van zilver naar koper kleurig

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
misz-naat
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:za 03 okt 2009 15:48
van zilver naar koper kleurig

Bericht door misz-naat » zo 08 aug 2010 12:07

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik hoop dat een van jullie mij daar antwoord op kan geven.
Ik ben nu alweer een tijdje bezig met sieraden maken. Nu heb ik laatst gekeken wat ik gemaakt heb (ook dingen die pas een paar dagen klaar waren) en nu zie ik bij bijvoorbeeld de ringetjes en de slotjes dat ze van de zilverkleur helemaal koper kleurig zijn uitgeslagen :S erg lelijk en daar wordt je niet blij van want zit toch veel werk in.

Ik heb het niet met alle slotjes (die hetzelfde zijn) en ringetjes. Weten jullie misschien hoe dit komt en hoe ik dit evt. kan voorkomen???

Alvast bedankt!
groetjes misz-naat

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: van zilver naar koper kleurig

Bericht door MB » zo 08 aug 2010 12:36

In ieder geval de sieraden niet in het licht bewaren, maar op een donkere plek, doos of kast.
Misschien kan je de sieraden nog wat oppoetsen met een zilverpoetsdoekje.
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: van zilver naar koper kleurig

Bericht door Amie » zo 08 aug 2010 22:11

Waarschijnlijk heb je de sieraden verkeerd opgeborgen, bijvoorbeeld te licht of te vochtig.

Ik weet niet of je de sieraden al gedragen hebt, maar als dat zo is kan het ook zijn dat je lichaam veel zwavel afgeeft. Hierdoor verkleurd het zilver. Vooral als het warmer wordt, geeft je lichaam door het zweten meer zwafel af.
Als je bij zilveren ringen vaak hebt dat ze snel verkleuren, dan geeft je lichaam veel zwafel af.
Groetjes Amie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: van zilver naar koper kleurig

Bericht door Sandra » ma 09 aug 2010 09:34

Het is inderdaad vooral belangrijk waar je het opbergt (eerder in 'n la in slaapkamer dan gewoon los in de vochtige badkamer) en het verschild ook per persoon/seizoen hoe snel het verkleurd (bv tijdens hete zomer of koude winter). Ik heb al weleens gehoord dat het poetsen nog best weleens wil helpen.

Zie ook eventueel 2 oudere topics:
viewtopic.php?f=15&t=37638&p=481271&hil ... er#p481271" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=15&t=1370&hilit=verkleuring+zilver" onclick="window.open(this.href);return false;

misz-naat
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:za 03 okt 2009 15:48

Re: van zilver naar koper kleurig

Bericht door misz-naat » wo 11 aug 2010 18:11

Oke thanx voor jullie tips... :D

Ik heb inmiddels zo'n sieradenschoonmaakdoekje gekocht, maar ben nog niet begonnen met de sieraden schoon te maken... Zal dat binnenkort even proberen

Groetjes
groetjes misz-naat

roos
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:di 04 jul 2006 21:25

Re: van zilver naar koper kleurig

Bericht door roos » do 12 aug 2010 15:55

ik heb dat ook wel eens, maar dan als het een tijdje gedragen is. volgens mij komt het door slijtage en ook de ph waarde van je huid is van invloed op het verkleuren van metallook kralen.

het poetsen met een zilverpoetsdoek werkt alleen bij zwarte aanslag op kralen, als ze al koperkleurig worden is er volgens mij niks meer aan te doen. :(

groeten, Nineke

Gesloten