Hoe komen jullie aan kopers voor jullie kettingen e.d. ?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Mouse
Bead Starter
Contacteer:
Hoe komen jullie aan kopers voor jullie kettingen e.d. ?

Bericht door Mouse » vr 22 aug 2003 18:51

Hoi meiden,

Ik ben nu een tijdje bezig met kettingen maken. Alleen het is zo'n dure hobby en ik zou ze graag gaan verkopen.

Hoe kan ik aan kopers komen? Ik heb nog geen zin om een eigen site te maken.

Ik hoor grag jullie tips!

Groetjes,
Mouse

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » vr 22 aug 2003 21:03

Tja, gewoon mond aan mond reclame :vrienden, kennissen, collega's, ga een keer op een markt staan...
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Mouse
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Mouse » vr 22 aug 2003 23:55

Hoi Saartje,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb trouwens gelijk even op je site gekeken (hij is erg mooi en duidelijk!). Verkoop je veel dmv je site of toch meer zoals je zegt "de mond-op-mond-reclame"?

Gr.
Mouse

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » za 23 aug 2003 09:37

zelf leuke sieraden dragen helpt ook, dan gebeurt het weleens dat mensen vragen hoe kom je aan die leuke ketting en tja dan moet je zeggen dat je hem zelf heb gemaakt, vaak raken mensen nieuwsgierig en willen ze wel even bij je kijken!

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » za 23 aug 2003 10:47

De site loopt ook wel goed, maar die mond-aan-mond reclame doet het hem toch hoor!
Ook heb ik afgelopen weekend op een markt getaan en echt h??l veel verdiend...
Vertel gewoon tegen iedereen die je kent dat je sieraden maakt, zo had mijn moeder het verteld tegen een vriendin van haar, die vriendin dan weer tegen haar dochter, en omdat die dochter dan ging trouwen mocht ik haar trouwketting ontwerpen,... zo zie je maar hoe het kan lopen,...

Sandradebruin
Bead Starter

Bericht door Sandradebruin » zo 24 aug 2003 21:21

Ik geef tegenwoordig aan de vrouwen een ketting of armband voor hun verjaardag. Er zitten genoeg vrouwen op zo'n verjaardag die geinteresseerd raken. Zo kom je ook aan kopers!
Liefs,
Sandra

Sandradebruin
Bead Starter

Bericht door Sandradebruin » zo 24 aug 2003 21:25

Hoi Saartje,

Hoe kom je aan een marktkraam en wat kost een staanplaats? Ik wil ook zoiets proberen maar ben dan weer bang dat het geld gaat kosten ipv dat het wat oplevert.
Liefs,
Sandra

Mouse
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Mouse » zo 24 aug 2003 21:38

Dat heb ik nou ook. Als je zoiets doet, wil je wel dat het iets oplevert inderdaad, anders is het ook zo zonde van het geld en de tijd.

We horen graag van jullie.

Groetjes,
Mouse

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 24 aug 2003 22:37

De kostprijs voor een standplaats hangt af van welke markt je doet. Heb aan een rommelmarkt meegedaan waar ik 2.5 euro per meter moest betalen, maar ook een keer aan een hobbybeurs waar het standgeld een dikke vijftig euro was.

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » ma 25 aug 2003 07:54

Hoi Sandra en Mouse,
Die markt die ik mee gedaan heb , daar was het standgeld gratis. Het was eigenlijk een ambachtenmarkt en ze vroegen enkel dat je actief bezig was (dus sieraden zitten maken, terwijl de markt open is). Ik moet wel zeggen dat dat enorm aantrekt als je bezig zit, de mensen blijven spontaan staan en kijken hoe je iets maakt (zeker een tip, ook als het jeniet wordt gevraagd om actief bezig te zijn).
In het begin had ik ook schrik dat ik niet veel zou verkopen, maar we hebben vooral gemerkt dat het je kraam is dat het em doet. Er stond nl. nog een sieradenverkoopster op die markt en we hoorden van de mensen dat wij een h??l mooi kraam hadden, mooier dan dan ander. Dus je presentatie is heel belangrijk. En uiteindelijk de sieraden die je gemaakt hebt om te verkopen, zijn niet verloren want op 20 september ga ik weer een markt doen, en dan komen ze daar weer van pas!
Een echt kraam had ik niet , was gewoon een tafel met panelen naast(van de organisatoren) en een grote tuinparasol erboven(lief naar pa en ma gelachen... :wink: ).
De kosten vari?ren voor een staanplaats, meestal zo rond de 2 a 5 ? voor een plaats. Ambachtenmarkten (tenslotte oefen je een ambacht uit) zijn meestal gratis hier heb ik ondervonden. Nog een tip : ga niet op rommelmarkten staan, de mensen daar komen voor "rommel" en sieraden trekt niet echt aan : veel kijkers, geen kopers....

Ziezo, dit was mijn verhaal, als je foto's wil bekijken van mijn kraampje ga naar :http://groups.msn.com/Saartjessieraden/shoebox.msnw

Simone
Bead Starter

Bericht door Simone » di 26 aug 2003 20:22

Hoi Sandra en Mouse,

De prijzen voor een standplaats varieren sterk. En of je veel verkoopt is altijd afwachten. Ik heb goede en slechte markten meegemaakt. En het is inderdaad niet leuk als je weinig verkoop en niet eens je stageld eruit haalt. Maar ja, dat zal toch wel eens gebeuren. Vaak zijn hobbymarkten erg goed. En wat al is gezegd, als je ter plekke bezig bent met het maken van je sieraden, dan zal dat mensen aantrekken. En goed zijn voor je verkoop.

Een tip.... Misschien heb je een kennis of een vriend(in) die met een hobby bezig is en ook wat wil verkopen. Misschien kun je dan een kraam delen. Scheelt je toch de helft in stageld.

Groetjes Simone

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » wo 27 aug 2003 09:00

Ik ga ook op een beurs staan en deel inderdaad een kraam met mijn zus. Elk hebben we dan 2 meter en dat kost per meter ?7,50. Misschien veel (weet ik niet) maar je staat in een hal dus onderdak en echt koud zal het er wel niet zijn :) Bedankt voor de foto's Saartje, nu heb ik een idee hoe ik de kraam kan inrichten, goed idee met die kegels van karton(?)!!! Sieradenbustes zijn ook erg mooi maar als je daar een stuk of wat van wil hebben, ben je ook weer zoveel geld kwijt. Het duurt nog even voor de beurs is dus ik heb nog genoeg tijd om de sieraden te maken, nu inderdaad hopen dat ik daar lekker verkoop! :)
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 27 aug 2003 09:44

alpha schreef:kegels van karton(?)!!! Sieradenbustes zijn ook erg mooi maar als je daar een stuk of wat van wil hebben, ben je ook weer zoveel geld kwijt. :)
De kegels zijn gemaakt van zwart tekenpapier. Zo had ik er een aantal gemaakt (veel goedkoper dan bustes), ik had 2 bustus in het midden van het kraam staan (heb maar 2 bustes, is veel te duur).
Onder volgende topic staat hoe je de kegels best maakt:http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t ... c&start=15
Veel succes op je beurs!!!! :wink:

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » wo 27 aug 2003 10:29

Hoi Saartje,

Hartstikke leuke kraam. Op de foto zag het er in ieder geval mooi uit. Ik sta morgen en vrijdag in een atelier in Oostvoorne. Daar verkoop ik dan mijn sieraden. Ook zal ik nieuwe gaan maken. Ik vind het best wel spannend. Ben al lekker met de voorbereidingen bezig.
Groetjes, Danielle

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » wo 27 aug 2003 11:17

Ik moet vanmiddag naar school en zal gelijk even wat zwart papier meenemen :wink: kan ik gelijk kijken of het lukt, de kegels maken.
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Gesloten