bespaar tips

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gebruikersavatar
Renée
Bead Discoverer
Berichten:45
Lid geworden op:di 04 jul 2006 20:17
Locatie:Delft
Re: bespaar tips

Bericht door Renée » do 04 sep 2008 16:27

Aanitaa schreef:Hey,

Ik vind juist kopen bij webwinkels wat eng omdat je de spullen niet kunt zien. Maar heb vanmorgen al bij creadream zo'n leuke dingen gezien dat ik ben overgehaald :P.

O oww, ik heb wel wat rocailles bij blokker weggehaald, de rest van de stuff niet want ik vond t al flut :P. Maar ik dacht dat die niet zouden kunnen verkleuren/afgeven :S.

Groetjes,
Je kan goedkoop en duur sowieso prima combineren, vind ik. Goedkoop betekent niet automatisch slecht.. Met rocailles vind ik het eigenlijk wel lonen om merkrocailles te kopen, zoals Miyuki. Dat werkt veel mooier en zo duur is het ook weer niet (al vanaf 80 cent per 10 gram, afhankelijk van kleur). Deze kun je bijvoorbeeld weer combineren met goedkopere kralen.

Met slotjes, ringetjes en nietstiften e.d. leg ik altijd een voorraad aan. Bij een webwinkel zijn dit soort spullen vaak een stuk goedkoper.

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: bespaar tips

Bericht door Joanelle » do 04 sep 2008 18:29

Op de site van die designtool staan ook filmpjes met een uitleg van veel bekende weeftechnieken! De meeste kende ik wel, maar het is echt handig om het zo duidelijk te zien. En ik heb er weer een nieuwe techniek bijgeleerd! :D Jippie! :D
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Mar-JoYa » vr 05 sep 2008 09:52

Bij sommige webshops (CreaDream bijvoorbeeld) loont het om grotere hoeveelheden in 1x aan te schaffen ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door MB » vr 05 sep 2008 15:08

Hilde schreef:
Vaak zijn kralen en toebehoren bij een webwinkel goedkoper dan in een "echte" winkel.
Nou dat is echt zo, net even bij een kralenwinkel in de stad geweest voor
een kapittelslotje, een kleintje kost daar 4,25 per stuk :shock: vond
er uiteindelijk één die daar maar 2,50 :? :lol: kostte, ben echt niet gierig maar
dat vind ik wel prijzig.
Zou je aanraden bij een webshop te kopen, ik heb daar in ieder geval
nog niet een miskoop gedaan!
~Groetjes Margriet~

Karin van den Broek
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:di 09 sep 2008 20:56

Re: bespaar tips

Bericht door Karin van den Broek » di 09 sep 2008 21:35

Over het ruilen...

Ik heb zelf een webwinkel, en als verkoper ben je verplicht om te ruilen binnen 7 dagen als de klant dat wilt. Dit is volgens de wet "kopen op afstand".
Dus mocht je iets bestellen wat je niet bevalt, dan mag je dit altijd terug sturen. Als de verkoper verzendkosten heeft gerekend komen de verzendkosten voor rekening van de klant, en als de verkoper geen verzendkosten rekent, zoals wij, dan mag je als klant ze kosteloos terug sturen op kosten van de verkoper.
Misschien ook handig om te weten :)

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Sandra » wo 10 sep 2008 14:47

PieKa schreef:.... en als de verkoper geen verzendkosten rekent, zoals wij, dan mag je als klant ze kosteloos terug sturen op kosten van de verkoper.
...
Waar heb je die informatie vandaan? Volgens mij klopt dat niet....Je mag wel zonder reden terugsturen (mits ongebruikt) maar de verzendkosten zijn dan voor de koper....

Karin van den Broek
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:di 09 sep 2008 20:56

Re: bespaar tips

Bericht door Karin van den Broek » wo 10 sep 2008 15:10

is ook uit de wet "kopen op afstand".

Als de verkoper verzendkosten rekent, dan moet je als klant de verzendkosten zelf betalen.
En als de verkoper geen verzendkosten rekent, dan mag je als klant op kosten van de verkoper terug sturen.

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Emberlynn » wo 10 sep 2008 19:14

Ik kan het me niet voorstellen, dan betaal je dubbel de verzendkosten zelf als verkoper zijnde als iemand het terugstuurt. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn!
Groetjes Emberlynn

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Re: bespaar tips

Bericht door MarjaH » wo 10 sep 2008 20:52

Hoi Anita,

Ik heb veel te veel kralen en toebehoren omdat ik workshops wilde geven maar dat komt niet van de grond omdat ik het niet ingepast krijg in mijn normale werk wat ik graag wilde en geen tijd heb om het daarbutien te doen. Is een heel verhaal maar gaat hier wat te ver.

Ik vind het teveel om als 'restjes' hier aan te bieden. Maar als je iets zoekt mail me gerust. Mag je het voor ca mijn inkoopsprijs overnemen.

Marja

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: bespaar tips

Bericht door Aanitaa » vr 19 sep 2008 21:50

Hey Marja,

Bedankt voor het aanbod, helaas ben ik deze maand alweer blut :(. Maar misschien mail ik later nog eens. JE kunt ook eens kijken of hier mensen in je omgeving zijn die misschien wat meer willen overnemen.

Wel jammer joh. Gewoon lekker en middag in de week vrij vragen voor de workshops? Is dat geen idee?

Groetjes, Anita
Liefs, Anita

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Romana » za 20 sep 2008 07:44

Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een action is maar neem daar eens een kijkje! Ze hebben er mooie doosjes met glaskralen voor 1,50! Ook hebben ze kettingen die makkelijk uit elkaar te halen zijn. Dan heb je glaskralen en jasseron tegerlijk!
Liefs Romana

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: bespaar tips

Bericht door Hilde » za 20 sep 2008 10:28

Romana schreef:Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een action is maar neem daar eens een kijkje! Ze hebben er mooie doosjes met glaskralen voor 1,50! Ook hebben ze kettingen die makkelijk uit elkaar te halen zijn. Dan heb je glaskralen en jasseron tegerlijk!

Dat klinkt erg leuk. Wat jammer. Helaas is hier geen Action in de buurt. Erg jammer.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Mooi zijn
Bead Discoverer
Berichten:44
Lid geworden op:ma 28 nov 2005 14:23

Re: bespaar tips

Bericht door Mooi zijn » di 23 sep 2008 18:08

Hoi,
Wat ik ook wel eens doe is een kant en klare ketting kopen en dan later uit elkaar halen. Dan kun je die kralen weer gebruiken in je eigen ontwerp.
Ik heb trouwens een mooie ketting gekocht bij de zeeman (tja je zou het niet zeggen) en heb die kralen in mijn eigen ketting verwerkt.
Kettingen met korting zijn dan natuurlijk de leukste aankopen :)
Succes
Groetjes Esther
*****Es*****

sabine
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:di 02 sep 2008 11:25
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door sabine » ma 29 sep 2008 13:17

Je kunt natuurlijk ook je teveel aan kralen verkopen op marktplaats,
zo kan je er iemand weer blij mee maken en zelf weer op zoek gaan naar nieuwe kralen.
het blijf natuurlijk een verslavende en dure hobby

groetjes Sabine

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: bespaar tips

Bericht door Aanitaa » di 30 sep 2008 06:02

hey,

Wat een hope goede ideeën. Zal eens bij de zeeman en dergelijke snuffelen. Al heb ik wat tegen plastic kralen maar goed misschien moet ik daar maar eens overheen komen :P.

Ik haal al veel bij webshops simpelweg omdat we hier geen kralenwinkel hebben en ik geen tijd heb om overal heen te reizen voor kralen. En hoewel ik t eerst eng vond bevalt t me wel okay. Alleen bestel ik altijd een beetje te veel :P.

Gesloten