was dit een dure workshop?: Mag op slot

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden
was dit een dure workshop?: Mag op slot

Bericht door dushi » do 16 nov 2006 14:07

hallo allemaal,
gisteren een workshop gehad en nu vroeg ik mij het volgende af: wij betaalde 15 euro per persoon, en daarbij kwamen dan nog alle materiaal kosten.

is dit duur? of is dit normaal? ik vroeg het mijzelf gewoon af!


p.s hopelijk het juiste forum
Laatst gewijzigd door dushi op ma 29 okt 2007 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Kini
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 13 nov 2005 14:19

Bericht door Kini » do 16 nov 2006 14:12

Ik vind het duur, maar ja, nou hoor ik altijd dat ik goedkoop ben. Maar 15 euro beginkosten en dan nog kralen erbij vind ik echt teveel.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 16 nov 2006 14:20

Veel duurder heb ik nog niet gehoord. ;) Of was het een speciale techniek?
Grofweg hoor ik meestal 5 a 15,- excl benodigdheden (meestal 7,50 a 10 volgens mij), inclusief is het meestal 15,- a 30,- . Bij kralen dan he. Glaskralen maken zijn veeeel prijzier.

Als je weer 'n workshop wil volgen, kan je evt kijken naar mijn adressenpagina, contact opnemen met aantal dichtsbijzijnde en dan daaruit 1tje kiezen, nadat je de prijzen weet.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 16 nov 2006 16:51

Ik vind het niet duur :lol: Voor mijn moeder haar verjaardag heb ik eens een workshop cadeau gedaan van 25 euro + materialen en ik vond dat niet te duur. Want... het was in een speciale workshopruimte en niet in een woonkamer op een te krappe tafel. Er waren honderden soorten kralen te kiezen en dan niet enkel 300 kleuren en formaten van dezelfde glaskraal maar echt massas soorten materialen. Er was ook drank zoveel je wou en een lunch voorzien enz.

Dus nee, ik vind het niet duur op zich :D Het hangt er natuurlijk vanaf wat je ervoor gekregen hebt.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Re: was dit een dure workshop?

Bericht door Pienjo » do 16 nov 2006 18:43

dushi schreef:hallo allemaal,
gisteren een workshop gehad en nu vroeg ik mij het volgende af: wij betaalde 15 euro per persoon, en daarbij kwamen dan nog alle materiaal kosten.

is dit duur? of is dit normaal? ik vroeg het mijzelf gewoon af!


p.s hopelijk het juiste forum
ik vind het erg veel. ik ben ook te goedkoop na horen en zeggen maar bij mij ben je tussen de 15 en 22 euro voor een ketting kwijt (dus materiaal en al)... ik hoop dus dat de materialen zeker niet duur waren... anders een prijzig avondje... :roll:
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » do 16 nov 2006 19:44

Bij de banier heb je voor 30 euro de cursist en twee kettingen :)
ipoingtudut

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 16 nov 2006 20:34

Ik heb één keer een workshop gevolgd (en daarna dus verslaafd aan sieraden maken :mrgreen:). Die was 7,50 exclusief materiaal.

Ik vind het heel erg afhankelijk van de opzet van een workshop. Wat voor ruimte is het, is het gereedschap goed geregeld, is de uitleg goed, krijg je veel persoonlijke aandacht en hulp, etc.
Voor een kwaliteits workshop wil ik best wat meer betalen.

Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden

Bericht door dushi » do 16 nov 2006 22:32

ik vind idd 7,50 exclusief materiaal wel redelijk, zeker aangezien ze niet veel uitleg heeft hoeven geven. mijn vriendin heeft een drie draden (zwevend) gemaakt, en ik een metalen heupketting, die ik nagemaakt heb van een voorbeeld. we waren met 6 mensen en het was in een winkel zelf. wel veel uitzoek e.d.

maar ze gaf zelf ook al aan dat we een hele makkelijke groep waren....

@Haematodipsia: was dat inclusief materiaal? want dan is het idd niet duur

@Pienjo: het waren ook vrij dure materialen.....

laat ik het zo zeggen mijn vriend en ik hadden er heel erg leuk een dagje van weg gekund....
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Kini
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 13 nov 2005 14:19

Bericht door Kini » vr 17 nov 2006 09:44

Ik reken helemaal geen beginkosten, alleen het gebruikte materiaal.

Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » vr 17 nov 2006 15:33

Ik reken altijd 20 euro per dagdeel. Die prijs is incl. materiaal. Meestal maken mensen alleen een ketting. Hebben ze nog zin en tijd dan maken ze er een armbandje bij.......En mensen kunnen kiezen uit ong. 100 soorten kralen (schatting) en alle modellen die ik bij me heb. Alleen bij groter groepen is de keuze uit modellen beperkt......

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 17 nov 2006 16:40

Dushi: Nee, dat was dus exclusief materialen. Maar het was in een winkel (Elfenatelier). Die winkel ligt vol met exclusievere kralen. En natuurlijk zijn die duurder dan online, dat is maar normaal. Maar die eigenares is heel erg goed met verschillende technieken. Waarom ik het het geld waard vond:
- uitstekende begeleiding van een prof
- heel grote keuze uit speciale materialen
- keuze uit alle!!! modellen en technieken in de winkel en dat zijn er veeeeeeeeeeeeeel (ik schat minstens 50)
- er was ook iemand apart voor het afrekenen en inschenken van drank enz dus de lesgeefster kon zich helemaal concentreren;

Kini: Zou jij ook voldoende uit de kosten komen als je het moest doen om van te leven? Dit klinkt eigenlijk te goedkoop voor mij :lol:

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 17 nov 2006 18:04

Haematodipsia schreef:Dushi: Nee, dat was dus exclusief materialen. Maar het was in een winkel (Elfenatelier). Die winkel ligt vol met exclusievere kralen. En natuurlijk zijn die duurder dan online, dat is maar normaal. Maar die eigenares is heel erg goed met verschillende technieken. Waarom ik het het geld waard vond:
- uitstekende begeleiding van een prof
- heel grote keuze uit speciale materialen
- keuze uit alle!!! modellen en technieken in de winkel en dat zijn er veeeeeeeeeeeeeel (ik schat minstens 50)
- er was ook iemand apart voor het afrekenen en inschenken van drank enz dus de lesgeefster kon zich helemaal concentreren;

Kini: Zou jij ook voldoende uit de kosten komen als je het moest doen om van te leven? Dit klinkt eigenlijk te goedkoop voor mij :lol:
ligt eraan wat je bovenop de materiaalkosten voor het materiaal vraagt... :wink:
Liefs
Linda

Gesloten