oplichting???

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:
oplichting???

Bericht door Jolanda van soest » di 27 apr 2004 14:38

Hallo,
Hmm, net een heel verhaal getypt en ineens is het verdwenen,nogmaals:

Hallo allemaal,
Ik ben bang dat ik ben beduveld met het kopen van strass-kralen..... :(
Ik heb deze strass kralen gekocht op marktplaats, heeft iemand ook 200 strass-kralen en/of 450 kleine strass-ballen en/of 100 hangers gekocht????

Het zit namelijk zo:
vorige week stond er een advertentie op marktplaats voor de bovenstaande spullen, met de mededeling dat je een mailtje moest sturen want er waren nog maar een paar pakketjes. Dat heb ik dus gedaan en ja er was nog een pakket. Het geld heb ik overgemaakt en is vrijdag afgeschreven van mijn rekening. Vandaag krijg ik een mailtje van haar: of ik mijn strass-kralen vrijdag al heb binnen gehad ( liggen vandaag nog steeds niet in de bus). Ik heb haar gevraagd: vergis je je niet, vrijdag is het geld pas afgeschreven bij mij: nee, ze had het opgestuurd voordat het geld binnen was(!?!).
Mijn gevoel zegt/roept nu dat er iets niet klopt, mocht ik mij vergissen (wat ik echt hoop) zal ik dat ook meteen hier toegeven.

Heeft iemand hier ervaring mee?? of komt die advertentie iemand bekend voor ( want ALLE advertenties zijn meteen verwijdert..)

HELP HELP,
Groetjes jolanda

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 27 apr 2004 14:48

Weet je het e-mail adres niet meer? Volgens mij heb ik ze ook zien staan en een e-mail naar ze gestuurd.. ik heb nooit iets terug gehoord...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 27 apr 2004 14:51

Hallo,

Waren dit ook advertenties van hobbydiscount@.. nogiets.com??

Want daar heb ik de advertenties ook van gezien.. ook ik wou wat kopen maar helaas ze had het al op.. ik denk als ze echt op willen lichten had ze zo doorverkocht..
wacht het nog even af.. en anders gewoon weer mailen!!! En vragen of ze een formulier voor vermiste post wil invullen.. bij de tpg.
ik had nog ergens gelezen van iemand die daar kralen had gekocht..(ook van het forum..) en ook nog niets ontvangen..

Ik hoop dat het goed komt!!!
En anders mailen naar marktplaats..!!

Succes!
GRoetjes Eelke

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 27 apr 2004 14:59

Het is idd van hobbydiscount.
Het verhaal dat het op is klopt dan idd niet helemaal.
Ik heb wel haar email adres en heb ook al verschillende mailtjes gestuurd, maar ik wou even de meningen hier peilen en kijken of iemand anders ook bij haar besteld heeft ( en dan natuurlijk iedereen voor haar waarschuwen).
Ze heeft de advertenties op marktplaats al weggehaald, kun je dan nog wel bij mrktplaats aankloppen??
groetjes jolanda

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 27 apr 2004 15:06

Als je nog mailtjes hebt die je met haar heen en weer hebt gestuurd, en haar emailadres hebt,
Het formulier kun je vinden op:
http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; -> plaats advertentie/mijn advertentie -> voorwaarden/help -> dan de kop :algemeen -> hoe kan ik marktplaats bereiken -> dan contactformulier.

Ik hoop dat het zo lukt, als het goed is mailen ze je dan terug en vragen om mailtjes of mailadres van die persoon.. en dan hoop ik dat ze wat kunnen doen voor jou!!

Succes!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
alpha
Bead Fan
Berichten:326
Lid geworden op:vr 01 aug 2003 11:42
Locatie:Coevorden
Contacteer:

Bericht door alpha » di 27 apr 2004 15:22

Ik heb ook drie pakketjes bij haar besteld. Twee pakketjes met 250 strassballetjes e.d. en ??n pakketje met 450 strasskralen. En heb ook nog niks ontvangen. Ze zegt dat ze het donderdag op de post heeft gedaan maar ik heb nog niks gekregen. Nu gaat ze op het postkantoor navragen.

Ik had ook al het gevoel dat het niet klopte. Ik bood ?35 en voor ?30 vond ze het ook al goed. Toen had ik meteen moeten denken van dit klopt niet maar ....

?30,- kwijt en ik denk echt niet dat ik het nog krijg. Ik ga haar nog maar een h??l boos mailtje sturen!!!!!!!
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 27 apr 2004 15:41

Als het een pakket is wat niet door de brievenbus past kan je vragen of ze het pakketzegel nummer heeft (staat op het bewijs)dan kan je op de site van de tpg nakijken waar je pakket nu is..

Anders is het misschien handig dat jullie samen"werken " dus haar er van op de hoogte stellen dat jullie weten dat er meer zijn die ook niets hebben ontvangen en dat dat erg verdacht is..
Misschien dat ze dan denkt owjee (heeft bij mijn boeken geholpen..) En mail haar over een klacht indienen als het niet komt.. en noem ook eens het woord aangifte bij politie... Als de pakjes echt niet komen..

Succes!!
En ik hoorde gister van jessica (die ook hangertjes had gekocht en niet ontvangen..) dat je bij de postbank je geld terug kan laten boeken..
Helaas kon dit niet bij de rabobank.... en bij de ABn enz. weet ik het niet..
Dus misschien ook een idee.. als het echt niet komt..

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
alpha
Bead Fan
Berichten:326
Lid geworden op:vr 01 aug 2003 11:42
Locatie:Coevorden
Contacteer:

Bericht door alpha » di 27 apr 2004 15:43

Ik kreeg vanmorgen van haar een mailtje dat ze vandaag naar het postkantoor zou gaan om zo'n formulier in te vullen. Maar als Jolanda ook nog niks heeft gekregen vertrouw ik het helemaal niet meer. Ze kan wel zeggen dat ze dat gaat doen, maar twee pakjes tegelijk kwijt? Dat kan gewoon niet!
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 27 apr 2004 15:50

Wat een reactie in zo'n korte tijd.
Ik word echt woest :evil: :evil: als iemand zoiets doet!!!
Ik ga haar ook een mailje sturen, met natuurlijk mijn ongezouten mening.
Dank voor alle tips, alles is welkom op dit moment, als jullie nog meer mensen weten wie dit is overkomen MAIL ME DAN!!!
groeten jolanda

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 27 apr 2004 15:53

Oei oei, het is hetzelfde e-mail adres waar ik naar heb gemaild voor een doos met strasssteentjes! Alleen ik heb er nooit een reactie op gekregen!
Ergens ben ik daar nu wel een beetje blij om... maar voor de anderen blijft het balen!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Dini
Bead Believer
Berichten:244
Lid geworden op:za 14 jun 2003 20:25

stras

Bericht door Dini » di 27 apr 2004 16:09

Ik had ook op die doos geboden gelukkig ook niks gehoord




groetjes Dini en nu weet ik het zeker koop niks meer op marktplaat

net zo hoor ik ook niks op die hangertjes gister voor de gijn daar op geboden hoor ook niks van haar

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 28 apr 2004 07:46

Ik ben blij dat ze mij niet terug gemaild heeft... ik hoop dat het goed afloopt voor iedereen!!

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 28 apr 2004 08:17

Hoi allemaal,
Nou ik heb verschillende mailtjes gestuurd, maar wat een verrassing: niks meer gehoord.
Ik ga nu even uitzoeken wie er allemaal zijn opgelicht door haar, en natuurlijk hoe je daar aangifte van kan doen. Ik wordt zo boos van zoiets, op internet kopen dat gaat op basis van vertrouwen, mensen zoals zij laten je het gevoel geven dat niemand meer te vertrouwen is.

Ik weet dan van Leonie dat die haar pakketje ook niet heeft gekregen, als er nog meer mensen zijn: willen jullie hier ook even een berichtje plaatsen.

Ik zie het wel, ik ga nu ook een oproep plaatsen op marktplaats.
Word vervolgd.......

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 28 apr 2004 13:45

Mensen!!! Allemaal mailen via het contactformulier naar marktplaats als jullie bij deze persoon hebben gekocht.
zet erbij haar naam Mai of maria Contu.
en haar emailadres en vor hoeveel je bij haar gekocht hebt.,

Het formulier kun je vinden op:
http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; -> plaats advertentie/mijn advertentie -> voorwaarden/help -> dan de kop :algemeen -> hoe kan ik marktplaats bereiken -> dan contactformulier.

Meteen doen.. ik hoop dat ze dan wat kunnen ondernemen.

Gebruikersavatar
Christina
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 15:39
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Christina » wo 28 apr 2004 21:08

Pee schreef:Oei oei, het is hetzelfde e-mail adres waar ik naar heb gemaild voor een doos met strasssteentjes! Alleen ik heb er nooit een reactie op gekregen!
Ergens ben ik daar nu wel een beetje blij om... maar voor de anderen blijft het balen!
Dat geld voor mij ook..ook gemaild.. ..irritant zeg.. bah!!
Liefs Christina
Love For Beads
Afbeelding

Gesloten