geld overmaken naar buitenlandse rekening

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk
geld overmaken naar buitenlandse rekening

Bericht door dekker » do 12 jul 2007 17:23

hebben jullie vast wel eens gedaan. ik dus gister ook voor de eerste keer. alles is goed gegaan, ik had de codes gekregen die ik nodig had. kom ik er net achter dat dat enorm duur is!! ik heb 7,55 overgeschreven en dan komt er nog eens 8 euro bij voor transactiekosten. is dit normaal?? ik vind dit echt belachelijk hoog en als het altijd zo is zal ik ook nooit meer zoiets doen :?
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Bericht door Annelies1958 » do 12 jul 2007 17:33

De volgende keer moet je SHARE aanklikken.
Dat betekend dat de kosten gedeeld zullen worden.
Officieel is het betalingsverkeer in Europa gratis.

Kijk maar eens op de site van je bank bij de informatie over Buitenlandse betalingen.
Groetjes, Annelies

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 12 jul 2007 17:33

je kan beter een paypal account aanmaken, dan kost het geld sturen je niks
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » do 12 jul 2007 17:34

Naar welk land heb je overgemaakt als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Zonneke
Bead Believer
Berichten:221
Lid geworden op:vr 06 apr 2007 07:14
Locatie:Sint-Truiden (B)

Bericht door Zonneke » do 12 jul 2007 17:52

als je de iban en bic code hebt moet je normaal toch geen kosten betalen?
En de oplossing "share" vind ik niet echt eerlijk naar de ontvanger van het geld... maar ja, da's mijn mening. Als jij iets zou kopen van mij zou ik er nog kosten op moeten betalen? lijkt mij wat van de gekke....
Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » do 12 jul 2007 18:23

daarom heb ik ook aangegeven dat de kosten voor mij zouden zijn, vind het een beetje stom dat degene die iets verkoopt daar nog kosten ook aan heeft omdat die ander over de grens woont. ik heb het naar belgie overgemaakt.

kan even niets vinden op de site van de postbank, alleen een telefoonummer. maarja dat zijn weer kantoortijden en die zijn al voorbij.

ik dacht ook meteen aan het vrije verkeer van goederen en diensten binnen de EU, nou ik merk er weinig van :? ik baal er echt van want zomaar 8 euro is niet niks :? :? in nederland moet je echt overal geld voor betalen, gek word ik ervan (en dan ben ik nog maar net thuis :lol: )
Groetjes Marit

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » do 12 jul 2007 18:31

dit is het enige wat er over kosten staat bij het overmaken naar een buitenlandse rekening

Vanaf 1 januari 2007 gelden aangepaste tarieven voor Euro- en Worldgiro-opdrachten.


wat zijn euro en worldgiro opdrachten?
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 12 jul 2007 18:45

Je kan het bij de ontvanger navragen, maar als je euros overmaakt naar een euroland betaal jij niks en de ontvanger ook niet.
SHARE is heel belangrijk. Die betekent niet dat je deelt. Dit betekent dat het gratis is. Dit is 1e klas misleiding want je wilt niet dat degene die ontvangt voor alle kosten opdraait. Euro-Euro is ALTIJD gratis.
Je moet dus wel IBAN en BIC hebben. Voor de niet euro-landen gelden kosten. Ingeval van Amerike heb ikzelf als ontvanger betaald en de betaler ook.
Die kosten waren overigens nog steeds lager dan die bij Paypal geweest zouden zijn. Dat hangt ook heel erg van het bedrag af.
Ik ga nu niet over Paypal uitweiden, als daar vragen over zijn mag je altijd vragen.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 12 jul 2007 20:23

Frutsel schreef: Ik ga nu niet over Paypal uitweiden, als daar vragen over zijn mag je altijd vragen.
Hoeft ook niet, is hier ergens een heel goed en uitgebreid topic over, als ik het me goed herinner denk dat zoeken op paypal al heel veel oplevert :wink: , maar desondanks is het lief aangeboden hoor :lol:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » do 12 jul 2007 20:25

Oeps. Ik heb gisteren toevallig voor het eerst naar een iban nummer gestuurd en toen heb ik niet share gedaan, maar iets als 'eigen' of zo. Ik was bang dat de verkoper anders kosten zou krijgen die niet voor hem zijn.... nou ja ik merk het wel op mijn afschrift.
Enne: door schade en schande wordt met wijs, kan je nagaan hoe wijs ik ben!

Ik ga even zoeken naar het paypal topic want dat doe ik ook sinds gisteren.

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » vr 13 jul 2007 13:15

toen ik de eerste keer een betaling moest dan vanuit belgie naar nederland
moest ik ook enorm veel kosten betalen omdat ik het systeem van de bic en iban code niet kende

maar als je die codes hebt hoef je toch geen extra kosten te betalen

bij mij komt er dan op dat ik aan het binnenlands tarief zit en dan is het ok
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Kralina
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:za 23 dec 2006 18:35
Contacteer:

Bericht door Kralina » vr 13 jul 2007 15:49

Ik verstuur heel veel naar België en zet daar dus altijd de IBAN en Bic-codes bij. De klanten maken het ook netjes met die informatie over en klikken dan ook Share aan. De ontvanger van het geld betaald, bij het gebruik van een bedrijfsrekening dan 5 cent vanwegen een buitenlandse storting. (wordt van het door de klant gestortte bedrag afgehaald) Als ikzelf geld overmaak naar mijn buitenlandse leveranciers doe ik precies het zelfde, en betaal dan ook 5 cent voor de buitenland bankieren.
Als U werk maakt van Uw hobby.

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » vr 13 jul 2007 15:54

Dus stel dat ik naar een ibannummer overmaak, naar bijvoorbeeld Belgie of Duitsland, en dan 'share' aanvink, krijg ik dan later niet op mijn kop van de verkoper? :?:

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » vr 13 jul 2007 15:56

dat "share" ding kunnen wij niet aanvinken hoor

alleez ik toch niet :?
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 13 jul 2007 16:04

Ik heb ook nooit iets gezien van share ofzo. Dekker heeft trouwens naar mij overgemaakt.

Gesloten