nep dremel en kleine boortjes

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:
nep dremel en kleine boortjes

Bericht door eelkehas » vr 06 apr 2007 16:33

Hoihoi,

wie kan mij helpen ik heb al een paar jaar een nep dremel van het merk markus.. toen ik hem kocht bij de karwei vroeg ik of hier hele kleine boortjes in pasten en idd paste volgens hun.. tot 0,5 mm aan toe.. ik blij en gekocht.. thuis aan de slag ;-) polijsten en fimokralen boren.. maar helaas de gaatjes van de houdertjes zijn veel te groot voor de kleine boortjes.. ik naar de karwei.. nee dat klopt dan moet u een ander stukje erop kopen ok prima doe maar.. maar toen stonden we daar bij de hulpstukjes van de echte dremel.. en die zouden niet passen volgens de jongen daarzo... dus ik zeg en die van dit merk dan? nee daar was niets los van te bestellen alleen die koffertjes..
Ruilen nee kon ook niet ik had hem al geprobeerd..
dus ik ging toen blij met mijn miskoop weer naar huis..
Later wel iets op gevonden.. heel veel tape ed om het boortje en dan in het houdertje.. dat gaat even goed maar wiebelt erg.. dus er breekt nogal eens een boortje..
Nu wil ineens de tape helemaal niet meer werken welke ik ook probeer.. hij schiet zo binnen in de houder hup weg boor..

Nu mijn vraag wie heeft er ook een nep dremel?? liefst merk markus.. en kan mij vertellen van welk merk hier kleinere houdertjes in kunnen.. Want ik heb een heleboel mooie schelpen gekocht en wil graag aan de slag hiermee.. Of heeft iemand er wel gewoon een echt dremel stukje in en gaat dat goed??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
bedankt!
GRoetjes Eelke

sarina
Bead Believer
Berichten:226
Lid geworden op:ma 12 feb 2007 15:47
Locatie:Capelle a.d. IJssel

dremel

Bericht door sarina » zo 08 apr 2007 09:01

Hallo,

Helaas hebben wij hetzelfde gehad met de nepdremel. Maar dan van de Aldi. Daar paste ook verder niks op. En hij wiebelde ook heel erg.
Maar mijn man heeft ook een echte dremel. En daar kan je natuurlijk alles los bijkopen.
Het is jammer, maar het is niet anders.
In dit geval is goedkoop duurkoop.


:cry: :cry: :cry: :cry:
groetjes weer van sarina

jufsonja
Bead Interested
Berichten:158
Lid geworden op:za 11 jun 2005 12:38

Bericht door jufsonja » zo 08 apr 2007 16:45

Hoi Eelke,

Mijn nep-dremel komt van black en decker... Maar ik ben er erg blij mee!
Ook hierbij kun je veel verschillende boortjes en andere dingetjes kopen. We hebben hier in het outlet een black en decker winkel zitten. Misschien dat een van deze boortjes op jouw 'nep-dremel' past?

Groetjes Sonja

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 10 apr 2007 20:29

Hoihoi,

Ik dacht ik waag de gok en koop zon dremel houdertje voor kleine boortjes.. ondanks dat ze bij karwei altijd zeggen dat het niet past.. kost maar 2,25.. en is het niet wat naja.. jammer dan..

en wat denk je!! het past gewoon top!!!! het is een andere vorm iets.. maar toch past het perfect en klemt erg goed! dus heb ik gewoon meer dan een jaar lopen klooien met plakband ed om boortjes.. terwijl dat helemaal niet nodig was!!!! ik luister nooit meer naar mensen die bij karwei werken ;-)

Groetjes!!!

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » do 12 apr 2007 22:28

Hoi Eelke,

Ik lees je berichtje nu pas. Ik heb ook een Markus multitool van karwei.
En ik heb ook zo'n klein inzetstukje bij gekocht. Gewoon gevraagd bij Karwei. In Tilburg hebben ze mij goed geholpen.
Je hebt gewoon pech gehad met dat slechte personeel. Die hebben je verkeerd ingelicht.
Gelukkig ben je lekker eigenwijs geweest en is het toch goed gekomen.

Ik heb ook nog een probleempje. De onderdeeltjes in het koffertje bleken niet geschikt te zijn om te polijsten dus heb ik van Dremel zo eentje gekocht met doekjes. Maar omdat die nog nieuwe is, schuurt ie in plaats van polijsten. Ik heb al een paar keer op een oude fimokraal geprobeerd maar mijn kraal wordt nog steeds hoekig in plaats van rond. Ik heb mijn tool in de laagste stand staan.
Wat heb jij voor ervaring hiermee ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 13 apr 2007 08:11

Hoihoi,

Ik heb ook zon schijfje van katoen ofzo.. maar dat gaat prima niet te lang op 1 plek houden.. en je kralen glimmen!!! de pluisjes vlogen de eerste keren in de rondte maargoed doe je niets aan ;-)
Nu wordt dat wel minder..
(je gaat met de zijkant van het schijfje over de kraal he.. niet de platte kant..) ;-)

Heb je wel echt zon zacht schijfje niet zon vilten.. want daar schuur je de hele fimo mee weg.

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » vr 13 apr 2007 08:57

eelkehas schreef:Hoihoi,
Nu wordt dat wel minder..
(je gaat met de zijkant van het schijfje over de kraal he.. niet de platte kant..) ;-)
Ja, doe ik
eelkehas schreef:Heb je wel echt zon zacht schijfje niet zon vilten.. want daar schuur je de hele fimo mee weg.
Groetjes Eelke
Ja, heb ik, maar toch werkt ie niet zoals het zou moeten.
Ik grijp steeds terug naar mijn zelfgemaakte hulpmiddel.
Ik heb uit een brillendoekje rondjes geknipt en op dat stiftje gezet. (was een tip van een forummer) Er kunnen er maar 4 op maar het werkt perfect. Ook in het begin wel veel pluisjes.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gesloten