Swarovski 6 mm kralen op Ebay

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht
Swarovski 6 mm kralen op Ebay

Bericht door Brennie » ma 29 mei 2006 20:18

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet neerzetten, dus dan maar hier. Sinds enige tijd is er iemand op Ebay die Swarovski 6 mm kralen aanbiedt, 10 stuks voor 0,99 (als je 'swarovski kralen' intikt zijn ze niet te missen). Ik vind deze kralen er niet echt als Swarovski uitzien (voor zover je dat kunt zien op de wazige foto's), maar met name als ik naar de foto's van Jet kijk dan zien ze er echt niet glad en regelmatig uit als Swarovski's. Bovendien is voor zover ik weet de prijs voor een 6 mm kraal meestal zo'n 0,20, dus dit is wel belachelijk weinig dan.

Heeft iemand deze kralen toevallig al een keer besteld? En zo ja, zien ze er uit als Swarovski? Een garantie heb je nooit echt natuurlijk, maar als ze er wel echt goed uitzien dan is 0,99 voor 10 (nep)kralen nog niet echt duur en wil ik ze misschien wel een keer bestellen (nou ja, bieden dan he).
Groetjes,
Brenda

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » ma 29 mei 2006 20:30

Bedoel je deze?

Afbeelding

Daar staat bij:

Mooie Swarovski kralen! Tsjechisch kristal.

Kleur: Cristal

10 stuks in een zakje.

De kralen zijn 6 mm.


Geen Swarovski volgens mij maar gewoon Tsjechisch kristal.

En je moet bieden hè, die 99 cent is het begin bedrag dat kan nog veel hoger uitkomen.

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » ma 29 mei 2006 20:36

Bij Anybeads koop je 25 6mm Kristal Swarovski bicones voor 1,95 en dan weet je zeker dat je de echte hebt.

Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht

Bericht door Brennie » ma 29 mei 2006 21:33

Ayla schreef:En je moet bieden hè, die 99 cent is het begin bedrag dat kan nog veel hoger uitkomen.
Ja dat weet ik, maar ik heb de laatste tijd bijna niet gezien dat er meer werd geboden (dus waarschijnlijk omdat ze er nep uit zien).

Kun je daar eigenlijk iets tegen doen, mensen die kralen aanbieden als zijnde-Swarovski?
Groetjes,
Brenda

Twisterbeads
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:do 18 nov 2004 10:02
Contacteer:

Bericht door Twisterbeads » di 30 mei 2006 18:16

Stuur die persoon gewoon een mailtje. Of kijk bij de feedback, meestal geeft dat ook wel een hele goede indicatie van de eerlijkheid van zo'n persoon.

Hmm, ik heb even zitten kijken. Maar ik denk eigenlijk niet dat het Swarovski is... Het lijkt meer van dat tsjechische spul of zelfs dat indische bicone glas. Dat is ook heel mooi, maar geen swarovski.

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » di 30 mei 2006 18:20

Dit zijn idd tjechische kralen ik heb ze ook maar dan bij kralenstunter.nl besteld.
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 30 mei 2006 18:49

Hoihoi,

Bij de tekst van 1 van die advertenties staat :
Mooie Swarovski kralen! Tsjechisch kristal.

Ik heb deze persoon al eens gemaild en gevraagd of het echt swarovski is.. en toen antwoorde ze nee maar ze lijken er wel op..
toen zei ik dat je niet zomaar ongevraagd een merknaam van een ander mag gebruiken om meer klanten te scoren..
ze heeft toen gezegt dat ze er zo niet over na had gedacht en het meteen zou veranderen/// toen ik over boete's enz begon als de echte swarovskie mensjes erachter kwamen... Niet dat ik haar aan wou geven maar wou haar even waarschuwen..

Ze dacht namelijk dat swarovski niet zozeer een merk was maar meer een benaming voor kralen die zo geslepen zijn...

jammer dat mensen er niet eerst wat meer van af willen weten als het om geld gaat he??

Groetjes!

Twisterbeads
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:do 18 nov 2004 10:02
Contacteer:

Bericht door Twisterbeads » di 30 mei 2006 18:56

Blijft wel een beetje misleidend... Als je weet dat Swarovski heel wat anders is, dan gebruik je het toch niet in je titel? Mijn ervaring is vaak dat mensen niet lezen wat er in de objectomschrijving staat, die zien alleen maar de titel, het aantal en de foto. En eventueel nog de verzendkosten :wink:

Gesloten