Verliezen en winnen in de kralenwereld

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
keha
Bead Reader
Verliezen en winnen in de kralenwereld

Bericht door keha » di 09 mar 2004 22:01

:wink:

Waarschijnlijk is dit vragen naar de bekende weg maar wil het toch even met jullie delen!

Als ik bezig ben met een 'projectje' dan kan ik daar helemaaaaaal in opgaan. Er wordt niet gestofzuigd, er wordt niet gestreken, de televisie blijft uit. en ik ben alleeeeen maar bezig met het maken van mijn 'ding'

Maar wat me ook opvalt als ik me zo verlies in die hobby...is dat ik ongemerkt veel 'vaardigheden' train....zoals het oplossen van 'problemen' (shit tussen die kraaltjes zit teveel ruimte....shit mijn kralengaatje is te klein...shit ik mis 1 kraaltje) maar ook het oefenen van 'geduld' (als je doosje met 2mm seedbeads weer eens over de tafel en op de grond flikkert :twisted: ) en het maken van 'keuzes' (zal ik er drie kralen bijrijgen met blauw? of zal ik daar nog wat tussenfrutten?) Het scheppend/creatief bezig zijn is voor mij zeer voldoening gevend en lijkt soms hier en daar op een gebed!

Ik vind het heerlijk om te frobelen maar als het af is denk ik ook vaak: nooooooit weer! Om vervolgens toch aan iets nieuws te beginnen!

Is dit herkenbaar of moet ik dit soort zaken niet op dit forum neerzetten?

greetz
Keha
<font color=red>may </font><font color = orange>the</font><font color = black> rainbow</font><font color = green> always </font><font color = blue>touch </font><font color = turquoise>your</font><font color =purple> shoulder</font>

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » di 09 mar 2004 22:28

Nou Keha, ik ken het :gek: Ik heb het eigenlijk te druk, maar als ik iets in mijn hoofd heb, ben ik niet meer te stoppen :doh: :no: . Dus de huishouding daar heb ik dan echt geen tijd en zin in en ik baal al helemaal als er visite komt en zeker als het onverwachts is :no2: :cry: Dan kan ik echt balen :?

Maar ja, mijn vriend is het gewend en het zal denk ik :roll: :gek: :flirt: nooit helemaal over gaan :lol: :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 09 mar 2004 22:33

hihi, ik ging gisteravond laat door met het maken van een ketting want ik moest en zou het de volgende dag dragen. ;)
verder heb ikzelf vooral dat als ik het een tijdje druk heb gehad, waardoor ik 's avonds ff rustig aan wil doen, ik graag weer knutsel. of een speciaal rijgtechniek met de kleine kraaltjes (= op de automatische piloot rijgen, niet nadenken over hoe het moet, wel veel werk) of iets maken met speciale kralen (= helemaal erop in gaan hoe het moet worden en dan het liefst dezelfde avond nog klaar). vanavond weer lekker verder geketteld (armband) en met wire gewerkt (ook voor een armband). nog niet klaar, maar laat het wel zien als het af is. ;)

en ik snap wat je bedoelt, denken 'dat nooit meer' maar later toch weer wat anders proberen. ;)

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 09 mar 2004 22:58

Ik ken dat helemaal! Kan er soms zelfs niet van slapen omdat ik gewoon te lang er mee bezig ben en in mn bed nog erover door lig te malen....
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 mar 2004 10:49

haha dat heb ik vooral als ik druk heb zitten puzzelen met website, dan lig ik te ijlen van 'als ik het nou eens zo en zo doe....slaap.....of w8, misschien is het beter als ik het zo en zo maak....omdraaien in bed.....wat als ik het nou zo en zo doe....' ;)

Caviaplanet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » wo 10 mar 2004 11:03

Hahhahaa, je het MOET af dan he!
Jolanda

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 10 mar 2004 13:01

Jaa!! dat heb ik ook, soms als iets niet lukt wil je het bakje met kraaltjes wel door de kamer gooien ofzo! want je had het zo mooi uitgedacht.. maar dan denk je even rustig en even iets anders doen.. en daarna nog eens proberen.. en dan zo van zal ik dit of zal ik dat .. en dan lukt het best wel..
En soms idd dat je zo half slaapt en er nog mee bezig bent ;-) vooral toen ik net begon met de website.. owww!! en dit moet er nog op en dat ook! en dat is ook leuk enz enz enz.. hihii..
Vaak zit ik tijdens het uurtje soaps.. nog te rijgen enz.. of te knippen(kaarten). Want soaps kan je met een half oog en oor ook nog prima volgen ;-)..
Ik heb alleen soms zo veel te doen.. Ben dan bezig met thuis studie van de NTI.. (basis opleiding onderwijs assistent..) werk 4 ochtenden in de week op een basisschool helpen met knutselen enz.. dan moet ik daar weer dingen voor voorbereiden.. en tussen door bestelling van de website afhandelen.. en druk druk druk.. Maar alles is leuk.. dus kiezen is soms moeilijk.. Maar net weer een hoofdstuk van de studie af dus denk dan van nou even een paar dagen weer prutsen enz..

Het blijft super leuk en ontspannen om te knutselen op wat vor gebied dat dan ook is.. je kan gewoon even lekker alles vergeten en alleen daar mee bezig zijn..

Dus vooral doorgaan ;-)

Groetjes Eelke

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » wo 10 mar 2004 22:17

Ai, it's my life!
Laatst ben ik 2 (!) uur bezig geweest met alleen maar het uitproberen van alle :oops: mogelijkheden die ik had met een bepaald aantal swarovskisteentjes in 3 kleuren en dan op 5 hangers (foto volgt nog, misschien zelfs vanavond, maar ben niet thuis). Pas als het ontwerp absoluut helemaal naar mijn zin is, ga ik plakken. (en toen raakte dat ene steentje kwijt, weten jullie nog wel. :roll: :evil: ) Enfin, die moet ik dus nog ff erop plakken en hij is klaar.
Voor de rest... ik heb van de week zitten bedenken dat als ik in de trein alvast vooruit kettel, ik tenminste wat sneller kettingen afheb. Hoe verslaafd ben je dan? Dus als je iemand met een kralendoos in de trein ziet zitten... Dat weet je dat ik het ben. :lol: :lol: :lol:
liefs,

Naomi

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 mar 2004 22:19

aan de ene kant voelt het frustrerend als je zoveel tijd kwijt bent, aan de andere kant kan je blij zijn: op 'n gegeven moment heb je zoveel sieraden....dan kan het geen kwaad als het lang duurt voordat je weer 1 af heb. ;)

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 20 mar 2004 13:58

Naomi, ik zit in de trein ook vaak aan een ring te werken ofzo hoor, maar ja, ik woon zo'n eind van je af, dus als je in Nederland iemand op de trein ziet met een kralendoos is het Naomi, in Belgi? ben ik het :lol:

En Keha, je vergelijkt een kralenproject met een gebed. Wel, ik ben met kralen begonnen toen ik het echt moeilijk had met mezelf, en ik kan zeggen dat mijn kralen me voor een deel uit mijn depressie hebben geholpen. Ik heb er zoveel aan, en als je dan nadien nog complimentjes krijgt over je creaties, dan kan dat enkel goed doen voor je zelfvertrouwen. En dan vindt mijn grootmoeder dat ik teveel uitgeef aan kralen, dat ik enkel iets zou mogen maken als ik een bestelling heb, teken dus dat ze niet weet hoeveel ik uit dat kralen haal!
Dus ja, ik herken me in je berichtje.

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » za 20 mar 2004 16:41

Ik pak mijn kralenbak na een verschrikkelijke dag... het is een menier om te ontspannen.. ik vergelijk het meer met mediteren... terug bij jezelf

keha
Bead Reader

Bericht door keha » za 20 mar 2004 22:46

:)

jaaaa! dat was dus wat ik bedoelde te zeggen h?

Met kralen werken (of een andere creatieve bezigheid) : je kunt er je ei in kwijt, je kunt er zoveel moed uit putten, maar ook zoveel 'lessen' uit leren -inzichten mee krijgen-

Zo op het oog lijkt het misschien een 'simpele' en 'truttige' bezigheid...maar intussen!! :wink:
<font color=red>may </font><font color = orange>the</font><font color = black> rainbow</font><font color = green> always </font><font color = blue>touch </font><font color = turquoise>your</font><font color =purple> shoulder</font>

Annelies
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Annelies » ma 22 mar 2004 12:38

Herkenbare verhalen!!
Ik vind het heerlijk om op een avond als ik alleen ben met sieraden maken bezig te zijn. Niks aan je hoofd en ik kan mn creatieve ei zeg maar kwijt in t maken van sieraden. Iets maken wat je zelf hebt bedacht.
Ontspannings-therapie!!
Groetjes Annelies!!

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » do 25 mar 2004 23:49

Dat is het voor mij ook geweest. Normaal verloor ik me helemaal in een boek. Maar dan baalde ik ook dat er niets uit mijn handen kwam en dan "jeukte" het gewoon. Maar met de kralen heb ik het helemaal gevonden.

Enne, 3x raden wat ik zat te doen in de Thalys.
liefs,

Naomi

Gesloten