mineralen, natuursteen "kralen"

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Fairy
Bead Designer
Contacteer:
mineralen, natuursteen "kralen"

Bericht door Fairy » wo 15 jun 2005 15:47

Ik ben opeens helemaal "into" natuursteen. Eerst lekker besteld en nu vandaag ook meteen naar het mineralogisch museum bij mij in de buurt. Ik dacht dat ik er met een uurtje wel weer uit zou zijn maar het werd een hele middag :D ! Wat krijg je dáár veel informatie en inspiratie. Ik heb er mijn ogen uitgekeken :shock: en de stenen gingen leven! Voor iedereen een echte aanrader! Het materiaal waarmee je werkt krijgt er een dimensie bij.
Dit museum zit vlak bij Grou, Friesland, maar er zijn er vast meer in den lande.

Lieve groet van Fairy

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 15 jun 2005 16:02

Hoihoi,

Mooi is dat he??
Ik ben lang geleden in het kristalmuseum in borculo geweest is ook erg mooi! en dan heb je daar vlak achter een winkeltje in een oude watermolen met allemaal steentjes en sieraden enz.. je kijkt je ogen uit!! ;-)

Dus voor iedereen hier uit de regio.. in borculo zit ook zon museum.

Groetjes!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 15 jun 2005 16:47

Nou dat is precies waarom ik zo dol ben op natuurstenen, het heeft zoveel meer diepgang/laagjes/energie dan gewone kralen. Het voelt gewoon anders. Daarom geef ik mijn sieraden ook altijd een naam, dat komt meestal spontaan bij me op, dus ik denk dat de kralencombinatie me iets te zeggen heeft op een bepaald niveau.

Stenen zijn ook leven eigenlijk, maar heeeeeeel langzaam leven. Iets waar we in deze jachtige tijd best ons voordeel mee kunnen doen.
Kralen make the world go round!

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » wo 15 jun 2005 17:18

Ik moet me schamen, het museum is maar 2 kilometer van mijn huis verwijderd en ben er nog nooit geweest.

Zal meteen een bezoekje inplannen in mijn agenda.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 15 jun 2005 17:24

Dat is altijd met bezienswaardigheden in de buurt waar je zelf woont. :wink:
Kralen make the world go round!

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 15 jun 2005 17:44

leuk zeg een mineralen museum!
op mineralenbeurzen kijk ik ook altijd mijn ogen uit!
leuk joh Fairy!! :D en ook leuk dat je er inspiratie
van op hebt gedaan :wink:
Afbeelding *SHABBY**

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 15 jun 2005 18:23

Ja Ayla, je moest je schamen :wink:

Wat ik ook zo bijzonden vond was de hele geschiedenis. Je wordt doodgegooid met scheikundige termen waar ik verder niets van snap. Maar de verdere uitleg hoe dat zit met silicaten en calsium en wat al niet meer. Hoe de stenen aan hun kleur komen en hoe ze ontstaan. Temperatuur, druk, tijd, aanwezigheid van verschillende mineralen tegelijk enz. Prachtig. Niks dode stenen! Het gebruik van de mineralen in ons dagelijks leven, in de geneeskunde.....
Je krijgt er echt inspiratie van.

Lieve groet van Fairy

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 15 jun 2005 18:24

daarom werk ik er ook zo graag mee! :wink:
Afbeelding *SHABBY**

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 15 jun 2005 18:32

Morgen Serena, morgen.... eusa_dance

Lieve groet van Fairy

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 15 jun 2005 18:34

jaaa morgen komt het aan!! ben benieuwd hoe je het vindt!
Afbeelding *SHABBY**

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: mineralen, natuursteen "kralen"

Bericht door hennie » wo 15 jun 2005 18:41

Fairy schreef:Ik ben opeens helemaal "into" natuursteen. Eerst lekker besteld en nu vandaag ook meteen naar het mineralogisch museum bij mij in de buurt. Ik dacht dat ik er met een uurtje wel weer uit zou zijn maar het werd een hele middag :D ! Wat krijg je dáár veel informatie en inspiratie. Ik heb er mijn ogen uitgekeken :shock: en de stenen gingen leven! Voor iedereen een echte aanrader! Het materiaal waarmee je werkt krijgt er een dimensie bij.
Dit museum zit vlak bij Grou, Friesland, maar er zijn er vast meer in den lande.
Leuk. Heel toevallig werd ik van de week opgebeld door iemand die een winkel heeft met natuurstenen en mineralen. hij vroeg of ik daar workshops wil komen geven. En dat vind ik natuurlijk heel leuk, vanmiddag heb ik daar het een en ander afgesproken.

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 15 jun 2005 18:53

Prachtig! Ik ben benieuwd hoe je dat vindt. Ik ben ook benieuwd naar hoe jij natuurstenen gaat vinden. Ik was in dat museum helemaal aan het kicken. 't Is wezenlijk anders dan glaskralen, die in mijn ogen mooi blijven hoor.
Veel succes.

Lieve groet van Fairy

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 15 jun 2005 19:06

Ik maak af en toe wel eens wat met natuurstenen. ik ben eigenlijk altijd heel gevarieerd bezig. Waar ik eigenlijk niets mee heb is plaksteentjes en kunststof ( plastic) kralen. Echte mooie glaskralen vind ik ook heel bijzonder. Ik wissel graag af. Ook bij de kleine kraaltjes let ik op kwaliteit, misschien moet ik wel zeggen juist bij de kleine kraaltjes want dan wordt eeen patroon echt mooi.

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » wo 15 jun 2005 20:34

Fairy, vertel eens, waar zit dat museum dan? Ik woon in Deinum, het kan voor mij nooit ver weg zijn.

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » wo 15 jun 2005 20:52

eelkehas schreef:Hoihoi,

Mooi is dat he??
Ik ben lang geleden in het kristalmuseum in borculo geweest is ook erg mooi! en dan heb je daar vlak achter een winkeltje in een oude watermolen met allemaal steentjes en sieraden enz.. je kijkt je ogen uit!! ;-)

Dus voor iedereen hier uit de regio.. in borculo zit ook zon museum.

Groetjes!
Borculo, dat is voor mij niet zo ver weg. Jullie hebben me wel nieuwsgierig gemaakt. Misschien dat ik ook eens ga. Heb toch bijna vakantie dus... :D
Groetjes, Melanie

Gesloten