Leuk om iemand te leren, niet teveel materiaal

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31
Leuk om iemand te leren, niet teveel materiaal

Bericht door Siemie » zo 01 jul 2007 13:58

Ik ga binnenkort op vakantie, naar een vriendin die in het buitenland woont. Nu leek het me leuk om haar een soort van "workshop" te geven, maar ik ga met het vliegtuig en kan dus moeilijk al m'n dozen meenemen dus ik moet een "pakketje" maken waarvan ze dan iets kan maken. Ik vind het alleen heel moeilijk om van te voren al een sieraad te plannen zeg maar.
Het moet dus iets zijn waar niet te veel verschillende materialen voor nodig zijn, maar wel iets wat ik haar kan leren (een elastieken armband kan ze zelf ook wel maken :lol: )

Dus hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel :oops: Alvast bedankt

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » zo 01 jul 2007 14:07

e-mail haar een paar voorbeelden van wat de mogelijkheden zijn en laat haar kiezen.... dan hoef je alleen de spullen mee te nemen voor die ene techniek, toch?

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » zo 01 jul 2007 14:18

Ja dat heb ik net gedaan, denk idd dat ze beter zelf kan kiezen want ik kan in elk geval niet kiezen :lol:
Maar als iemand nog een idee heeft, dan kan ik dat weer aan haar voorleggen :D

180sonic
Bead Lover
Berichten:481
Lid geworden op:zo 29 apr 2007 21:19
Locatie:Rotterdam

Bericht door 180sonic » zo 01 jul 2007 15:07

misschien een setje maken, dus ketting armband en oorbellen
dan heb je 3 sieraden, en kan je
oorbellen ketelen, en de armband 2 rij-ig, de ketting "gewoon" rijgen
heb je drie verschillende dingen te leren.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 01 jul 2007 15:40

ik zou met rocailles doen....genoeg mogelijkheden met een paar gram. ;)

fröbelkoningin
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:zo 27 mei 2007 16:06

Bericht door fröbelkoningin » zo 01 jul 2007 17:26

Wat misschien een leuk idee is, tenminste daar verkoop ik veel pakketjes aan beginners, is een gehaakte ketting van facetkraaltjes.

Het enige wat je mee moet nemen is gecoat ijzerdraad, paar knijpkraaltjes, sluitinkje, platbektangetje en facetkraaltjes. Als het je leuk lijkt wil ik je de instructie wel mailen, mocht jezelf niet weten hoe je de gehaakte ketting maakt.
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd..........

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 01 jul 2007 18:08

Ik denk dat je voor de meeste technieken niet zo heel veel materiaal hoeft mee te nemen hoor, als je maar weet wát je mee moet nemen! :wink: Ik denk dat het vooral belangrijk is welke kleur kralen je nodig hebt, want meestal zijn de kralen het zwaarst en dan is het niet zo handig als je bijvoorbeeld 20 verschillende kleuren mee wilt nemen.

Een paar jaar geleden toen ik naar Italië ging had ik ook wat kralenspullen meegenomen. Ik heb toen twee doosjes met kralenmixen meegenomen, van het type dat ze bij Pipoos verkopen, in twee verschillende tinten. Rolletje verzilverd draad mee, zakje met slotjes en ringetjes en een paar tangetjes, klaar! Dus al met al helemaal niet zo veel spullen, en toch lekker wat armbandjes en een ketting geketteld.

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » zo 01 jul 2007 18:30

Bedankt voor de tips :D Een gehaakte ketting lijkt me ook leuk, alleen dat heb ik zelf ook nog nooit gedaan dus dat moet ik eerst zelf even oefenen, dus fröbelkoningin als je me een uitleg kunt mailen zou dat wel fijn zijn :D

Gesloten