Hoeveel kralen..??

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen
Hoeveel kralen..??

Bericht door Diam0nd » zo 04 dec 2005 10:04

Hallo,

Ik wil graag een setje maken.. Alleen er staat dat ik 50 gram 5 mm. swarovski (konische facetkraal) nodig heb.. Verder nog 5 gram 6 mm. swarovski (facetkraal).. In Turkije verkopen ze het per gram.. Daar is het wel makkelijk.. Maar hier in Nederland verkopen ze het per stuk :(..
Nu wilde ik graag weten hoeveel kralen ik ongeveer moet kopen voor 50 gram en 5 gram.. Want ik heb echt helemaal geen idee..
Maarja, mn moeder gaat binnenkort naar Turkije.. Ik geef gewoon mn boekje aan haar mee.. En inkopen maar! :lol:
Maar ik wil het toch nog weten voor de zekerheid.. Dan kan ik haar ook beter informeren.. want zij snapt er echt helemaal niks van :doh: :P
Groetjes
Afbeelding

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » zo 04 dec 2005 11:24

Als je een keukenweegschaal hebt zou je zelf uit kunnen proberen hoeveel kralen er ongeveer in een gram gaan.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 04 dec 2005 15:13

Je kunt ook een (internet)winkel vragen, waar je ze gaat kopen hoeveel er in b.v. 50 gram zit.
groetjes Sannie.

Nouk
Bead Designer
Berichten:990
Lid geworden op:do 21 okt 2004 19:53

Bericht door Nouk » zo 04 dec 2005 16:53

Het zijn er in ieder geval heel erg veel, want van de gewone facetkraaltjes van 4 mm zitten er ongeveer 70 kralen in 5 gram :roll:
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » zo 04 dec 2005 17:45

Als je een keukenweegschaal hebt zou je zelf uit kunnen proberen hoeveel kralen er ongeveer in een gram gaan.
Dat is het probleem nou juist.. we hebben geen keukenweegschaal :(
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
@nneke
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:do 18 sep 2003 23:02
Locatie:Gelderland aan de Rijn

Bericht door @nneke » zo 04 dec 2005 19:02

Dat is het probleem nou juist.. we hebben geen keukenweegschaal :([/quote]

:?: brievenweger dan ? :?:
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: Hoeveel kralen..??

Bericht door hadewijch » zo 04 dec 2005 19:04

Diam0nd schreef:Hallo,

Ik wil graag een setje maken.. Alleen er staat dat ik 50 gram 5 mm. swarovski (konische facetkraal) nodig heb.. Verder nog 5 gram 6 mm. swarovski (facetkraal).. In Turkije verkopen ze het per gram.. Daar is het wel makkelijk.. Maar hier in Nederland verkopen ze het per stuk :(..
Nu wilde ik graag weten hoeveel kralen ik ongeveer moet kopen voor 50 gram en 5 gram.. Want ik heb echt helemaal geen idee..
Maarja, mn moeder gaat binnenkort naar Turkije.. Ik geef gewoon mn boekje aan haar mee.. En inkopen maar! :lol:
Maar ik wil het toch nog weten voor de zekerheid.. Dan kan ik haar ook beter informeren.. want zij snapt er echt helemaal niks van :doh: :P
waar in Turkije verkopen ze kralen????
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Re: Hoeveel kralen..??

Bericht door Diam0nd » zo 04 dec 2005 19:26

hadewijch schreef:
Diam0nd schreef:Hallo,

Ik wil graag een setje maken.. Alleen er staat dat ik 50 gram 5 mm. swarovski (konische facetkraal) nodig heb.. Verder nog 5 gram 6 mm. swarovski (facetkraal).. In Turkije verkopen ze het per gram.. Daar is het wel makkelijk.. Maar hier in Nederland verkopen ze het per stuk :(..
Nu wilde ik graag weten hoeveel kralen ik ongeveer moet kopen voor 50 gram en 5 gram.. Want ik heb echt helemaal geen idee..
Maarja, mn moeder gaat binnenkort naar Turkije.. Ik geef gewoon mn boekje aan haar mee.. En inkopen maar! :lol:
Maar ik wil het toch nog weten voor de zekerheid.. Dan kan ik haar ook beter informeren.. want zij snapt er echt helemaal niks van :doh: :P
waar in Turkije verkopen ze kralen????


Overal wel.. Istanbul, Ankara, Adapazari, Mugla sowieso :kwijl:
Maar over het algemeen kan je het haast overal wel vinden.. En het is daar goedkoper dan hier in NL ;)
Groetjes
Afbeelding

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 04 dec 2005 20:33

Als het daar per grammen gaat, dan zal het idd ook wel voordeliger zijn :lol: 'Mag ik 100 gram Swarovski?' :lol:

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 04 dec 2005 20:50

Mijn schoonouder sgaan een paar keer per jaar naar Turkije en hebben daar ook navraag gedaan naar swarovskikralen voor mij, maar daar (omgeving Marmaris) is er niet aan te komen!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » zo 04 dec 2005 20:58

Jewel schreef:Mijn schoonouder sgaan een paar keer per jaar naar Turkije en hebben daar ook navraag gedaan naar swarovskikralen voor mij, maar daar (omgeving Marmaris) is er niet aan te komen!
De steden die ik heb opgenoemd liggen ongeveer in het noorden van Turkije.. Mugla ligt weer iets zuidelijker..
Als je swarovski wilt moet je naar Istanbul gaan.. daar hebben ze behoorlijk veel.. de rest weet ik niet echt zeker..
Ik denk dat de zuidelijke steden van turkije niet echt veel hebben.. Maar dat weet ik niet zeker. Ik koop meestal in het noorden van Turkije
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » ma 05 dec 2005 00:53

Even wezen wegen...
Swarovski bicone 6 mm, 5 gram is 18 kralen.

Geen idee hoeveel 5 mm weegt.

Manon

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 05 dec 2005 06:09

heb het even uitgerekent en ik kom op 20,4 kraal dus 20 kralen hebje iets minder dan 5 gram en 21 kralen heb iets meer dan 5 gram.
liefs frietje :wink:
kralengek

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 05 dec 2005 06:13

even vergeten te zeggen dus 50 gram kralen zijn ongeveer 204 kralen
van 5 mm.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » ma 05 dec 2005 09:30

frieda van dam schreef:heb het even uitgerekent en ik kom op 20,4 kraal dus 20 kralen hebje iets minder dan 5 gram en 21 kralen heb iets meer dan 5 gram.
liefs frietje :wink:
Dankjewel frieda :D


Ik heb het net ff uitgerekent.. alleen met die 50 gram kralen kom ik al op ongeveer 90 EURO! :shock: .. Wow.. ik had wel verwacht dat het een duur setje zou worden.. maar niet zo duur :shock:
Moet ik maar wachten totdat mama gaat.. of anders zelf volgend jaar :( ..
Groetjes
Afbeelding

Gesloten