kralenboetiek is niet meer....

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:
kralenboetiek is niet meer....

Bericht door kralenboetiek » di 20 jan 2009 21:38

Hallo,

Ik wil graag even uitleggen waarom kralenboetiek niet meer bestaat.

Op 25 feb heb ik een hart en herseninfact gehad.
Ze denken dat ik eerst een harststilstand heb gekregen en dat toen mijn hart weer ging kloppen er zoveel stoltjes zijn aangemaakt zijn die in hersenen beland zijn.

ze wilden mij nog operen maar daar was geen beginnen meer aan... tegen mijn fam zeiden ze: tis afwachten of ze het haalt en als ze het haalt hoe ze er uit komt.....

Dat werd me pas veel later hoe ernstig het was...

Ik was helemaal rechtszijdig verlamd en kon ook niet meer praten...dat was heel raar ...dan kan je ineens niet meer praten...dat was echt maf..

Na 2 week ging ik naar beatrixoord in haren
een revalidatiecetrum. Daar ben ik in totaal 7 weken geweest...toen mocht 29 april naar huis fulltime in de weekends mocht ik naar huis....2 dagen in dagtherepie ...de dagen in beaoord waren goed gevuld met allerlie therapien

Mijn arm is inzoverre hersteld , ik kan mijn vingers bewegen...maar niet sturen...fijne moteriek wil niet...ik kan wel iets vasthouden maar dat voel ik niet zo goed...ik voel wel alles maar niet goed...als ik niet kijk naar mijn hand als ik iets wil pakken weet ik niet waar ik hem moet .....heel lastig....
ze denken dat er op zich niks mis is met mijn hand maar dat er een storing is mijn hersens .
Dat noemen ze appraxie , dan kan je niet meer bedenken hoe iets moet. Daar heb ik in het begin ook last van gehad...iets simels als je tanden poeten...deed ik helemaal in de verkeerde volorde ...eerst spoelen...heel maf je wet dat je iets niet goed doet maar je kan niet bedenken wat,,,,,,,
zo ging het met schrijven ook...ik wist wel wat ik wilde opschrijven maar ik wist niet meer hoe...en daar heb ik nog een beetje last van

Vorige maand heb ik besloten er mee stoppen...niet omdat ik het wil, maar omdat ik het niet meer kan.
Mijn vingers willen niet...en tellen kost te veel moeite...raak aldoor de war.

5 jaar heb ik het met veel plezier gedaan in de avonduren.

Myra

Gebruikersavatar
marindasnippe
Bead Dreamer
Berichten:734
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 14:34
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door marindasnippe » di 20 jan 2009 21:46

wat een erge gebeurtenis... heel jammer dat je met je boetiek gaat stoppen... wens je heel veel sterkte toe en vind het een heel erg moedige beslissing... lijkt me heel moeilijk om met iets te stoppen waar je heel veel plezier aan beleeft...

groetjes Marinda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Sandra » di 20 jan 2009 21:55

:shock: :cry: ik zit hier echt met mijn mond open, trillend, niet wetend wat te zeggen. Ik vind het erg jammer om te lezen dat je zo ernstig ziek ben geworden met zoveel gevolgen. Begrijp ik het goed dat je nog onder behandeling ben? Is er nog kans dat het uiteindelijk beter zal gaan?

Ik snap je gevoelens van verwardheid...ikzelf had 10 jaar geleden hersenontsteking gehad, en had daarna moeite met praten, had zelfs een terugslag waarbij ik nog maar +- 3 zinnen per woord zei zoals 'ik moe' en 'nooit gedacht logogepedist' (=ik heb nooit gedacht dat ik logopedist zou krijgen). Zat ook keer met mandarijn in de hand, twijfelend wat je er ook alweer mee moest doen (schillen) en wist bv ook niet meer verschil tussen brug en tunnel, en op het moment dat ik ziek was was opdracht zoals 'ga met je linkerhand naar rechteroor' te ingewikkeld. Het is 'n eng idee dat je hersenen zo ineens kunnen veranderen....

Heb helaas geen woorden die het kunnen oplossen of waarmee je het kan relativeren....heel veel sterkte. Vind het erg jammer om te lezen dat je zo ernstige ziekte heb gehad.

Gebruikersavatar
ger
Bead Fan
Berichten:304
Lid geworden op:do 10 feb 2005 16:22

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door ger » di 20 jan 2009 22:01

Heel, heel veel sterkte!

kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door kralenboetiek » di 20 jan 2009 22:10

tis bijna een jaar geleden...dus veel zal het niet meer verbeteren...10 - 20% schatten ze....het 100% wordt het nooit meer...60-70 % ...mijn tempo ligt veel lager...heel frusterend....mijn vingers zullen ook nooit meer herstellen....de fijne motoriek dan...goh sandra dat jij dat ook hebt gehad...heel herkenbaar...maar bij jou is het weer helemaal goed gekomen dus?

ze kunnen de oorzaak niet vinden....ze zeiden dat ik ook nog veel te jong was 40... :cry:

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Ellen » di 20 jan 2009 22:11

Goh Myra, wat een niet leuk 2008 voor je.
Meid, wat zal je het moeilijk gehad hebben, en ws nog wel.
Jammer dat je moet stoppen met je webwinkel, maar wel knap dat je die beslissing kunt nemen, al zul je misschien niet anders kunnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet :oops: :oops: of sieraden maken ook 1 van je hobbie's was, maar dat zou best wel kunnen natuurlijk als je kralen verkocht hebt. En het nu niet meer kunnen :oops: , dat lijkt me heel erg.
Myra, ik heb geen flauw idee hoever je bent in je verwerkingsproces. Ik heb zelf bewondering voor je dat je op een kralenforum vertelt wat er met je gebeurd is, afgelopen jaar. Ik wens je veel sterkte met alles en hopelijk tot ziens hier of ergens anders.
:bedankt: :troosten:
Groetjes Ellen.

kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door kralenboetiek » di 20 jan 2009 22:25

ja dat was wel een hobby , maar de laatste jaren kwam het door drukte er niet van...

Gebruikersavatar
Crearen
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:ma 15 mei 2006 21:56
Locatie:Ten Boer (groningen)
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Crearen » di 20 jan 2009 22:26

Hoe kan je lijf en je hoofd toch vreemde , vreselijke streken met je uithalen. Ik heb in mijn werk veel te maken gehad met mensen in jou situatie. Veel bewondering heb ik voor de meesten van hen, de kracht die het je kost om opnieuw dingen te leren, de frustratie van het wel willen maar niet kunnen en wel weten maar niet uit kunnen leggen. Hoe sterk je dan blijkt te zijn...waar je de engergie en kracht vandaan kan halen.....
Je leven zal op zijn kop staan...dat wat je met plezier deed en waar ik (wij) ook veel plezier aan hebben gehad, moet je laten gaan.....dat is een hard gelach
Ik wens je alle goeds.......!!!

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Elsje » di 20 jan 2009 22:38

Wat een geluk dat het je toch is gelukt om je verhaal hier te typen! Het getuigt wel van je doorzettingsvermogen!
Ik hoop dat je nog veel verder komt in je herstel en wens je daarbij alle kracht en goeds!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Monique Westerlink » di 20 jan 2009 23:23

Ik ken je verder niet maar ik vind het heel erg voor je. Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik niet meer met kralen zou kunnen werken. Ik heb zelf bekkeninstabiliteit die voor 80% goed is gekomen maar in mijn slechte tijd kon ik liggend nog kralen rijgen. Wel lastig maar voor een hobby heb je veel over.
Ik hoop dat je snel een hobby of bezigheid vind die je wel kan en hier ook veel plezier aan beleefd. Want met positief denken en kijken wat je nog wel kunt daar kom je verder mee.
Maar als ik je stukje lees ben je een doorzetter.

kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door kralenboetiek » di 20 jan 2009 23:49

ik heb het 1 x geschreven een paar maanden geleden...en sindsdien kopeer ik het..stukken die van belang zijn...schrijven kost veel moeite...ik heb ook op mijn hyves geschreven bijna zelfde stukje ...ik heb het opgeslagen op de pc....

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Saskia » wo 21 jan 2009 00:04

Zit met kippenvel je stukje te lezen. Wat een vreselijk iets voor je om mee te maken. Zal best een hele grote impact hebben op alles in je leven. Ik hoop dat je, ondanks de moeilijke beslissing te stoppen met dingen die je leuk vindt, ook weer nieuwe dingen zal gaan vinden die je met plezier kan doen. Heel erg veel sterkte met alles.

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Biebeltsje » wo 21 jan 2009 00:48

Ook al ken ik je dan ook niet, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte toewensen met alles. Het is erg moeilijk om iets op te geven wat je eigenlijks niet wil opgeven. Maar ook ik hoop dat je in de toekomst weer wat mag vinden waar je weer wat plezier in kan vinden.

Nogmaals heel erg veel sterkte.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door sanny » wo 21 jan 2009 01:04

Wat vreselijk voor je dat dit je is overkomen. En wat een dubbele narigheid dat je dan ook je shop nog moet sluiten.... Het zal je veel pijn en moeite gekost hebben om tot dit besluit te komen.
Ik wens je alle goeds en heel veel sterkte en ik hoop dat het nog meer zal verbeteren voor je.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: kralenboetiek is niet meer....

Bericht door Moon » wo 21 jan 2009 08:31

Wat verschrikkelijk dat zoiets je is overkomen en dan op zo'n jonge leeftijd nog. Wat een moeilijke beslissing om je shop te moeten sluiten. Iets waar je waarschijnlijk jarenlang met hart en ziel aan gewerkt hebt. Ik wens je veel sterkte en hopelijk gaat het steeds beter, zodat je toch weer dingen kunt gaan doen die nu nog niet mogelijk zijn.

Veel sterkte!
Groetjes van Monica

Gesloten