advies mislukte ketting

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
karin v h
Bead Designer
Berichten:891
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 10:06
Locatie:Arnhem
Contacteer:
advies mislukte ketting

Bericht door karin v h » do 22 mar 2007 19:32

Een paar weken geleden heb ik deze ketting gemaakt, hij staat erg leuk maar hij is 'loodzwaar', heeft iemand een advies hoe ik hem het beste kan slopen zodat het een leuke ketting gaat worden.
Hij is gewoon niet draagbaar, heb hem nog niet op de weegschaal gelegd maar je gaat er echt gebukt onder.

Ik ben bang dat als ik er alleen maar kralen uit ga halen dat er dan gaten in gaan vallen dus...... laat het weten.
Graag advies.


P.s. ik weet niet of ik het op de goed plek in het forum heb gezet anders moeten jullie hem maar verplaatsen.
De Kralenprutser

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 22 mar 2007 20:03

kan je de ketting niet als het ware in stukken "hakken" en dan tussen die stukken, gedeeltes suede veter tussen in zetten als onderbreking..dus stukje geketteld, stukje veter, stukje geketteld, stukje veter enz....
Dan kan je er denk ik nog wel twee kettingen van maken.
Of je haalt de helft eraf en het gekettelde stuk komt voorraan en de rest werk je in geheel af met veter....dat dus de veter in de hals valt?
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 22 mar 2007 20:59

vicky stellwag schreef:Of je haalt de helft eraf en het gekettelde stuk komt voorraan en de rest werk je in geheel af met veter....dat dus de veter in de hals valt?
Dat dacht ik nou ook, gewoon dat middelste stuk eraf halen, een langere veter eraan en er een ketting van maken die net om je hals valt (prinsesselijn heet dat geloof ik?)
~Audrey~

Gebruikersavatar
Kaat
Bead Interested
Berichten:167
Lid geworden op:vr 02 sep 2005 18:50
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaat » do 22 mar 2007 21:26

Je zou ook een deel van de kralen kunnen vervangen door acryl kralen. Ben er normaal niet zo dol op, maar het scheelt wel flink in het gewicht, ik gebruik ze ook wel eens in erg grote oorhangers die anders ook te zwaar zouden worden.
Kralen geven kleur aan het leven!

Gebruikersavatar
karin v h
Bead Designer
Berichten:891
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 10:06
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 22 mar 2007 21:28

Ik snap het geloof ik een klein beetje.
Het middelste stuk haal ik eruit en ga dat opvullen met een stukje veter..... en ik maak hem korter. Of zit ik fout. :cry:

@Kaat - ik ben niet zo dol op glazen kralen met acryl kralen, is denk ik qua kleur moeilijk en ik ben dan bang dat het goedkoop gaat lijken.
De Kralenprutser

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » vr 23 mar 2007 06:11

het middelste stuk is zo te zien het volst geketteld...die zou ik nemen....de zijkanten er afhalen en dus vervangen voor 1, of misschien 2 veters.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Inekes
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 08:40
Locatie:Drenthe (noord)
Contacteer:

niet mislukt

Bericht door Inekes » vr 23 mar 2007 09:24

Je ketting is natuurlijk niet mislukt, hij is werkelijk prachtig! Alleen het draagcomfort is minder.
Ik sluit me bij de adviezen hier aan, dus het volle middenstuk gebruiken en dan veters in de nek. Draagt ook prettig (in de nek, bedoel ik) en stukken lichter. Met de twee zijkanten kun je dan volgens mij nog een ketting maken op dezelfde wijze.

Succes ermee,

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Gebruikersavatar
karin v h
Bead Designer
Berichten:891
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 10:06
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door karin v h » vr 23 mar 2007 09:28

Wat je misschien niet goed ziet er zit al een suede veter in mijn nek, hij loopt van ongeveer sleutelbeen naar sleutelbeen. Maar jullie willen dat langer hebben begrijp ik nu.
Ik ga er mee aan de slag.
Groetjes karin
De Kralenprutser

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » vr 23 mar 2007 10:52

Je kunt hem sowieso korter maken, hij valt nu lang én dus zwaar. Dat draagt denk ik ook anders. Succes.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 23 mar 2007 16:21

Je kunt misschien ook de schakelketting gebruiken en er met de kralen een trosje aanmaken, dat geen meteen een heel ander zicht.

sarina
Bead Believer
Berichten:226
Lid geworden op:ma 12 feb 2007 15:47
Locatie:Capelle a.d. IJssel

mislukt.

Bericht door sarina » vr 23 mar 2007 18:07

Hij is niet echt mislukt,maar hij is wat vol.
Ik heb de ketting vergroot op de computer.
Als je nu eens de onderste rij er eerste afhaalt dan wordt hij al wat minder vol.
Een enkele rij zou eigenlijk al genoeg zijn, want het zijn kleurige kralen.
Van de kralen die je over houdt zou je een armband kunnen maken.
Dat is mijn idee hoor.

succes.

:roll: :roll: :lol: :lol: :oops: :oops:
groetjes weer van sarina

Gesloten