Zo ENORM veel!

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gebruikersavatar
jappeleintje
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:wo 14 jun 2006 11:08
Zo ENORM veel!

Bericht door jappeleintje » do 15 jun 2006 11:26

Hoi allemaal,

Ik was lekker op dit forum aan het neuzen en kwam bij de topics "kraleninrichting".
Het viel me op dat de meesten van jullie zo ENORM veel kralen hadden in de sorteerdoosjes.

Is dit het resultaat van "sparen".....of kopen jullie gewoon zoveel? Als ik nl. kralen heb gekocht dan verdwijnen die gelijk weer in een armband/ketting; zodat er weinig meer op valt op te bergen/ sorteren.

Kopen jullie gewoon wat je tegenkomt en mooi vindt? En later ooit nog eens denkt te gaan gebruiken?
Of werk je eerst een idee/ontwerp uit en koop je dan pas de benodigde kralen?

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig!

groetjes, Moniek

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 15 jun 2006 12:39

kopen kopen en kopen... dat is mijn hobby :)

Neej ik koop meestal alles wat ik denk binnenkort te kunnen gaan gebruiken, bestel ook meer om over de verzendkostengrens heen te komen.
Liefs
Linda

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » do 15 jun 2006 12:49

Kopen op sieradenbeurs en Kreadoe, krijgen, overnemen van buurvrouwen die "er toch niks mee doen" en sloopkettingen kopen op rommelmarkten.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » do 15 jun 2006 13:14

Kopen............. :oops:
Altijd op zoek naar leuke kralen. En dan in de bakken. Tenminste.......meestal. Soms wordt er direkt iets mee gemaakt, maar meestal ben ik wel met iets bezig als ik weer eens teveel geld aan kralen heb uitgegeven.
In het begin kocht ik ook heel gericht, maar ook jij zult gaan ontdekken dat het toch niet echt handig is als je eigenlijk niet zoveel in huis hebt en altijd maar voor alles naar de winkel moet. Ik shop eerst even in mijn eigen winkel en als er niets iets bij zit........tja weer naar de winkel (lees; webshoppies afstruinen). Oh wat erg eigenlijk.
Daar komt bij; als je besteld via internet zit je altijd met verzendkosten. En dus bestel ik maar gelijk meer zodat ik zeker weet alles te hebben en dus niet weer verzendkosten hoef te betalen. Tenminste.......als je de webshops hebt die een vast tarief hanteren voor verzending. Beetje zonde als je voor 5 euro kralen besteld en dan 2.50 verzendkosten moet betalen. Dus vandaar dat ik dan meer bestel.

Ik heb er vanmorgen net weer een aantal bakken bij gehaald van de blokker. Heb nu 16 van die bakken. En ja.....die laatste bakken komen ook vol.......helaas lachen1
Afbeelding

Gebruikersavatar
jappeleintje
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:wo 14 jun 2006 11:08

Bericht door jappeleintje » do 15 jun 2006 13:49

Hoi Miss Beady en anderen,

De verzendkosten vallen in de regel wel mee. En als ik naar de "grote" stad moet kost het me mijn benzine en heel dure parkeerkosten....en de winkels daar zijn maar tot 18.00 uur open.
Meestal kom ik ook wel boven het "verzendkosten-bedrag" heen.

Op dit moment koop ik nog best wel gericht...ik heb een idee in mijn hoofd en zoek daar kralen voor.
Als ik van alles wil kopen wat ik leuk vind, dan mag ik er wel een krantenwijkje bij nemen (en mijn man ook hahaha)

gr. Moniek

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » do 15 jun 2006 14:50

Ik ben ook een veel-koper!

Ik heb niet steeds veel tijd of inspi om iets te maken, maar tijd om te kopen wel.

Gek hè?? :lol:
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » do 15 jun 2006 15:15

ik koop meer dan ik maak

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
moniek
Bead Dreamer
Berichten:616
Lid geworden op:zo 10 okt 2004 19:15

Bericht door moniek » do 15 jun 2006 15:51

Kralen kopen is ook een hobby apart lachen1
En meestal als je al een aardig voorraadje hebt opgebouwd, leg je wat verschillende materialen op tafel kom je ook weer op leuke ideeen.
Shop ze. :lol:
________________________________________

Veel kralenliefde van Monique.

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » do 15 jun 2006 15:59

mijn bakken zitten ook vol ,heerlijk zo kan ik tenminste als ik opeens een ideetje krijg het gelijk maken .en meestal als ik in mijn bakken rommel krijg ik vanzelf allemaal ideetjes om te maken. :D

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » do 15 jun 2006 16:09

moniek schreef:Kralen kopen is ook een hobby apart lachen1
En meestal als je al een aardig voorraadje hebt opgebouwd, leg je wat verschillende materialen op tafel kom je ook weer op leuke ideeen.
Shop ze. :lol:
die ideeen zijn er wel altijd maar den tijd das wa anders :?
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 15 jun 2006 16:20

Combinatie denk ik. Alhoewel......ik ga ook vaak voor een bepaald bedrag aanschaffen zeg maar. Soms heb ik dan iets in mijn hoofd en bestel ik dan daarvoor, plus wat aan kettelstiften e.d om dat goed op voorraad te hebben. Soms heb ik in mijn hoofd om te gaan rijgen en wil ik het toch ineens kettelen :? Als ik dan nog niet aan dat bedrag zit, dan vul ik het gewoon lekker aan met her en der een aantal kralen, steentjes en tussenzetsels. Erg groot is mijn "overigen" voorraad niet trouwens, maar wel genoeg om gewoon es te combineren....... Oh ja en af en toe kun je ook ineens grotere voorraden aanschaffen als je ergens tegen aan loopt of een forumlid een goed idee krijgt :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » do 15 jun 2006 18:26

ik koop ook heel erg veel alleen gebruik ik altijd het smoesje dat ik die ene hele aparte kralen toch echt moet hebben om bij een workshop te gebruiken. Maar stiekem gebruik ik ze dan zelf! haha

Groetjes!
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 15 jun 2006 19:09

hadewijch schreef:ik koop meer dan ik maak

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ja ik ook! Het kopen is eigenlijk net zo leuk (of misschien wel leuker) dan iets maken. Vandaar dat ik nu ook workshops ga geven, goed excuus om veel in te kopen :wink: ... en ik grijp zelf nu nauwelijks nog mis, vind ik ook erg fijn. Want ik vind niks ergers dan met iets bezig te zijn en dan mis ik net een bepaalde kraal of zo...
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » do 15 jun 2006 22:20

moniek schreef:Kralen kopen is ook een hobby apart lachen1
En meestal als je al een aardig voorraadje hebt opgebouwd, leg je wat verschillende materialen op tafel kom je ook weer op leuke ideeen.
Shop ze. :lol:
Het is inderdaad een leuke hobby!!!! lachen1 lachen1 lachen1
Vooral als je een kralenkast hebt.........toch? :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Bericht door Love-beadies » vr 16 jun 2006 08:25

Ik koop ook altijd meer dan ik nodig heb. En toch is er altijd nog wel iets dat ik kan niet heb of nog wel kan gebruiken.

Soms heb ik zoveel liggen dat ik gewoon niet meer weet wat ik ermee moet, dan ga ik maar weer sorteren (ook een leuke bezigheid)
Groetjes Ilona

Gesloten