn geen uitdaging meer. Wordt tijd dat ik weer 's vakantie heb, en dan alles afmaken 
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Margriet, je hebt een punt. Het zit mij ook niet lekker dat zo'n jurk niet aan en uit kan.
ZUCHT!
ZUCHT!
-
MadebyMandy
- Bead Interested
HERKENBAAR!!!
Vaak ben ik bezig met iets, heb het door en zie dan weer iets anders leuks!
Dan laat ik vaak mijn oude werk liggen en begin met een nieuw werk, totdat ik weer iets anders leuks zie! Je begrijpt wel dat ik een bijna een schoenendoos vol heb liggen met onafgemaakt werk. Ga er binnenkort maar weer eens inkijken en iets afmaken.
Ook heb ik vaak dat ik periodes heb met technieken. In het begin was ik vaak bezig met geregen kettingen en armbanden. Daarna de cabochon armbanden en nu de kettingen, hoewel ik toch weer overga naar creaties met geregen rocailles.
Vaak ben ik bezig met iets, heb het door en zie dan weer iets anders leuks!
Dan laat ik vaak mijn oude werk liggen en begin met een nieuw werk, totdat ik weer iets anders leuks zie! Je begrijpt wel dat ik een bijna een schoenendoos vol heb liggen met onafgemaakt werk. Ga er binnenkort maar weer eens inkijken en iets afmaken.
Ook heb ik vaak dat ik periodes heb met technieken. In het begin was ik vaak bezig met geregen kettingen en armbanden. Daarna de cabochon armbanden en nu de kettingen, hoewel ik toch weer overga naar creaties met geregen rocailles.
Groetjes, Mandy
-
klaproos-rozenberg
- Bead Starter
vakanties zijn idd goede triggers om weer iets aan je kralenstudie te doen. zelf ben ik net begonnen, maar doe ik nu, binnen een maand al rijgen, knopen, hangers maken, origami en kettelen. Aan de ene kant is dit stom. want ik wil uiteindelijk gaan verkopen, en dan is het wel handig als je een eigen stijl hebt, een handelsmerk. met veel technieken is dit moeilijker dan met maar een techniek. Toch is het leuker, je wisselt steeds af van techniek, waardoor je altijd wel iets in je kralendoos leuk vind. En ik heb veel variatie in mn toekomstige (internet)winkeltje =)
PLUS: het leidt tot sieraden van gecombineerde technieken. ik heb van een oude jasseron armbandje een nieuwe gemaakt door origami sterren aan het jasserom te kettelen. Sowieso origineler dan alleen origami/ alleen kettelen
groetjes
PLUS: het leidt tot sieraden van gecombineerde technieken. ik heb van een oude jasseron armbandje een nieuwe gemaakt door origami sterren aan het jasserom te kettelen. Sowieso origineler dan alleen origami/ alleen kettelen
groetjes
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Klaproos, ik vind het wel goed dat als je zoals je zelf zegt net begonnen bent, je verschillende dingen maakt of het probeert. Zo zal je misschien wat technieken overhouden waar je je prettig bij voelt en de rest 'erbij' doen. Dan heb je zelf je eigen "signatuur" ontwikkeld.
Zo heb ik dat met poppen gehad, waar mijn grootste liefhebberij ligt. Ik had een jurkje ontwikkeld, niemand maakte me dat na, waren lange tijd ook erg populair. Tot het betreffende popje uit de produktie genomen werd. Dan dooft het langzaam uit. Nog steeds zie je mijn jurkjes hier en daar opduiken.
Zo heb ik dat met poppen gehad, waar mijn grootste liefhebberij ligt. Ik had een jurkje ontwikkeld, niemand maakte me dat na, waren lange tijd ook erg populair. Tot het betreffende popje uit de produktie genomen werd. Dan dooft het langzaam uit. Nog steeds zie je mijn jurkjes hier en daar opduiken.
Zou er niet teveel over in zitten en het aan de kant leggen totdat je er wel zin in hebt om het af te maken. Zoals je ziet zijn er veeeeeeelen met dit 'probleem'. Ook ik kan me er bij aansluiten! Soms is het even doorbijten en dan bedenk je hoe trots je zal zijn als het af isFrutsel schreef: Dit vind ik zó stom van mezelf!
glass is hot
Ik heb het ook. Maar ik maak mezelf wijs dat het ook is omdat ik geen ruimte heb, dus steeds ook weer alles moet opruimen. Als ik het dan écht leuk genoeg vind, duik ik het spul weer op om verder te gaan. Anders blijft het gewoon liggen. 
Groetjes en kraalplezier van Mieke
Onafgemaakte objecten? Wat zijn dat?
Ik maak altijd alles netjes af voor ik aan iets anders begin
Ik maak altijd alles netjes af voor ik aan iets anders begin