Marktplaats

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:
Marktplaats

Bericht door Biebeltsje » di 13 jan 2009 16:23

Hoi hoi

Ik heb een vraagje aan degene die ook adverteren op marktplaats...

Onder welk rubriek zetten jullie jullie sieraden? Ik zet ze meestal onder hobby en dan kralen en sieraden. Maar het valt mij op dat het toch wel weinig bezocht wordt, en hoopte via hier nog wat tips te krijgen om mijn bezoekersaantal wat omhoog te boosten.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Bianca
Afbeelding

Ellen
Bead Monster

Re: Marktplaats

Bericht door Ellen » di 13 jan 2009 17:09

Ik heb nog nooit geprobeerd om iets op marktplaats te verkopen, dus kan je niet helpen :oops: :wink:
Groetjes Ellen.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » di 13 jan 2009 17:21

Ik vind dat sieraden bij de rubriek sieraden horen. Je maakt het dan wel als hobby, maar het is vaak een uniek sieraad en meestal mooier afgewerkt dan de sieraden die je in de winkel vindt. En mensen die op zoek zijn naar een sieraad, gaan niet neuzen in de rubriek hobby.

Ik maak vooral kindersieraden en daar is natuurlijk weer geen aparte rubriek voor, dus die plaats ik in kinderen en baby's, overige. Maar de damessieraden die ik maak, die gaan in de rubriek sieraden. Zo doe ik het, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes, Marjan

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » di 13 jan 2009 17:50

Bedankt voor je reactie! Ik zal ze zeker dan ook in die rubrieken gaan plaatsen :D
Afbeelding

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » di 13 jan 2009 18:49

Meestal onder sieraden, tassen en uiterlijk, maar ook onder kralen en sieraden maken. Dat zijn de meest handige rubrieken hiervoor.
Liefs Romana

Krijsje1
Bead Fan

Bericht door Krijsje1 » di 13 jan 2009 19:23

Verkopen jullie veel sieraden via Marktplaats? En laat je de mensen bieden, of vraag je een vaste prijs? Ik wil het ook eens gaan proberen.

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » di 13 jan 2009 19:47

Ik vraag voor alle sieraden een vaste prijs. Alhoewel ik nog maar een keertje een ketting via marktplaats heb verkocht... maar goed ik hoef er dan ook niet van te leven :D
Afbeelding

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » di 13 jan 2009 20:07

Ik vraag een vaste prijs, want als je ze laat bieden, bieden ze echt belachelijk laag. Minder dan de helft van de vraagprijs.

Ik heb al verschillende dingen verkocht, een damesarmband en een aantal kindersieraden. Ik heb ook al een aantal bestellingen gehad, doordat mensen vragen of je zoiets als in je advertentie niet in een andere kleur kan maken. En de sieradenfeestjes, daar krijg ik vooral veel reacties op.
Groetjes, Marjan

sabine
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door sabine » wo 04 mar 2009 09:48

Ik zet ze ook bij sieraden, tassen en uiterlijk.
Maar op marktplaats verkoop ik zelf niet zo goed.
heeft iemand daar nog tips voor?

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » wo 04 mar 2009 10:25

Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar!
Afbeelding

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » wo 04 mar 2009 12:21

Heel voor de hand liggend:
- Mooie duidelijke foto's
- Een pakkende tekst erbij: in zo min mogelijk woorden je sieraad beschrijven, het materiaal, de maat, enz, eventuele andere bijzonderheden. Je mag het best een beetje aanprijzen. (Prachtige armband, uniek ontwerp, dat soort termen.)
- Zorg voor een goede titel van de advertentie, zodat mensen die op zoek zijn naar wat jij aanbiedt, dat ook kunnen vinden met de zoekfunctie. Bijvoorbeeld: Armband in oranje, met carneool (halfedelsteen). Dan vind men dus altijd jouw advertentie, als men zoekt met de verschillende woorden die in je titel genoemd zijn.
- Gebruik als dat kan de naam waaronder je je sieraden maakt als naam van de aanbieder. Je mag niet verwijzen naar je website, maar bijv. Biebeltsje mag wel. Geen .nl gebruiken of zo, dan wordt je advertentie verwijderd. Mensen die je sieraden mooi vinden, gaan misschien wel googelen met die naam en vinden zo misschien wel je website.

En verder:
Wat ik meestal doe is ervoor zorgen dat ik steeds een aantal advertenties tegelijk op MP heb staan. Je kunt namelijk doorklikken bij 'alle advertenties van deze aanbieder'. Als ze een sieraad van jou mooi vinden, kun je er tamelijk zeker van zijn dat ze even verder kijken.

Meestal zet ik de advertenties verspreid over een aantal dagen op MP. Dan heb je vaker iets op de eerste pagina's staan en daar wordt meer gekeken.

Dan nog moet je niet te veel verwachten van de verkoop van je sieraden via MP. Ik heb sinds december niets meer verkocht via MP. Er wordt meestal veel gekeken, maar weinig gekocht.
Groetjes, Marjan

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » wo 04 mar 2009 12:24

Bedankt!

Ik vind het eigenlijks wel handig zo'n lijstje voor beginners die op MP willen gaan verkopen!

Hieronder van de tekst die ik nu tegenwoordig in m'n advertentie zet... iemand nog tips ?

Zeer mooie halsketting gemaakt van carneool kralen met daaraan een grote facet carneool hanger (35x25mm). Tussen de kralen zitten ook kleine zilveren spacers en witte zoetwaterpareltjes verwerkt.

De halsketting is geregen op sterling zilver draad. Het geheel is afgewerkt met een haakslotje.

Lengte is circa 41.5 cm. Deze halsketting kan niet worden verlengt.

Binnenkort bijpassende oorbellen verkrijgbaar! Evt. op verzoek kan er een armband bij gemaakt worden.

Doordat de halsketting handgemaakt is, is er geen tweede verkrijgbaar en u bent daarmee de enigste met zo'n uniek en exclusief sieraad.

Alle sieraden die u bij mij koopt zit standaard één maand garantie op (vraag naar de voorwaarden).

De halsketting wordt zorgvuldig voor u ingepakt in een leuk organzazakje en wordt in een luchtkussenenvelop verstuurd via de TNT post (u kunt voor verzekerd versturen kiezen, echter deze kosten komen voor uw eigen rekening).

De verzendkosten bedragen € 1,50 (indien u meerdere sieraden besteld komen er per sieraad € 0,25 verzendkosten bij).

Als u meer sieraden van mij wilt zien, dan kunt u via de e-mail een link naar mijn website krijgen.

Groeten Bianca

Extra informatie

Bij alle sieraden gebruik ik sterling zilver (925) of thais zilver tenzij anders vermeld

De prijs van het sieraad staat vast.
Afbeelding

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » wo 04 mar 2009 22:50

Mooie, overzichtelijke tekst. Enigste moet enige zijn :oops: meer heb ik er niet op aan te merken. En je foto's zijn prachtig, dus waarom zou het niet lukken op MP?
Groetjes, Marjan

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » wo 04 mar 2009 22:53

Bedankt, zal het eventjes veranderen dan! Taal is niet echt mijn sterkste kant... hoewel ik er wel meestal tien keer overna denk :lol:
Afbeelding

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 05 mar 2009 10:30

Bij mijn advertenties zet ik altijd een prijs, maar sta bieden wel toe, onzinbiedingen kun je altijd verwijderen en ik heb het wel eens gehad dat ze een paar eurootjes lager gingen zitten, prima toch ;) Zorg ook dat ik er meer op heb staan voor een lijst van adverteerder ;)
Het gaat bij mij wisselend, zo een tijdje niets, zo een tijdje wat meer of een bestelling voor een speciaal ontworpen trouwsieraad naar aanleiding van een bruidssieraad op MP.

Bruidssieraden zet ik onder "trouwen", kindersieraden onder "kinderen" en gewone sieraden onder "sieraden"....
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten