probleem met bestelling - aantal.

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel
probleem met bestelling - aantal.

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 11:09

Ik heb een probleem.

Ik heb vorige week bij een webshop een bestelling geplaatst (zal de naam heir niet van vermelden omdat het een van mijn favo's is en ik ze niet in een slecht daglicht wil zetten).
Er waren allemaal nieuwe natuurkralen, super goedkoop! Ik heb ze natuurlijk meteen besteld. Ik vond ze wel goedkoop, maar heel veel dingen zijn daar super goedkoop.
Op die website worden dingen altijd vermeld met:
plaatje +- .. stuks
.. euro.
Ik had van deze kralen een aantal (sets dus) besteld.
Nu krijg ik er dus maar 1 tje per set binnen. Op de site is het +-... stuks ook al aangepast naar 1 stuk!
De prijs bleek dus toch voor 1 kraal te zijn in plaats van bij sommige sets voor 37 kralen!!
Nu heb ik gelukkig een bewijs. Ik heb een printscreen van de websitepagina gemaakt zodat ik deze later aan mijn vriend kon laten zien (van de kralen) hierop is wel duideljk het verschil met hoe ze het veranderd hebben te zien.

Deze fout is bij 11 soorten kralen gebeurd. Waarbij ik er dus heel veel zou krijgen en er uiteindelijk maar 1 (of 2 of 4, hoeveel sets ik besteld had) heb gekregen.
De kralen zijn wel super mooi, daar niet van. Maar ik zit nu wel met een probleem.

Een aantal van deze kralen hd ik nodig voor een opracht. In plaats van dat de ketting 8 euro gaat kosten (zoals ik haar beloofd hebt, wordt het nu ruim 40......)


Dit zal wel vallen onder het 'fouten op website voorbehouden' maar hadden ze mij dan niet eerst moeten inlichten en niet net doen alsof die fout op de website niet gezien was?

Ik zal ze sowieso nog een mailtje sturen maar ik wil eerst graag weten hoe andere mensen er tegen aan kijken, ik ben bang dat de webshop mij anders als slechte klant gaat zien, en dat wil ik niet.


Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk was.
Laatst gewijzigd door Frambiej op wo 10 okt 2007 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 11:16

Kort samengevat voor de mensen die het niet snappen (zie nu dat het zelfs ook op mijn factuur staat)

Op de website stond eerst 37 kralen voor ... euro. nu hebben ze het veranderd naar 1!!!! kraal voor diezelfde prijs. ik heb er maar 1 gekregen.

Bij andere kralen was dit 25 kralen voor .. euro. wat nu ook 1 kraal voor die prijs is.

Gebruikersavatar
marjolein75
Bead Believer
Berichten:287
Lid geworden op:do 10 aug 2006 11:06
Locatie:Brabant

Bericht door marjolein75 » wo 10 okt 2007 11:23

hoi,

dat is balen, zeker als de prijs afgesproken is.

alles terugsturen naar de webshop ?

proberen ergens anders

en evt de klant inlichten, dat je een foutje hebt gemaakt en dat je het echt niet voor die prijs kan maken (evt alternatief aanbieden)

wel balen hoor !
liefs van Marjolein !

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 11:32

een alternatief is er niet voor die prijs denk ik.
En 25 kralen voor 65 cent of 1 kraal voor 65 cent scheelt heel veel.
Omdat het kralen waren die voornamelijk van bladeren en boomschors gemaakt waren dacht ik dat die kralen dan misschien heel goedkoop gemaakt konden worden.
Mijn doelgroep is vooral meisjes van 15 - 20 die hebben geen 40 euro voor een ketting over :P

Lynn
Bead Intelligent
Berichten:1493
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 11:43
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Lynn » wo 10 okt 2007 11:38

Als ik het dus goed begrijp staat er op de factuur dat je 37 kralen zou krijgen voor de goedkope prijs? Als dat op de factuur staat dan is de webshop volgens mij verplicht om jou te leveren waar je voor "getekent" hebt. Nou teken je natuurlijk niet echt bij een webshop, maar je krijgt vaak wel een bevestigingsmail of overzicht. Als de factuur wel klopt met de prijs die het nu is dan denk ik dat het inderdaad valt onder 'fouten op de website voorbehouden'.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt!

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 11:44

dit is wat op mijn factuur staat (naam van artikel even weggehaald)

2 Natuurkraal van *** 20mm per 25 stuks 10034 €0,64 €1,28

en dat staat er bij de andere kralen ook
en wat krijg ik voor die prijs.. 1 stuk (2 dus in dit geval omdat ik 2x 25 betseld had)

Gitta
Bead Fan
Berichten:366
Lid geworden op:zo 19 jun 2005 17:52
Locatie:Egmond a/d Hoef

Bericht door Gitta » wo 10 okt 2007 12:04

Ik lees toch wel tussen je regels door, dat je eigelijk zelf ook niet geloofde
dat ze zo goedkoop waren. Dus wat ik niet snap is dan dat je niet eerst even ging vragen of die prijs wel klopt voordat je ging bestellen.
Dat zou ik wel doen, heb ik namelijk ook al eens gehad.
100 nietstiften/ketelstiften voor 0,10 moest zijn 1 euro

Als ik in een winkel loop en zie bv. een hele dure merk broek hangen, en zie de prijs van 10 euro erop staan. Dan weet ik ook zeker dat dat niet goed is. En krijg ook die broek echt niet voor die prijs mee.

Enige optie lijkt mij, of je stuurt het terug of je houd het.
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 12:07

dat bedoelde ik er niet mee te zeggen. Ik heb volgens mij dr ook bij gezet dat er wel veel dingen goedkoop zijn daar. dus ik dacht dat het erbij hoorde. Achteraf denk ik, nu ik gezien heb hoe het er uit ziet, dat het misschien ook wel erg goedkoop zou zijn.
En deze 'fout' was dus niet bij 1 soort kraal maar bij 11 soorten..
Ik heb mijn begintekst misschien iets te onduidelijk geformuleerd. Van te voren dacht ik dat de prijs zou kunnen, omdat het normaal ook altijd heel goedkoop is daar.

nu ik de tekst nog een keer lees zie ik zelf dat het idd wel vreemd overkomt van mij. ik heb hem daarom even aangepast ;)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 okt 2007 13:26

hebben ze een telnr? anders gewoon even bellen, dat er op je factuur staat dat je 25 zou krijgen en 1 heb ontvangen...Ik persoonlijk kan wel begrijpen dat het te duur is om de 'afgesproken' hoeveelheid op te sturen, maar bel of mail dan even dat er een fout is gemaakt, zodat je kan zeggen of je het dan toch nog wil. Als je het envelop nog heb waarmee je het heb ontvangen, kan je het evt terugsturen via retour afzender. Dat kost je niets. Je hebt dan weliswaar niet de artikelen die je wilde maar dan heb je ook geen geld verspild.

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 13:34

Ik heb een email naar de webshop gestuurd (bellen gaat bij mij niet, heb faalangst ;))
Ik denk dat ze hetzelfde gaan zeggen als jij zegt, Sandra.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 10 okt 2007 18:01

Je kan bij dit soort dingen normaal alleen het geschreven aantal eisen als de prijs daar redelijk voor zijn.

Als er bijvoorbeeld bij een brood 0,20 euro staat kan je dat niet eisen voor die prijs omdat het een niet redelijk bedrag is.

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 10 okt 2007 18:55

het is opgelost.
dit waren de groothandelprijzen.

Ik kan nu kiezen tussen terugsturen en mn geld terug of 20% korting op volgende bestelling :)

sluit dit topic maar

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 okt 2007 20:31

De prijs bleek dus toch voor 1 kraal te zijn in plaats van bij sommige sets voor 37 kralen!!
een winstmarge van 37? dan heeft ze het goed voor elkaar. ;)
Als er geen verlies op werd geleden zou ik me maar gewoon 'n keer aan de afspraak houden, dan stel je de klant niet teleur. Maar als de prijs zelfs lager is dan de inkoopprijs dan kan ik het me nog wel voorstellen...Maar goed, ik zal de topic sluiten. ;)

Gesloten