Acryl Plakstenen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Gebruikersavatar
chatibeads
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:do 09 okt 2003 22:00
Locatie:Amersfoort
Contacteer:
Acryl Plakstenen

Bericht door chatibeads » wo 01 jun 2005 11:17

Ik zit even te dubben ... dub dub ...

Ik heb heel veel acrylplakstenen ingekocht dacht wouw ze zien er mooi uit en de prijs is niet zo hoog.

Nu ben ik lekker aan het plakken ermee en ben er al achter dat je ze niet met sieradenlijm moet lijmen maar met gewone hobbylijm anders bijt het uit aan de achterzijde.

Ik heb nu voor mezelf een armband gemaakt ala otazou met de bekende diabolo's en daarvoor de acryl plakstenen gebruikt maar ik weet het nog niet zo net of ik het wel zo mooi vind .....

Ik was laatst in een Kralenwinkel en daar werden ze toch volop verkocht ...

Wat is jullie mening over Acrl Plakstenen?

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 01 jun 2005 11:27

Ik gebruik ze heel soms..
bijvoorbeeld bij hele grote stenen. Ik heb acryl plakstenen van 10 mm. en die zijn maar 3 cent. wil er niet eens aan denken hoeduur een echte swarovksi van 10 mm zal zijn :P
Ik wist eerst niet dat je dat met andere lijm moest lijmen. dus ik maakte een oorbel en toen ging dus die hele achterkant kapot. maar dat vond ik KEI mooi! dus heb t maar zo gelaten. zo lijkt het net of ie juist heel erg glanst! :)

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 01 jun 2005 11:31

hebben jullier er foto's van?
ik heb nog nooit acryl plakstenen gezien..
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
Sharon_M
Bead Dreamer
Berichten:739
Lid geworden op:do 08 jul 2004 05:58
Contacteer:

Bericht door Sharon_M » wo 01 jun 2005 11:33

Ik vind zelf Swarovski mooier dan acryl. Toen ik net begonnen was met sieraden maken heb ik wel een keer acryl stenen gebruikt, maar nu gebruik ik alleen nog maar Swarovski.
Groetjes,
Sharon

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » wo 01 jun 2005 11:34

Deze heb ik...:

Afbeelding
In een paar kleurtjes..


Dit zijn die oorbellen. die grote steen is dus zo'n een van hier boven. maar is niet zo goed te zien ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
chatibeads
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:do 09 okt 2003 22:00
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door chatibeads » wo 01 jun 2005 11:36

hebben jullier er foto's van?
ik heb nog nooit acryl plakstenen gezien..
Acryl Plakstenen zien er "net zo "uit als gewone plakstenen van glas alleen ze zijn van plastic je kan het verschil wel zien ze glimmen minder mooi vind ik.

Ik dacht alleen als je voor een ketting heel veel plakstenen nodig hebt in heel veel verschillende kleuren is het misschien een goed alternatief omdat de prijs lager ligt dan van gewone plakstenen ik ben nu aan het experimenteren maar weet het nog niet zo net dus ik dacht ik vraag het aan de "experts "op het forum hihihi !

Gebruikersavatar
chatibeads
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:do 09 okt 2003 22:00
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door chatibeads » wo 01 jun 2005 11:38

Frambiej:

Ja inderdaad de stenen gaan stuk aan de achterkant van de gewone sieradenlijm dat bijt door het plastic heen maar in het geval van de oorbellen is het wel mooi !

Naar mijn mening gaat het plakken met gewone hobbylijm wel goed alleen je moet het lang laten drogen.

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » wo 01 jun 2005 11:48

ik heb ze ook liggen........... maar gebruik ze niet :?
vind het verschil toch wel goed te zien....... de swarowski glimt veel en veel mooier :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 01 jun 2005 11:52

ik heb ze ook liggen en ook niet gebruikt gelukkig maar want ik plak alles met sieradenlijm.
liefs frietje :) :) :)
kralengek

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 01 jun 2005 13:00

Ik heb ze ook, en nog maar 1x gebruikt. Vind Swarovski ook veel mooier. Maar misschien dat ik er nog wel een paar kinderkettingen mee ga maken...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 01 jun 2005 14:34

Ik heb ze nog nooit gebruikt en denk ook niet dat ik ze ga gebruiken. Goed alternatief voor swarovski vind ik de plakstenen van Tsjechisch kristal die oa. bij de Kralenboetiek verkocht worden. Maar swarovski blijft toch wel mijn favoriet.

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » wo 01 jun 2005 15:02

Ik heb wel steentjes, weet alleen even niet of het acryl of swarovski is... :lol:
Ik denk de meeste wel swarovski. Die vind ik idd wel het mooiste en ik denk dat ik voortaan ook maar alleen swarovski ga gebruiken...
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » wo 01 jun 2005 21:18

Zelf gebruik ik nooit acryl, zou glas nog een beter alternatief vinden voor Swarovski.
Precosia kristal is ook mooi, en eventueel zou je tsjechisch kristal kunnen proberen.

Gebruikersavatar
nessy
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 04 aug 2004 19:01
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door nessy » do 02 jun 2005 11:15

Heb toevallig pas nog van die 'baguette' vormige acrylsteentjes gekocht.
had namelijk een ketting gemaakt met die tussenzetsels uit het toenmalige DolceLuna pakket. En daar gaan zooooooooveel verschillende steentjes in, dat ik dacht.... nou die vierkantige koop ik maar 'nep-steentjes' voor hoor. Alleen een sterretje van Swarovski kost al €1,95. Dus tel maar op! :wink:
Greetz Nessy

Gesloten