help ik knijp alle knijpkralen stuk

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
miran66
Bead Designer

help ik knijp alle knijpkralen stuk

Bericht door miran66 » vr 12 mar 2010 12:25

Hallo allemaal,

In opdracht ben ik winecharms aan het maken op memory wire , nu wil ik achter de geregen kralen een knijpkraal knijpen , die mag niet verschuiven met het gevolg dat ik al zeker 20 knijpkralen stuk heb geknepen en dan knijp ik niet eens zo heel hard.
Is knijpkralen op memory wire misschien geen goede combinatie samen?
En weet iemand een andere oplossing? Ombuigen kan ik ze niet meer want dan worden ze te klein. :(
Groetjes Miran

AnitaD
Bead Fan

Re: help ik knijp alle knijpkralen stuk

Bericht door AnitaD » vr 12 mar 2010 12:29

Ik heb wel eens een speciale tang voorbij zien komen voor knijpkralen.
Ik gebruik meestal een 'griptang' en dat is tot nu toe niet fout gegaan.

http://www.lamaisondelaperle.nl/toonsubgroep.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Hannelies » vr 12 mar 2010 12:33

miran66 schreef:Hallo allemaal,

In opdracht ben ik winecharms aan het maken op memory wire , nu wil ik achter de geregen kralen een knijpkraal knijpen , die mag niet verschuiven met het gevolg dat ik al zeker 20 knijpkralen stuk heb geknepen en dan knijp ik niet eens zo heel hard.
Is knijpkralen op memory wire misschien geen goede combinatie samen?
En weet iemand een andere oplossing? Ombuigen kan ik ze niet meer want dan worden ze te klein. :(
Volgens mij kun je niet 'knijpen' op memory wire, het is te hard en dan knalt de knijpkraal. Ik gebruik vaak superglue, mits het gat in de kralen niet te groot is, anders gaat het weer los.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 12 mar 2010 12:37

Zover ik weet kan je inderdaad niet een metalen knijpkraal om een stuk harde metaal (zoals memory wire) buigen...Staaldraad is flexibel, dat geeft nog beetje mee. Het kan ook aan de vorm liggen van de memory wire, het is rond, gaat lastig om daar iets plat op te knijpen. Ik heb zelf het idee dat er dan ook sowieso geen grip is, dus als de knijpkralen al niet zouden breken zou het na verloop van tijd er vanaf kunnen glijden.

Hoe heb je de winecharms ontvangen, zijn ze dan al reeds geknipt?

miran66
Bead Designer

Bericht door miran66 » vr 12 mar 2010 12:44

Dankjewel allemaal voor jullie reacties.

Ik had de memory wire aan 1 stuk gekregen maar ben zo stom geweest om ze alvast allemaal voor te knippen , maar lijm is wel een optie. kan ik er ook hypo cement voor gebruiken , dat heb ik n.l. besteld.
Groetjes Miran

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 26 apr 2010 07:22

Hoihoi,

Ik draai er gewoon altijd een heel klein oogje aan.. zie je bijna niet.. en blijft prima zitten.

Maar ik weet natuurlijk niet of de hele ring vol geregen moet?

Groetjes Eelke

Gesloten