opgelicht door klant
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Ik ben opgelicht door een klant die na het ontvangen van de bestelling niet betaald.
Heeft er nog iemand ervaring hiermee. Het gaat in dit geval om mevrouw Bakker uit Lelystad
Heeft er nog iemand ervaring hiermee. Het gaat in dit geval om mevrouw Bakker uit Lelystad
Re: opgelicht door klant
Ja, toevallig met dezelfde persoon. Ze heeft zelfs 'n keer met het adres van haar buurman besteld. Schakelde keer incassobureau in en die zeiden dat ze al bekend staan...toch jammer dat er dan verder niets mee gedaan wordt he!
Ikzelf kan gegevens zoals postcode en rekeningnummer toevoegen aan blacklist, ze had zo pas weer keer besteld met andere adres en ik kon toen meteen zien dat zij het is.
Ikzelf kan gegevens zoals postcode en rekeningnummer toevoegen aan blacklist, ze had zo pas weer keer besteld met andere adres en ik kon toen meteen zien dat zij het is.
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Berichten:3130
- Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
- Locatie:Spijkenisse
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Stuur je dan niet de bestelling pas na betaling? Dat voorkomt een hoop problemen, lijkt me. Ik ken de situatie niet precies natuurlijk, maar het is voor jullie wel vervelend.
Groetjes, Marjan
Re: opgelicht door klant
ja dit kan perfect voorkomen worden door te wachten tot je de betaling hebt
dus das een risico da je neemt als je het al opstuurd en de betaling nog niet hebt
dus das een risico da je neemt als je het al opstuurd en de betaling nog niet hebt
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
brand sinds maart 2007 zelf kralen
Re: opgelicht door klant
Ik denk dat je dan aangifte moet doen van diefstal, of zeggen ze dat je dan niet zo stom had moeten zijn om het op te sturen zonder betaling?
Ik zou er in ieder geval een telefoontje naar de politie aan wagen.
Ik zou er in ieder geval een telefoontje naar de politie aan wagen.
Groetjes Els,
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Ik stuur meestal artikelen met achteraf betalen dat gaat in 98% van de bestellingen goed. Hierdoor kan ik snel en met goedkope verzendkosten leveren. De klant kan de artikelen eerst bekijken voor ze betalen. Je gaat ervanuit dat ze het goede adres opgeven anders krijgen ze de bestelling niet en op dat moment zijn ze wettelijk verplicht te betalen. Ik kan het inderdaad verzenden via IDeal maar de echte oplichters weten weer truukjes om dat geld te storneren.
Re: opgelicht door klant
Bij iDEAL kan je niet storneren hoor....iDEAL is net als gewoon overmaken, enige verschil is dat de ontvanger meteen kan zien of de betaling gelukt is of niet, waardoor er geen tijdsverschil is als de klant vanaf zelfde bank of vanaf andere bank overmaakt.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Ik had begrepen als iemand een klacht bij Ideal neerlegt over een bedrijf (ongeacht of de klacht terexht is) dat het bedrag teruggehaald kan worden
- Hannelies
- Bead Fanatic
- Berichten:1927
- Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
- Locatie:Amersfoort
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Getver wat vervelend zeg! Ik stuur het ook altijd pas op als ik het geld ontvangen heb. Maar ik zou dat mens inderdaad aangeven bij de politie, het blijft gewoon smerige diefstal!
Re: opgelicht door klant
Nee dat kan ik me niet voorstellen. Heb nog nooit zoiets gehoord. Enige verschil met ideal en gewoon overmaken, is dat je bij ideal naar een algemene rekeningnummer van de bank van het bedrijf overmaakt. Dankzij de automatisering krijgt het bedrijf dan melding dat de betaling is gelukt. Eens in de zoveel tijd worden totaalbedragen, van meerdere bestellingen, overgemaakt naar het bedrijf. Enige verschil voor de klant is dat het bedrag, beschrijving en rekeningnummer automatisch is ingevuld, en vooral, dat het bedrijf meteen kan zien of het betalen is gelukt, waardoor de bestelling al snel opgestuurd kan worden.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Ik heb mij vergist dat storneren gebeurd weleens met PAYPAL en inderdaad niet met IDeal
Re: opgelicht door klant
Je kan dan ook beter eerst laten betalen en dan de bestelling opsturen.
In de algemene voorwaarden moet toch een zichttermijn staan.
De klant kan dus altijd de bestelling terug sturen en het geld terug krijgen.
Zo voorkom je denk ik wel veel problemen.
In de algemene voorwaarden moet toch een zichttermijn staan.
De klant kan dus altijd de bestelling terug sturen en het geld terug krijgen.
Zo voorkom je denk ik wel veel problemen.
Evita
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Het kan inderdaad op die manier maar gelukkig betaald 98% van mijn klanten gewoon netjes. Ik kan mij voorstellen dat mensen soms ook denken ja eerst betalen maar krijg ik mijn spullen dan wel en in goede staat die durven dat risico dus niet te nemen. Ik kom mijn klanten tegemoed door het om te draaien en dat gaat bijna altijd goed. Dit is in 6 jaar trouwens de 1e keer dat het na incasso niet goed gekomen is.
Nou als ik een keer in de buurt van Lelystad ben kan ik het nog altijd gaan halen.
Nou als ik een keer in de buurt van Lelystad ben kan ik het nog altijd gaan halen.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Berichten:145
- Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
- Locatie:Drunen
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant (opgelost)
Na herhaaldelijk aandringen, sms berichten sturen en bieden op al haar marktplaats advertenties heeft Lucia contact met mij opgenomen. Ze heeft alsnog de facturen betaald en wat mij betreft is het klaar nu.
- Sylvi@
- Bead Intelligent
- Berichten:1479
- Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
- Locatie:Friesland
- Contacteer:
Re: opgelicht door klant
Hé....gelukkig, toch nog opgelost. Maar vervelend is het wel.......
Groetjes Sylvia