Staaldraad ontwarren????

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25
Staaldraad ontwarren????

Bericht door AnitaD » zo 14 mar 2010 17:07

Leuk patroon gevonden, maar het werkt met 8 staaldraadjes en ik word gek van het heen en weer gespring van dat spul... :-((

Het staaldraad zit op van die handige rolletjes en sprint steeds terug. Rechttrekken door met een nagel langs de draad te gaan helpt niet, even verwarmen helpt ook niet.
Iemand een goed idee?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Staaldraad ontwarren????

Bericht door Sandra » zo 14 mar 2010 17:11

Leuke patroon, toevallig heb ik dit ermee gemaakt. Klein tipje: je moet wel een wat grotere kraal nemen waarbij alle draden erdoorheen moet, of je moet beadalon 48-draads staaldraad nemen, die is stuk duurder maar wel dunner, die had ik dus gebruikt.

Wat ontwarren betreft, iemand gaf ooit de tip er iets zwaars aan te bevestigen en het 1 of meer daagjes even te laten hangen. Maar als je het afknipt van de rol en aan de slag gaat valt het op 'n gegeven moment wel mee volgens mij...bij jou is het nog niet afgeknipt van de rol begrijp ik?

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Staaldraad ontwarren????

Bericht door AnitaD » zo 14 mar 2010 17:17

Dat patroon is ook erg leuk...

Ik knip altijd eerst de draden (ongeveer op lengte) en normaal gesproken valt het krullen dan wel mee, als je eenmaal bezig bent. Maar met die 8 draden werd het me wat te veel. Ik het het nu met tape op de tafel vastgepakt :twisted: . Over een paar dagen eens kijken of het dan wel lukt...

Het patroon gaat over 4,5 en 6mm maar dat had ik al een maatje opgeschoven. Ik zag het niet zitten om 2 draden door een 4mm kraal te proppen.

Gesloten