armbandjes sluiten

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist
armbandjes sluiten

Bericht door Tisniwa » ma 16 apr 2007 12:59

Dit gaat niet over het creeeren (weet nog steeds waar de trema zit op mijn toetsenbord) maar over het omdoen van armbandjes. Ik heb hier :oops: een beetje moeite mee.

Ik hou niet van armbanden die heel los zitten (vind ik gewoon niet fijn zitten). tja en ik kan moeilijk alle armbanden op elastiek gaan rijgen (gaat een beetje moeilijk met wire :? ). Wat me weleens wil helpen is mijn linker voet op het armbandje aan mijn rechterarm zetten (het liefst een gelaarsde voet, want dat biedt wat tegengewicht) en met de linker hand het armbandje dicht doen, maar ja dat kan ik natuurlijk niet meer als ik 85 ben (laat ik eerst maar es dertig worden en al die jaren er nog tussen). Er zijn vast nog wel andere manieren om een armbandje dicht te doen (aan een andere persoon vragen, maar ja als die niet in de buurt is). Is dit herkenbaar of zitten jullie ook altijd te prutsen?
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 16 apr 2007 13:14

Ik hang het armbandje om mijn pols, en laat de kant met het oogje aan de buitenkant van de pols hangen. Dat stukje duw ik dan met mijn pols tegen de tafel aan, zodat het stuk met het oogje nergens heen kan. Met de andere hand pak ik het slotje en dat haak ik dan in het oogje. Zo gaat het eigenlijk altijd wel makkelijk :wink:

Verder is een kapittelslotje heel makkelijk in gebruik.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 16 apr 2007 13:18

dutch_dayz schreef:
Verder is een kapittelslotje heel makkelijk in gebruik.
Die vind ik idd ook het meest makkelijk met 1 hand.

Ik leg ook vaak mijn pols op mijn been en ik weet niet hoe, maar dat lukt me ook vaak wel, staand het beste :shock:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 16 apr 2007 13:32

Er zijn wel eens vreemde houdertjes te koop waar je het stuk met het oogje in vast knijpt, en dan heb je je andere hand helemaal vrij om het slotje in het oogje te haken. Ik heb zo'n dingetje. Heel handig. Maar ik weet even niet meer waar ik het heb gekocht.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Binca
Bead Interested
Berichten:162
Lid geworden op:wo 11 apr 2007 13:41
Locatie:Noordwijkerhout

Bericht door Binca » ma 16 apr 2007 13:48

ik doe het eigenlijk net als dutch_dayz maar net anders om het houd het tegen mijn borst geklemd. hierdoor is het dichtbij en kan ik het zelfs zonder bril :wink:

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: armbandjes sluiten

Bericht door MiekeN » ma 16 apr 2007 14:01

Tisniwa schreef:Dit gaat niet over het creeeren (weet nog steeds waar de trema zit op mijn toetsenbord)

Er zijn twee manieren om ë te typen:

1) je typt eerst je " (aanhalingstekens) en gelijk erachter aan een e
2) je houd je alt-toets ingedrukt, terwijl je op het numerieke gedeelte 137 intoetst (ascii code)

in Word is er nog een derde manier: Invoegen - symbool - teken kiezen.

Voor alle toetscombinaties zijn ascii codes en die staan overal op het net als je even op ascii zoekt!

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist

Bericht door Tisniwa » ma 16 apr 2007 15:02

bedankt voor de reacties. IK dacht dat ik een beetje raar was met mijn been op mijn armbandje zetten, maar ik ben blijkbaar niet het enige vreemde wezen op deze planeet (niet onaardig bedoeld).

effe off-topic vind het zo'n gezoek die trema (ben ook liever lui dan moe), en tja een tremaloos leven vind ik best te verdragen (alleen met vind ik wat netter). maar ik zal het es proberen ë :)
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Bericht door Erica » ma 16 apr 2007 15:17

Hee, dat is grappig dat je dit topic uitgerekend vandaag erop zet!

Normaal red ik het altijd wel met behulp van knie en tafel en wat geduld. Vanmorgen was het echter de eerste keer dat ik er wel 20 minuten mee bezig ben geweest om een armband om te krijgen, had 'm bijna in de hoek gegooid :evil: maar dacht...nu zal en moet ik 'm ook om ook...tataa..
het is uiteindelijk gelukt. Ik zal voor een volgende keer ook de andere tips hier bij proberen.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 16 apr 2007 17:11

Als je toetsenbordinstelling op US-International staat, dan gebruik je " en dan de letter, dus e of o of u of i . De " zit meestal naast de enter.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Spook
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 22:10
Locatie:Oost Souburg
Contacteer:

Bericht door Spook » ma 16 apr 2007 18:06

Ik heb laatst bij een armband voor een ouder iemand een magneetsluiting eraan gezet. Ze was er heel blij mee en omdoen is een eitje.
Groetjes, Yvonne.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 16 apr 2007 19:12

ik overval gewoon mijn man...ga letterlijk smorgens voor hem staan en laat hem mijn armband wel dichtmaken........dat gepiel in mijn eentje....kan er doodnerveus van worden.....tegenwoordig rijg ik alleen nog maar armbanden op elastiek....
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » ma 16 apr 2007 23:37

awel, ik heb daar ook altjd last van, en die kapittelslotjes vind ik helemaal een ramp !
Maar ik heb de oplossing zopas gevonden : als je een verlengkettingetje aan het oogje van je slotje hangt, kan je door dat vast te houden in je hand waar de ketting omheen zit, gemakkelijk zelf het slotje sluiten !
Nu ik dat heb ontdekt, g aik ana al mijn armbanden een verlengkettingetje hangen want mijn vriend werd er onnozel van dat ik hem dat elke morgen vroeg!

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 17 apr 2007 08:31

poppymieke schreef:awel, ik heb daar ook altjd last van, en die kapittelslotjes vind ik helemaal een ramp !
Maar ik heb de oplossing zopas gevonden : als je een verlengkettingetje aan het oogje van je slotje hangt, kan je door dat vast te houden in je hand waar de ketting omheen zit, gemakkelijk zelf het slotje sluiten !
Nu ik dat heb ontdekt, g aik ana al mijn armbanden een verlengkettingetje hangen want mijn vriend werd er onnozel van dat ik hem dat elke morgen vroeg!
Zo doe ik het ook.
Met mijn pink hou ik dan het verlengkettingje vast
Staat heel raar waar werkt heel goed
kapitelsluiting werkt ook goed
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » di 17 apr 2007 16:41

is het nu zo moeilijk om de ¨te vinden? :D nee grapje, maar die staat toch gewoon naast de 'p' langs de rechterkant? Zodat je als je de shift-toets ingedrukt houd en op het knopje met ¨^[ drukt dat je dan een trema hebt? (als je er dan net achter een klinker typt, anders gaat het natuurlijk niet :) )
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 17 apr 2007 16:44

klavertje schreef:is het nu zo moeilijk om de ¨te vinden? :D nee grapje, maar die staat toch gewoon naast de 'p' langs de rechterkant? Zodat je als je de shift-toets ingedrukt houd en op het knopje met ¨^[ drukt dat je dan een trema hebt? (als je er dan net achter een klinker typt, anders gaat het natuurlijk niet :) )
Is dit op een Belgisch toetsenbord :oops: bij mij staat naast de P een accolade en een vierkant haakje :wink:

(maar daar ging het onderwerp niet over)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten