Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08
Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Krijsje1 » do 05 mar 2009 15:26

Ik maak sieraden om mijn ideeën kwijt te kunnen en heerlijk bezig te zijn, soms voor mijzelf, ook vaak als kadootjes. Af en toe geef ik een workshop, sta ik op een markt. Gisteren heb ik een tashanger gemaakt voor de jarige juf van mijn dochter. Kwam ze thuis met het verzoek of ik er nog een paar voor de bijna jarige dochters van juf wilde maken, tegen betaling. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Sylvi@ » do 05 mar 2009 17:14

Ik ben begonnen met sieraden maken voor de hobby, om minder met mijn werk bezig te zijn en omdat ik in de winkels niet goed kon slagen voor leuke sieraden (soms zaten er kleuren in die ik net niet mooi vond, het model was niet goed, etc.) Regelmatig verkoop ik nu mijn sieraden, omdat het er uiteindelijk toch wel veel werden. In mijn werk zie ik veel mensen (onderwijs) en zo kan het gebeuren dat ik 's morgens met een sieraad om mijn nek van huis ga en thuis kom zonder sieraad omdat een moeder het sieraad wel heel graag wilde hebben. Verder is het altijd prijs met verjaardagen: dan moet ik mijn voorraad altijd weer meenemen en komt er een behoorlijk gat in. Onlangs hadden we een familiedag en raakte ik weer heel veel kwijt, en was ik weer vele opdrachten rijker. Ik gebruik het geld voor de hobby. Zo kan ik mooi mijn eigen hobby in stand houden. Verkoop ik niets; koop ik niets. Ook geef ik regelmatig een sieraad kado; tegenwoordig verwachten ze dat ook van je hé :lol: ? Mijn site gebruik ik als etalage; via de site verkoop ik eigenlijk niks aan "vreemden".
Inmiddels heb ik nog maar een paar liggen; de rest is allemaal al weg. Alleen ontbreekt het me even aan tijd..........
Groetjes Sylvia :byebye

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door ellybudding » do 05 mar 2009 20:10

Ik heb ooit eens een workshop bij mij thuis gevolgd met een aantal collega's en zo is mijn hobby begonnen.....kraaltje hier kopen, kraaltjes daar kopen, dozen kralen kopen, bakken inkopen omdat alles uitpuilt, klosje garen van dit, nylondraad in roze, blauw, groen en etc. Inmiddels dus een heel grote voorraad maar het gekke is dat wat je net weer moet hebben net niet tussen je voorraad te vinden is. Oké dan toch maar weer even langs een kralenwinkel.

Heb zoals de meeste hier zelf een site maar meer om mensen te kunnen laten zien wat je zoal maakt. Ik geef op verzoek (zijn vaak collega's) weleens een workshop, ach zij met een leuk sieraad naar huis en ik weer iets minder voorraad. Aangezien ik een bijna fulltime baan heb, 2 kinderen, een vriend en studeer zie ik de kralenhobby nog steeds als ontspanning. Hoef er niet van te leven maar inderdaad wat verkopen om weer nieuw materiaal te kunnen kopen uit je "eigen potje" is leuk.
Een aantal keren per jaar hangen mijn sieraden bij een kledingzaak in de etalage en dat is leuke reklame. De keren dat zij daar waren kwamen er minder terug dus dat is ook leuk. Heb veel collega's en tegenwoordig vraagt er regelmatig wel iemand naar mijn site en wordt er zo af en toe een ketting/armband verkocht. Neem wel vaak mijn gemaakte exemplaren mee naar mijn werk en vraag mijn directe collega's naar hun mening. Overkomt me dan zelfs nog dat ik het niet eens meer mee naar huis neem, is het al verkocht. Blijft er iets te lang hangen dan wil ik dit ook weleens meenemen als ik op een rommelmarkt/koninginnedagmarkt sta en doe ze dan voor weinig van de hand of ik "sloop" ze!

groetjes
Elly

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Irene van der Maas » vr 06 mar 2009 10:43

Bij mij is het inderdaad ook begonnen als hobby, en van het een komt het ander.
Je begint met een paar kettingen en armbanden, daarna komen de oorbellen, en op een gegeven moment had ik zo veel, dat ik een webwinkel ben begonnen.
En nu maak ik dus eigenlijk alleen nog voor mijn winkeltje en op bestelling.

Maar, ik heb altijd gezegd: Als ik het niet meer leuk vind, dan stop ik ermee, dan gaat alles in de opruiming en is het klaar. Maar zover ben ik nog lang niet. Ik word nog steeds wakker 's-ochtends, en dan heb ik alweer een bepaalde kleurencombi in mijn hoofd, of ik zie op tv iets voorbij komen wat me weer enorm inspireert, en dan ga ik weer aan de slag.
Ik ben er nu dus ook gewoon de hele week (incl. weekend) mee bezig.....
Zeer verslavend.....
Irene van der Maas

5tc
Bead Starter
Berichten:72
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 07:46

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door 5tc » zo 15 mar 2009 18:39

ik maak ze voor de leuk en ook wel als cadeau (heb laatst een armband gemaakt voor een vriendin in ruil voor een piercing die ik graag wou, was ook erg leuk (al ben ik vergeten er een foto van te maken.... ))
Ik heb al veel mensen gehad die vroegen waar ik een bepaad sierraad weg had (en dit ging dan vooral om mijn chokers) en werd mij ook aangeboden om te verkopen als een kennis van me weer eens op een markt staat.
maarja ben momenteel met te veel dingen bezig eigenlijk.... al zou ik erg graag weer een paar dingen maken :)

Gebruikersavatar
x-babs-x
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 20:26
Locatie:zuidlimburg
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door x-babs-x » zo 15 mar 2009 18:51

Hier ook echt aan het maken als hobby, het is bijna mediteren, zo'n avondje fröbelen !
Maar doordat de prijzen van de kralen helaas niet gering zijn, heb ik ook besloten creaties te verkopen. Daarom mijn eigen webwinkeltje (wat overigens niet erg hard loopt hoor) en ik sta komend weekend voor het eerst op een braderie ! Ben benieuwd of dat wat verkoopt !

Succes met je half-afjes !!!
:-DD :-DD :-DD

Sisca11
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:ma 26 jan 2009 20:26

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Sisca11 » zo 15 mar 2009 22:12

Ik heb net even een aantal van jullie sites bekeken en ben echt diep onder de indruk. Onzettend mooie sieraden heb ik gezien.
Ook de glaskralen van Irene heb ik bewonderd, wat zijn die ontzettend mooi :applaus: :applaus:

Groetjes,

Sisca

Gesloten