prijzen van materiaal bijhouden

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31
prijzen van materiaal bijhouden

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 19:42

Als ik een sieraad gemaakt heb wil ik altijd weten wat de materiaal kosten zijn, en dus moet ik de prijzen van al m'n kralen enz bijhouden. Vrij logisch :lol: Ik vroeg me af of jullie daar misschien een handig systeem voor hebben. Want ik heb nu in word een schema gemaakt met een omschrijving en dan een prijs, maar dit is zoveel werk om bij te houden... En het is al dat werk eigenlijk ook niet waard

Ik zat te denken om stickertjes op m'n dozen te plakken, en dan met potlood de prijs erop schrijven, en als ik dan weer nieuwe kralen heb uitgummen en nieuwe prijs erop schrijven. Het is alleen wel onhandig als k weer eens opnieuw ga sorteren ofzo...

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » do 28 jun 2007 20:48

Ik heb al mijn kralen in vakjesdozen van de Praxis, en sommige in losse zakjes. Bij de Hema heb ik kleine stickertjes gekocht, die je er weer makkelijk af kunt halen (semi-permanent). Er zitten er een paar honderd in 1 pakje, dus je kunt een tijdje vooruit! Ik schrijf de prijs per kraal op het stickertje, en die plak ik dan in het vakje. Als er nieuwe kralen in het vakje gaan, kun je het stickertje er makkelijk weer afhalen en er een nieuwe in plakken.

Als ik een sieraad ga maken hou ik een papiertje bij de hand waar ik direct op kan schrijven hoeveel kralen ik heb gebruikt en wat de prijs is, want soms gebruik ik zoveel verschillende door elkaar en dan is het niet te doen om dat achteraf allemaal uit te zoeken.

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 28 jun 2007 21:15

ik kan altijd nog de prijzen van kralen onthouden, heel raar maar ik weet van elke kraal hoe duur die was :roll: :roll: echt waar.
Maar stickers is wel een goed idee, net zoals ze het op de markten doen, in elk vakje een sticker, zo hou je het wel bij.
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 21:40

Van vrij veel kan ik het idd nog wel onthouden, maar toch niet altijd, en ik houd het nu ook wel gewoon bij, alleen vind het te onhandig :lol:
Maar ik ga denk ik ook eens met plakkertjes werken, alleen als je opniew sorteerd moet je ze er weer even afhalen, maar gaat alsnog sneller dan wat ik nu steeds deed denk ik :D
Bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 28 jun 2007 21:46

en alle facturen bewaren en/of printen van bestellingen.

Vaak is het makkelijker terug te denken waar je iets hebt gekocht en dan kan je het even opzoeken op de factuur als je het echt nietmeer weet.

succes ermee!
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 22:01

Sanne schreef:en alle facturen bewaren en/of printen van bestellingen.

Vaak is het makkelijker terug te denken waar je iets hebt gekocht en dan kan je het even opzoeken op de factuur als je het echt nietmeer weet.

succes ermee!
ja dat doe ik zowizo ook, maar ik koop ook wel eens wat dingetjes bij andere winkels, zoals blokker enz, en ik probeer wel de bonnetjes te bewaren maar toch niet echt handig.
Al weet ik altiijd nog wel precies waar ik de kralen heb gekocht, nog beter dan de prijzen, al weet ik die bijna ook allemaal. Best grappig bepaalde dingen doe je moeite om het te onthouden en dat vergeet je dan alsnog, en dit onthoud je vanzelf :lol:

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 29 jun 2007 08:22

Hohioi,

Raar he wat je hoofd kan onthouden?
Ik sta er zelf in de winkel ook altijd nog van te kijken dat ik van bijna alle kralen de verkoopprijzen weet.. Gaat gewoon vanzelf..
maar verjaardagen enz dan is mijn hoofd weer een zeef dat kan ik niet onthouden ;-)

Groetjes!

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » vr 29 jun 2007 08:36

Sanne schreef:en alle facturen bewaren en/of printen van bestellingen.

Vaak is het makkelijker terug te denken waar je iets hebt gekocht en dan kan je het even opzoeken op de factuur als je het echt nietmeer weet.

succes ermee!
Ik bewaar inderdaad ook altijd de facturen, en de kralen die ik in de winkel koop onthou ik vaak wel, maar meestal ben ik gericht op zoek naar iets en gebruik ik die materialen eigenlijk meteen.

Gebruikersavatar
Zweefje
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:di 24 okt 2006 09:20
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zweefje » vr 27 jul 2007 07:15

ik ben momenteel bezig om een programma in access te maken, zodat ik ook mijn voorraad erbij kan zetten.

En gelijk waar ik alles voor heb ingekocht en waar ik het dan ook voor verkocht heb. Het is me nog niet helemaal gelukt maar van het weekend ga ik weer verder.

Als het af is zal ik wel wat PrintScreens plaatsen.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » vr 27 jul 2007 08:05

Ik bewaar mn kralen meestal in gripzakjes en daar schrijf ik de prijs per stuk op. En ik bewaar de facturen. Soms als ik het echt niet weet gok ik wat.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 27 jul 2007 11:07

Als je verkoopt via internet zou ik zowieso alle facturen bijhouden. Zeker om te kunneb ewijzen dat je al die aankopen gedaan hebt.

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Bericht door Erica » vr 27 jul 2007 12:02

Ik heb ook al mijn kralen in vakjesdozen. In elk vakje heb ik een plakkertje met de verkoopprijs per kraal erin. Ook zet ik hier een bestelnr en evt. een code voor de winkel waar ik het heb besteld (bv CD als ik het bij Crea Dream heb besteld). Als ik het dan weer wil bestellen kan ik meteen zien waar ik het ook alweer vandaan had :lol: en heb ik ook de bestelcode bij de hand.

Als het sieraad af is, loop ik met een papiertje langs de kralendozen en tel ik de kosten.

Ik heb in Excel een bestandje waarin ik alle uitgaven en inkomsten bijhoud. Alles wordt automatisch opgeteld en zo kan ik meteen zien of ik meer heb uitgegeven of ontvangen. Vind het zelf erg handig.

Gesloten