Papier Mach

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:
Papier Mach

Bericht door katskralen » za 03 apr 2004 10:34

Hey,

Ik wil proberen om ringenstandaards te maken met papier mach?, ik heb al behangerslijm gekocht, maar heb geen idee hoe ik er eigenlijk net aan moet beginnen om dat papje te maken (is al zoveel jaren geleden).
Kan iemand me helpen please, en liefst zo snel mogelijk, want zou het vandaag nog willen doen! Sorry voor mijn opdringerigheid hoor, :roll:
Alvast bedankt!

Groetjes, Katrien

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » za 03 apr 2004 11:09

Hoi Kat,

Volgens mij staat het op het doosje hoe je het precies moet doen..
Anders zou ik gewoon de poeder in een emmer gooien en er al roerend steeds wat water bij doen totdat het dik genoeg is..Volgens mij moet het ook een tijdje staan voor je het kan gebruiken... :wink:
Succes!!
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » za 03 apr 2004 11:56

Idd, gewoon water erbij gooien en goed roeren. Liefst met een klopper, anders krijg je klonters. :lol: Als ik jou was, zou ik niet beginnen met veel poeder, omdat er best veel water bij moet om een goed papje te krijgen. En je moet het niet te dun maken, omdat anders je papiermache te slap wordt. :?
Suc6 ermee :!: :D :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » za 03 apr 2004 16:48

Hoi Kat, misschien een wat late reactie, maar je bent best dat je het met gazettenpapier doet en de lijm er rijkelijk opsmeert... dan krijg je het beste resultaat !!! Veel successsss :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 03 apr 2004 17:29

Heb vanmiddag ??n staander gemaakt, gewoon gazettenpapier (of krantenpapier in het schoon nederlands :P ) in snippers gescheurd, daar wat water bij, en daar wat lijm bij. Zo kreeg ik een degoutant papje, dat ik een beetje in vorm heb gekneed. Wat een knoeiboel zeg! De vorm is best wel ok, maar ik heb er voorlopig maar ??n gemaakt, om te zien wat het eindresultaat zal zijn. Want het droogt zeer traag.
Als het lukt, zal ik ze zeker laten zien!
Bedankt voor de tips!
Nu ga ik een stapje in de wereld zetten, tot later!

Gebruikersavatar
Fester
Bead Addict
Berichten:2122
Lid geworden op:zo 14 sep 2003 16:30
Locatie:Nederweert
Contacteer:

Bericht door Fester » za 03 apr 2004 18:22

Je hebt ook zoiets als papydur. Dat is heel fijn spul. Je doet er water bij (verhouding staat op de verpakking). Het is ook zoiets als papiermache. Wat ik doe trouwens als het lang duurt voor het droog is, het object bij de verwarming of in de zon zetten! :wink:

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » za 03 apr 2004 19:15

Ik weet niet of dit de bedoeling is : als je een vorm hebt kun je makkelijk een nieuwe vorm maken. je doet plasticfolie om de vorm, je plakt stukjes krantenpapier er op, smeer ook steeds wat plaksel erop. Om het mooi glad af te werken plak je er op het laatst stukjes toiletpapier op. Laten drogen en daarna kun je het er gewoon afhalen. Je hoeft dus niet al het krantenpapier in de plaksel te gooien. Het plasticfolie kun je er gewoon voorzichtig aftrekken.

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 07 apr 2004 19:00

Dat is nog eens een idee. Want ik ben blij met de vorm van de eerste, maar hij is niet echt mooi afgewerkt. Ga het eens uitproberen hennie, thx voor de tip!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 07 apr 2004 19:24

het beste kun je eerst papiermachen en vervolgens papydur erover heen doen... dit kun je naderhand mooi gladschuren!!
is tie mooi afgewerkt! kleurtje erover en klaar!
Laat je wel een foto zien?

Gesloten