wat te doen met je sieraden

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06
wat te doen met je sieraden

Bericht door christinabeverlo » vr 08 jan 2010 10:05

hallo mensen,

ik had een vraag voor de gene die al ontzettend veel sieraden hebben wat doen jullie er mee verkopen jullie ze of is het voor eigen gebruik.
als het voor eigen gebruik is waar bewaar je t allemaal dan.

gr christina

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Frutsel » vr 08 jan 2010 12:21

De mijne zij door de hele familie verspreid, zij zijn mijn beste klanten, ik heb ermee op enkele beurzen gestaan, ook op een rommelmarkt. Intensief geadverteerdop MP en via mijn eigen site en nagenoeg niets verkocht. Wel eens aan iemand voor flink veel geld maar die wilde alleen de kralen. Dat maakt mij verder niet zoveel uit. Dus nu zitten ze in bakjes, opgeborgen. Tot ooit. En ben ik hoegenaamd met rijgen gestopt om niet nog meer te hoeven stapelen. Als ik zo in de winkel kijk ben ik erg goedkoop, dat kan al een reden zijn dat men je spullen niet koopt. Het iniatief van enkele dames hier om te helpen adverteren en voor je te verkopen spreekt mij op zich dan ook wel aan maar ik struikel over hun beleid. Dus zal ik van hun diensten geen gebruik maken, maar anders wist ik het wel. Zelf draag ik 's winters geen kettingen omdat ik erg van de makkelijke truien ben.

Ik speel nog wel steeds met kralen maar maak geen sieraden meer.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door sanegdokter » vr 08 jan 2010 12:33

Ik draag zelf bijna geen sieraden. :oops: Soms maak ik wel wat op voorraad en die rol ik netjes in in bubbeltjesfolie en bewaar ze in mijn trolley. Zo komt er geen stof bij, verkleuren ze niet en blijven ze mooi. Mijn mooiste en waardevolle creaties staan hier in mijn prachtige kast achter glas voor de show op bustes enzo, vindt het leuk om naar te kijken........ :lol: Verkopen gaat me aardig af, het zijn meer opdrachten maar dat vindt ik ook het leukste. :D Na ruim 6 jaar weet men mij aardig te vinden nu.
Wat betreft die bemiddelingssites, ik geloof daar niet in. Er zijn er nu ook zoveel en vindt het vaak ook slechte foto's waardoor het onprofessioneel oogt, maar dat is mijn mening. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

bebiezjoe
Bead Fan
Berichten:390
Lid geworden op:do 02 okt 2008 20:18

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door bebiezjoe » vr 08 jan 2010 23:12

Ik werk het meest in opdracht. Daarnaast verkoop ik regelmatig aan collega's en ik heb mijn kindersieraden en zeephangers bij een winkel liggen. Ik vraag daar een x-bedrag voor. De winkel doet daar een x-bedrag bij en daarvoor wordt het verkocht. Met de spullen voor de winkel ben ik in november begonnen en het begint aardig te lopen :D
Voorheen had ik een kledingwinkel die het direct van mij kocht. Deze winkel is er mee gestopt.
Aankomende zomer ga ik mij voor het eerst wagen aan een zomermarkt en in het voorjaar begin ik met een workshop geven in de winkel waar nu mijn spullen liggen. Ik vind het alleen lastig om mijn tijd goed te verdelen in dingen maken, verkopen etc.

Gr. Bebiezjoe
Bea

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Kikkertje » za 09 jan 2010 10:04

Ik heb een tijd lang verkocht via een tussenpersoon die op braderieën en beurzen stond, vooral in Zeeland. Dat liep bijzonder goed, totdat ze ermee stopte net voor de zomer en ik zo'n 50 kettingen terug kreeg die ik speciaal voor het zomerseizoen gemaakt had :(
Verder verkoop ik regelmatig via MP, maar dat is voornamelijk in opdracht en een enkele keer wat via mijn website.
De tussenpersoon pakt het verkopen van sieraden in april weer op en nu hebben we de afspraak gemaakt dat ze de kettingen vooraf bij mij inkoopt, zodat ik niet weer de hele handel terug krijg als ze er de brui aan geeft.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
marindasnippe
Bead Dreamer
Berichten:734
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 14:34
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door marindasnippe » za 09 jan 2010 11:51

ik verkoop vooral eigenlijk aan bekenden, mp is nog nooit gelukt, maar ben benieuwd marjan, hoe vindt je zo'n tussenpersoon... :D

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Romana » za 09 jan 2010 15:40

Ik heb een website, maar dat loopt niet goed. Via marktplaats heb ik enkele keren wel wat verkocht. Maar het meeste gaat toch ook inderdaad naar familieleden toe... Ik heb laatst een sieradenparty gegeven bij mijn schoonmoeder thuis en dat ging heel goed, heb bijna de helft van al mijn sieraden verkocht op 1 avond... Zoals je waarschijnlijk leest, doet iedereen er weer wat anders mee :mrgreen:
Liefs Romana

rikki777
Bead Interested
Berichten:144
Lid geworden op:di 15 dec 2009 20:56

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door rikki777 » za 09 jan 2010 15:58

hoy

op dit moment werk ik samen met een eco conseptwinkel.
ik mag er mijn juwelen te koop legen onder consignatie (wat wil zeggen , 1x te koop stellen van artistiek of creatieve waren) verder zoals hierboven gelezen, rommelmarkt.
ik ben wel ion voorbereiding van een eigen galerijtje.

groetjes

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Kikkertje » za 09 jan 2010 17:05

@Marinda

Da's een kwestie van toeval. De man die mijn website heeft verzorgd (die ik dan weer ken van het hond uitlaten) had een vriend en die zijn vrouw verkocht haarspelden en zo en ze had er wel oren naar om het ook met sieraden te gaan proberen.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op de sieradenbeurs of er iemand staat die sieraden verkoopt en dan vragen of ze interesse heeft. Dat gebeurt wel vaker.
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door De Sierkip » zo 10 jan 2010 18:48

Kikkertje schreef:De tussenpersoon pakt het verkopen van sieraden in april weer op en nu hebben we de afspraak gemaakt dat ze de kettingen vooraf bij mij inkoopt, zodat ik niet weer de hele handel terug krijg als ze er de brui aan geeft.
Dat heb je goed geregeld!!! :thumb:

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door christinabeverlo » wo 17 feb 2010 10:31

zijn er ook mensen die zoveel sieraden hebben maar eigenlijk niets verkopen ? enzoja wat doe je er dan mee.

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door singasong » wo 17 feb 2010 10:45

christinabeverlo schreef:zijn er ook mensen die zoveel sieraden hebben maar eigenlijk niets verkopen ? enzoja wat doe je er dan mee.
Ik heb wel eens kettingen uit elkaar gehaald om er weer een nieuwe creatie mee te maken. En anders liggen de kralen gewoon te wachten op een nieuwe opdracht :wink:

Gebruikersavatar
EmmaLouise
Bead Interested
Berichten:161
Lid geworden op:wo 03 feb 2010 16:22
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door EmmaLouise » wo 17 feb 2010 12:08

Ik heb een hyve aangemaakt en dat liep een tijdje goed...
Nu een webwinkel maar eigenlijk zijn het ook alleen bekenden...en lijkt het of iedereen voorzien is.....geeft niet....1 sieraad per week ben ik al heel trots op...
Wel heb ik de mazzel dat ik op mijn werk een stukje vitrinekast mag gebruiken voor mijn sieraden, ik werk in het ziekenhuis en de patienten vinden zo'n winkeltje op de afdeling wel handig, vooral met kerst zijn dochters en schoondochters blij gemaakt met een klein cadeautje....en bijna al mijn collega's hebben een RoseChain creatie hihi....
Ik ben niet actief bezig met verkopen, als ik nieuws heb plaatst ik het op de site en wacht rustig af...
En ach zo'n sieradenrekje fleurt je huis ook weer op haha
Made With Love

Gebruikersavatar
Sunflowerjewels
Bead Believer
Berichten:246
Lid geworden op:za 02 jan 2010 09:41
Contacteer:

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Sunflowerjewels » vr 19 feb 2010 18:44

Ik verkoop via mijn website en via twee andere verkooppunten: 1 webwinkel met Typisch Nederlandse producten en 1 kledingzaak in Veenendaal. De verkoop via deze 3 'kanalen' loopt prima.

Daarnaast organiseer ik ongeveer 2 keer per jaar een sieradeninloopparty bij mij thuis, die elke keer weer druk bezocht wordt.
Groetjes,
Ingrid

Ris
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:do 03 sep 2009 20:35

Re: wat te doen met je sieraden

Bericht door Ris » za 20 feb 2010 21:15

Hobby is hobby, veroorzaakt geen depressie, is mijn motto . Zelf draag ik zelden kralen sieraden, hoewel ze mooi en duurt kunnen zijn. Ik vind alle kralen zijn prachtig. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind kralen sieraden hebben geen waard. Sorry. Ik heb wel wat verkocht aan mijn collega , op opdracht .en veel ketting voor mijzelf. Toen ik voor mijn schoonmoeder voor kerst wilde maken, lever veel frustratie, daardoor ben ik ermee (voorlopig gestopt). Geen pret meer. Allen voor verjaardag voor mijn dochter had ik wat gekocht. Het was wel erg sukses workshop maar kreeg ik toch geen motivatie meer.
Ik denk dat ik te veel idee had. En elke keer als ik wat wilde maken heb wat kleine dingen nodig, dan moest ik hem bestellen of naar hobby winkel moest gaan. Zo voor nu laat ik even alle die kralen liggen.

grt, Ria

Gesloten