oplichting???

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 29 apr 2004 18:40

Hoi hoi,
Ik heb al een aantal mailtjes gehad van mensen die een boze email naar haar hebben gestuurd, en waarin ze zegt dat ze het geld terug stort . Bij de een een zieliger verhaal als bij de andere, :roll: maar daar zitten we niet mee!!!

Ik heb ook al een aantal keren met marktplaats contact gehad en de hele briefwisseling met haar verstuurd, ben benieuwd wat ze kunnen doen.
groetjes

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 29 apr 2004 20:04

Hallo Allemaal,

Ik heb een mailtje gehad van Mai/Maria met het bericht dat ze het geld zo snel mogelijk terug wil boeken aan iedereen. Met de vraag erbij of ik iedereen wil vragen zo snel mogelijk haar je rekeningnummer enz te mailen en het bedrag van de aankoop.
Zodat ze alles zo snel mogelijk terug kan boeken (dit kon wel even duren ze heeft geen internet bankieren of via telefoon bankieren.)

Dus mensen mailen!!!
Ze heeft zelfs sorry gezegt!!! (voor de oplichting??)

Ik hoop dat het goed komt

Groetjes Eelke

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » vr 30 apr 2004 06:29

No dat is mooi zeg! Ik heb echt heel veel reacties via marktplaats gehad. Krijg ze nog steeds binnen.
Ik bewaar alle email adressen en bedragen voor als ze toch niet mocht betalen, verder zeg ik tegen iedereen dat ze en marie een boze email moeten sturen ( dat het blijkbaar wel helpt) en dat de mensen naar marktplaats moeten mailen.

Ik ben zo benieuwd!
groetjes

Gebruikersavatar
Angelique06
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 28 apr 2004 12:59
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Angelique06 » vr 30 apr 2004 20:08

voor alle mensen die geld gestort hebben naar deze persoon en nog steeds niets ontvangen hebben.......
Je kunt tot 14 dagen na betalen een storno maken bij ieder willekeurige bank...(natuurlijk wel je eigen bank)
Je gaat gewoon de bank binnen en zegt dat je het geld naar een verkeerd rekening nummer hebt gestuurd....
Kunnen ze het bij de bank zo weer afboeken bij die persoon en terug boeken bij jullie op de rekening...

SUCCES'
:wink: groetjes angelique :wink:

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 30 apr 2004 20:52

Helaas, dit heb ik bij de bank gevraagd, maar dit kan helaas niet.. (althans niet bij de rabo..) als de naam met het nummer klopt.. kunnen ze er niets meer aan doen.. :-( tenminste dat is wat ze mij hebben verteld bij de bank..
maargoed maar hopen dat ze zo aardig is het geld terug te boeken..

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » vr 30 apr 2004 21:30

Ja dat klopt wat eelke zegt, ik ben toen ook naar de Rabo geweest maar helaas niets aan te doen!

Gebruikersavatar
Angelique06
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 28 apr 2004 12:59
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Angelique06 » vr 30 apr 2004 22:11

Erg vervelend, dat de rabo-bank dit niet wil doen.......en zelfs niet na uitleg wat er gebeurd is.....
De SNS bank daarintegen is gelukkig niet zo moeilijk....en de postbank ook niet....

Maar goed was natuurlijk altijd te proberen

:wink: groet angelique :wink:

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 30 apr 2004 23:02

Angelique dat is toch een beetje onzin dan kan je overal gaan kopen en het terug laten boeken!! lijkt me erg makkelijk voor fraudeurs!! Kan me niet voorstellen dat banken dit zomaar doen!! Ga daar van de week wel is inlichtingen over vragen! Want dat zou een internetshop bergen met geld kunnen gaan kosten!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Angelique06
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 28 apr 2004 12:59
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Angelique06 » vr 30 apr 2004 23:33

Nee hoor.....ik praat echt geen onzin..als jij het met een betaling niet eens bent dan kun jij een storno maken.....
Als het bedrijf waar jij je spullen hebt gekocht...niets heeft opgestuurd zullen ze ook geen melding hiervan maken..( Ze hebben ten slotte geen bewijs van vervoer van TPG)
Daarin tegen...als jij een storno maakt op een bedrag waarvan jij wel artikelen hebt besteld dan ben je zelf de pieneut.....want dan heb je binnen de kortste keren een aanmaning op je deurmat liggen en zo niet dan een incasso-brief...

Mijn collega heeft laatst een probleem gehad met de beruchte UPC.....deze stuurde maar geen rekeningen terwijl zij wel een machtinging had gegeven voor automatische incasso......Een halfjaar lang is ze er achter aan gegaan.......
Toen boekt UPC ineens het hele bedrag van dat halfjaar van haar rekening af....daar was zei het dus niet mee eens...en is naar de bank gegaan....deze heeft dus inderdaad een storno gedaan en zij heeft toen contact opgenomen met UPC....
Dit was dus totaal geen probleem....en zeker geen onzin.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 01 mei 2004 07:28

Waar jij het over hebt is als een bedrijf zomaar geld van jou rekening afhaalt! dat is iets heel wat anders, dan als jij een bedrag overmaakt op iemands rekening en het dan terug wil halen met de mededeling het is verkeerd gestort. Ik heb namelijk zelf eens een keer teveel geld overgemaakt op iemands rekening en kreeg toen van de Abn te horen dat ik niet dat geld terug kon halen dus moest ik kontakt opnemen met degene aan wie ik het teveel betaalde geld had betaald zodat die het terug konden boeken! Maar de ABN deed dat niet terug draaien! Dus je haalt 2 dingen door elkaar ;) ben ik bang.


Trouwens met onzin bedoelde ik niet dat jij onzin uitkraamde maar dat het hele gebeuren onzin zou zijn.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 01 mei 2004 07:59

idd.. Automatische incassos enz kun je terug draaien dus van UPC, Nuon enz.. maar geen gewone betalingen helaas.. die opdragt heb jij gegeven..
Wel hoorde dat iemand bij de postbank het wel was gelukt en dat vind ik vreemd..

en idd dan zou je zo maar bij een webwinkeltje kunnen bestellen en als je het binnen hebt het gedl terug laten boeken ;-) das goedkoop shoppen ..

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Angelique06
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 28 apr 2004 12:59
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Angelique06 » za 01 mei 2004 09:27

Volgens mij haal ik inderdaad 2 dingen door elkaar hahahah...nu ik goed ga nadenken....zijn het inderdaad allemaal terugstortingen na aanleiding van automatische incasso's SORRY SORRY SORRY.....

Hahahahaahahhaah

groetjes angelique

Gebruikersavatar
alpha
Bead Fan
Berichten:326
Lid geworden op:vr 01 aug 2003 11:42
Locatie:Coevorden
Contacteer:

Bericht door alpha » za 01 mei 2004 14:19

Heeft iemand van jullie al je geld teruggekregen? Ik nog niet en heb dus weer een boos mailtje naar haar gestuurd. Overmaken duurt toch niet zo lang, ook al heb je geen internetbankieren?!
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 01 mei 2004 15:06

Als je geen internet bankieren hebt.en het met een papiertje doet . Kan het zeker wel een week duren voor er geld van je rekening is afgeschreven (Althans dat is mijn ervaring.) en dan moet het dus nog bijgeschreven op de rekeningen van de ander. En dan heb je nog dat van bank naar giro ook nog langer duurt enz..
Ik wil haar niet verdedigingen maar geef haar wel even de tijd...
Als je over een week ofzo nog niets hebt, meteen weer mailen!
en feestadagen en weekeind vertraagd ook.
Groetjes Eelke

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » za 01 mei 2004 15:57

.Hoi hoi,
ja ik ben bang dat het wel een week kan duren voordat het geld is overgeschreven. Heeft ze nog naar 1 van jullie gereargeerd??? Bij mij is het angstvallig stil, heb wel een mailtje gestuurd dat ik blij was dat je voor iedereen het geld gaat terug storten. Misschien was dat wel teveel van het goede ofzo :twisted: .
Ik krijg iedere dag nog reacties op mijn advertentie op marktplaats, ze heeft echt heel veel mensen beet genomen. Ik zeg maar dat ze een boze email moeten sturen MET bankrekening nummer. Als ze het geld niet terug stort moeten we even kijken wat we verder kunnen ondernemen..
Als we naar radar of nog beter: peter R de vries gaan ( :wink: ) moeten we wel onze mooiste kettingen omdoen, is goed voor de verkoop!! ha ha, nee grapje natuurlijk. Ik hoor trouwens ook niks meer van marktplaats, jullie wel??
groetjes

Gesloten