Korting geven?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Klitter&Klemmer Siera
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:zo 09 nov 2003 09:00
Korting geven?

Bericht door Klitter&Klemmer Siera » za 10 jan 2004 08:37

Hallo allemaal

Stel: iemand heeft interesse in je sieraden en wil er een groot aantal van je kopen, bijvoorbeeld per 10 stuks om in een winkel neer te leggen of een party mee te geven. Hoe doen jullie dat dan met eventuele kortingen bij afname vanaf een bepaald aantal? En hoeveel korting geef je?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Annemarie

Klitter&Klemmer Siera
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:zo 09 nov 2003 09:00

Bericht door Klitter&Klemmer Siera » za 10 jan 2004 08:39

Afname van 10 voor een party is wat weinig, maar ik zat te denken aan een korting per 10 kettingen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » za 10 jan 2004 10:31

Ik denk dat ik bij elke "partij"-aanschaf wel korting zou geven, bij 8 of 10. D.w.z. als ze dat ineens kopen en betalen, niet als het in consignatie is. Toch zeker 10 a 15% korting, want je draait een grote omzet ineens.

Het ligt er ook een beetje aan of het mijn nieuwste sieraden zijn of de kettingen die ik al een tijd heb en wil eens vanaf wil. In dat laatste geval geef ik meer korting.

Ik geef sowieso wel wat weg of korting als mensen meerdere items ineens kopen, of binnen een maand een aantal dingen. Dan doe ik er een armbandje voor niks bij ofzo, als blijk van waardering.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » zo 11 jan 2004 17:57

Hoi, ik heb hier toch een vraagje over. Heb je dan een ruime marge met de verkoopprijs van je sieraden?? :P Ik weet niet of ik dat heb, meestal tussen de ? 2,00 en de ?5,00. afhankelijk of ik er veel werk aan heb gehad. Ik heb nog niet berekend of ik er dan bij inlever als ik korting geef. Maar naar mijn idee, is dat juist het aantrekkelijke van eigen gemaakte sieraden voor de hobby, ze zijn meestal uniek en niet zo duur??? (dat hoor ik van mijn kopers hoor, heb het zelf niet bedacht). Hier is al eens eerder een topic over geweest volgens mij, maar dat ging met name over mensen die graag in de toekomst professioneel wilden gaan werken, dacht ik??? :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » ma 12 jan 2004 13:38

In mijn beleving moet je voor jezelf een standaard uurloon berekenen. Ook als een sieraad heel bijzonder is kun je er wat bij op doen. Mensen hebben het er echt wel voor over. Zelfgemaakte sieraden zijn uniek en niet per definitie goedkoop (persoonlijke mening hoor).

Om niemand voor het hoofd te stoten als ik mijn sieraden presenteer, zorg ik er altijd voor dat er voor alle portemonnaies wat wils is. Armbanden kunnen dan bijvoorbeeld (!) van 6 tot 25 euro vari?ren.

groetjes
Marike

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 12 jan 2004 14:37

Nou mijn marges zijn wel hoger hoor. Het werk moet er wel enigszins uit kunnen en bovendien is het een uniek sieraad! Als je ziet wat mensen soms betalen voor iets wat gewoon uit de winkel komt!

Mijn prijzen gaan een beetje uit de losse pols, gerekend vanaf de kostprijs. Als het veel werk was, wordt het dus duurder. En als het met edelsteen en echt zilver is, dan wordt het ook duurder. Dan heb je gewoon een waardevoller sieraad met duurzame materialen.
Ik zorg ook dat ik voor iedereen wat wils heb, dus een simpele ketting of armband is goedkoper.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » ma 12 jan 2004 18:00

Hoi, dank je wel voor jullie reactie :) .
Zelf heb ik tot nu toe nog niet echt een presentatie van mijn sieraden gehad, en maak ik vaak op verzoek een sieraad. Meestal spreek ik dan van te voren af, hoe duur het ongeveer mag kosten. Daar pas ik eigelijk ook mijn materiaal aan aan :!: :!: :?: :!: Snap je het nog. Maar ik ben nog niet zo lang bezig met verkopen, dus ben er niet zo in thuis. Vandaar eigenlijk mijn vraag. :?
Groetjes Ellen.

Klitter&Klemmer Siera
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:zo 09 nov 2003 09:00

Bericht door Klitter&Klemmer Siera » ma 12 jan 2004 22:12

Ja, het ligt er bij mij ook aan hoeveel werk ik heb aan een sieraad, maar ik vind dat je er wel wat voor mag vragen, hoor, je hoeft het toch niet voor niks te doen en dan nog haal je er niet uit, wat je er in steekt, maar daar is het een hobby voor. En nu ik er zo over nadenk, verkoop ik eigenlijk alleen maar de duurdere kettingen :lol: Mensen hebben absoluut aardig wat geld over voor iets moois en unieks..ik ben het er helemaal mee eens!

Gesloten