Help! Zelfde naam!
Je mag als hobbyist per jaar toch een bedrag verdienen?ik weet zo even niet wat dat bedrag is maar dat is best wel ruim.
Ik had namelijk ooit eens op de site van de belastingdienst een vraag gesteld of ik eigengemaakte sieraden mocht verkopen of dat ik dan eerst mij moest laten inschrijven,ik kreeg diezelfde dag nog een telefoontje van de belastingdienst en die zei dat je jaarlijks een bedrag mag verdienen met je hobby.en zolang jij je winst weer in de hobby steekt is er niets aan de hand en dat doet iedere kraalverslaafde.
kijk eens voor de duidelijkheid op de pagina van de belasting dienst.
Ik had namelijk ooit eens op de site van de belastingdienst een vraag gesteld of ik eigengemaakte sieraden mocht verkopen of dat ik dan eerst mij moest laten inschrijven,ik kreeg diezelfde dag nog een telefoontje van de belastingdienst en die zei dat je jaarlijks een bedrag mag verdienen met je hobby.en zolang jij je winst weer in de hobby steekt is er niets aan de hand en dat doet iedere kraalverslaafde.
kijk eens voor de duidelijkheid op de pagina van de belasting dienst.
ik heb het niet allemaal precies doorgelezen maar wat mendy zegt klopt niet helemaal....het is geen doen per ketting precies winst bij te houden en zou niet weten waarom het bij gewone hobbyisten zo zou moeten. hou gewoon alle bonnen en facturen bij dan komt het helemaal goed. dat is mij ook verteld toen ik zo pas naar belastingdienst belde, omdat ik hier weleens vragen over gemaild krijg.
Hoi Britt en Sandra,
Ik wou dat het waar was was jullie zeggen, maar het is toch wel degelijk waar!!!
Je mag idd een bepaald bedrag bijverdienen per jaar zonder aangeslagen te worden, maar je bent WEL degelijk administratieplichig. Je moet idd al je facturen bijhouden (de facturen die je ontvangt, maar je moet ze ook zelf uitschrijven voor je klanten).
De kosten die je van je opbrengst mag aftrekken zijn uitsluitende de kosten voor DAT verkochte sieraad en niet je hele factuur. Je moet dus een soort overzicht maken van wat je preciese opbrengst en je precieze kosten van 1 bepaald object zijn.
Het is absoluut idioot, ben ik het helemaal mee eens, maar zo zit het toch echt. Ik ben er zo'n 3 jaar mee bezig geweest na een eigen bedrijfje te hebben gehad en dat te omslachtig te vinden...de hobbyist kan iets minder omslachtig te werk gaan omdat je een BTW registratie niet hoeft te voeren en geen urenverantwoordig (agenda) moet afdragen onder een bepaalde jaaromzet. Maar de rest klopt toch echt!!! Bel je de belastingdienst drie keer, dan krijg je drie keer een ander antwoord. Je kunt het beste langs gaan bij iemand op het belastingkantoor bij jou in de buurt die er echt verstand van heeft. Bij de belastingtelefoon zijn ze heel duidelijk in OF de particulier OF de ondernemer OF de freelancer, maar een hobbyist...dat ligt allemaal heel moeilijk. Stel je vragen zo specifiek mogelijk, want ze moeten echt ALLES uitzoeken.
De belastingdienst zal heus niet achter elke kleine hobbyist gaan, maar het is wel belangrijk dat je je papieren goed in orde hebt en niet meer opvoert aan kosten dan je echt maakt. Doe je dat wel en je hebt een jaar lekker verkocht, dan kan dus blijken dat wanneer de belastingdienst eens gaat neuzen, je een behoorlijk grotere winst hebt dan wanneer je al je facturen opvoert. Dat mag je als particulier gewoon niet.
Ik ben momenteel bezig met freelancen...wel voor bijlessen, dus da's iets anders, maar ik moet het ook allemaal zo doen. Voor de hobbyist gelden ong. dezelfde regels, zij het dat een hobbyist officieel niet onder regels valt, maar gedoogd wordt wanneer hij iets verkoopt. Als ondernemer kun je alles wat met je ondernemersactiviteiten te maken heeft, opvoeren, maar als freelancer of bij inkomsten uit overige bronnen NIET.
Er bestaat volgens mij een handleiding over die je alleen maar kunt bestellen bij de belastingtelefoon, maar ik heb tot nu toe elk jaar alleen maar die van het vorige jaar gekregen.
Dames, doe vooral wat jullie zelf willen. Ik ben hier niet om met mijn wijsvinger te gaan zwaaien...
Ik had alleen zelf graag de waarschuwing gehad drie jaar geleden. Ik heb zelf alleen ruim drie jaar geleden in mijn enthousiasme een bedrijfje opgezet (kvk inschrijving, adminsitratie, cursussen, de hele handel, btw nr aangevraagd, etc.) en heb daar aardig mijn bekomst van gehad. Ik had heeeeeel goed ge?nformeerd en was diverse keren bij de belastingdienst op bezoek geweest met mijn vragen. Wat bleek was dat de administratie en regeltjes zoveel tijd vergden dat er van creatief bezig zijn heel weinig meer terecht kwam. Toen wilde ik terugschakelen naar hobbyist en werd ik geconfronteerd met het feit dat dat eigenlijk net zo goed ondernemen is en officieel niet helemaal volgens de regels is. Ik moest dus mijn website uit de lucht halen en mijn publieke activiteiten staken omdat mijn bedrijf anders niet als opgeheven werd beschouwd...zelfs niet nadat ik was uitgeschreven bij de kvk en eigenlijk geen omzet meer draaide. Bovendien ontving ik na enige tijd een fikse afrekening voor de premie ziekenfondswet waarover NIEMAND mij had ingelicht, in al die gesprekken niet. Inclusief wat premies en aanslagen kwam dat toen op 1600 euro. En nog veel later kwam er toch nog een aanslag voor de korte periode dat ik was bezig geweest als bedrijf en later als hobbyist (mijn website was wat langer in de lucht gebleven dan dat ik mijn zaak had uitgeschreven) en toen kreeg ik een aanslag van 2100 euro, binnen 14 dgn. over te maken, alstublieft.
Gelukkig kon ik aantonen na de ophefdatum geen omzet meer te hebben gedraaid en gelukkig had ik alles heel goed bijgehouden waardoor de aanslag werd vernietigd. Maar had ik die niet gehad, dan had het hele grapje mij dus bij elkaar 3700 euro gekost, plus de kosten van de website, kvk inschrijving, accountant, legale bedrijfssoftware, etc...terwijl ik in die periode een omzet had van ong. 800 euro...winst natuurlijk 0 euro omdat ik behoorlijk had ingeslagen en had ge?nvesteerd in dingen zoals software.
Als er inmiddels iets is veranderd, hoor ik het HEEEEEL graag, want ik zou niets liever doen dan weer gaan verkopen.
Het verbaast me hoeveel kralenverslaafden een website annex webwinkel hebben incl. KVK en BTW nummer. Ik zie er al een paar jaar veel bijkomen en veel weer verdwijnen en gezien mijn eigen ervaring denk ik dat het gewoon lastiger is dan mensen van tevoren inschatten.
Ik meldt dit niet op het forum om enige onderneminslust in de kiem te smoren, hoor, maar als je niet van te voren op je tellen past, kan de belastingdienst dat zelf wel eens doen.
Mocht er nu hier iemand zijn die zich hierin vast wil bijten en tot op het bot uit wil zoeken hoe het zit...ik hoor heel graag of de belastingdienst hier inmiddels een duidelijke regelgeving voor heeft.
Ik hoop dat jullie niet boos zijn of mij een akelige zeur vinden...het is niet mijn bedoeling om akelig te doen. Zoals ze in het Engels zeggen: don't shoot the messenger!!! Ik breng alleen het bericht zoals IK het van de belastingdienst heb gehad.
Voor diegenen met voldoende ondernemingslust na zo'n verwarrend verhaal....heel veel plezier en succes met jullie websites.
En misschien als ik zelf de puf kan opbrengen, ga ik zelf nog wel eens met de belastingdienst praten. Ik wil namelijk zelf gewoon weten wat nu WEL en wat nu NIET mag...en wel zwart op wit. Ik kan er niet goed tegen om niet te weten waar ik (men) aan toe is. Mocht ik daar de puf voor vinden, zal ik het natuurlijk niet nalaten alles precies hier uit de doeken te doen.
Groetjes, Mandy
Ik wou dat het waar was was jullie zeggen, maar het is toch wel degelijk waar!!!
Je mag idd een bepaald bedrag bijverdienen per jaar zonder aangeslagen te worden, maar je bent WEL degelijk administratieplichig. Je moet idd al je facturen bijhouden (de facturen die je ontvangt, maar je moet ze ook zelf uitschrijven voor je klanten).
De kosten die je van je opbrengst mag aftrekken zijn uitsluitende de kosten voor DAT verkochte sieraad en niet je hele factuur. Je moet dus een soort overzicht maken van wat je preciese opbrengst en je precieze kosten van 1 bepaald object zijn.
Het is absoluut idioot, ben ik het helemaal mee eens, maar zo zit het toch echt. Ik ben er zo'n 3 jaar mee bezig geweest na een eigen bedrijfje te hebben gehad en dat te omslachtig te vinden...de hobbyist kan iets minder omslachtig te werk gaan omdat je een BTW registratie niet hoeft te voeren en geen urenverantwoordig (agenda) moet afdragen onder een bepaalde jaaromzet. Maar de rest klopt toch echt!!! Bel je de belastingdienst drie keer, dan krijg je drie keer een ander antwoord. Je kunt het beste langs gaan bij iemand op het belastingkantoor bij jou in de buurt die er echt verstand van heeft. Bij de belastingtelefoon zijn ze heel duidelijk in OF de particulier OF de ondernemer OF de freelancer, maar een hobbyist...dat ligt allemaal heel moeilijk. Stel je vragen zo specifiek mogelijk, want ze moeten echt ALLES uitzoeken.
De belastingdienst zal heus niet achter elke kleine hobbyist gaan, maar het is wel belangrijk dat je je papieren goed in orde hebt en niet meer opvoert aan kosten dan je echt maakt. Doe je dat wel en je hebt een jaar lekker verkocht, dan kan dus blijken dat wanneer de belastingdienst eens gaat neuzen, je een behoorlijk grotere winst hebt dan wanneer je al je facturen opvoert. Dat mag je als particulier gewoon niet.
Ik ben momenteel bezig met freelancen...wel voor bijlessen, dus da's iets anders, maar ik moet het ook allemaal zo doen. Voor de hobbyist gelden ong. dezelfde regels, zij het dat een hobbyist officieel niet onder regels valt, maar gedoogd wordt wanneer hij iets verkoopt. Als ondernemer kun je alles wat met je ondernemersactiviteiten te maken heeft, opvoeren, maar als freelancer of bij inkomsten uit overige bronnen NIET.
Er bestaat volgens mij een handleiding over die je alleen maar kunt bestellen bij de belastingtelefoon, maar ik heb tot nu toe elk jaar alleen maar die van het vorige jaar gekregen.
Dames, doe vooral wat jullie zelf willen. Ik ben hier niet om met mijn wijsvinger te gaan zwaaien...
Ik had alleen zelf graag de waarschuwing gehad drie jaar geleden. Ik heb zelf alleen ruim drie jaar geleden in mijn enthousiasme een bedrijfje opgezet (kvk inschrijving, adminsitratie, cursussen, de hele handel, btw nr aangevraagd, etc.) en heb daar aardig mijn bekomst van gehad. Ik had heeeeeel goed ge?nformeerd en was diverse keren bij de belastingdienst op bezoek geweest met mijn vragen. Wat bleek was dat de administratie en regeltjes zoveel tijd vergden dat er van creatief bezig zijn heel weinig meer terecht kwam. Toen wilde ik terugschakelen naar hobbyist en werd ik geconfronteerd met het feit dat dat eigenlijk net zo goed ondernemen is en officieel niet helemaal volgens de regels is. Ik moest dus mijn website uit de lucht halen en mijn publieke activiteiten staken omdat mijn bedrijf anders niet als opgeheven werd beschouwd...zelfs niet nadat ik was uitgeschreven bij de kvk en eigenlijk geen omzet meer draaide. Bovendien ontving ik na enige tijd een fikse afrekening voor de premie ziekenfondswet waarover NIEMAND mij had ingelicht, in al die gesprekken niet. Inclusief wat premies en aanslagen kwam dat toen op 1600 euro. En nog veel later kwam er toch nog een aanslag voor de korte periode dat ik was bezig geweest als bedrijf en later als hobbyist (mijn website was wat langer in de lucht gebleven dan dat ik mijn zaak had uitgeschreven) en toen kreeg ik een aanslag van 2100 euro, binnen 14 dgn. over te maken, alstublieft.
Gelukkig kon ik aantonen na de ophefdatum geen omzet meer te hebben gedraaid en gelukkig had ik alles heel goed bijgehouden waardoor de aanslag werd vernietigd. Maar had ik die niet gehad, dan had het hele grapje mij dus bij elkaar 3700 euro gekost, plus de kosten van de website, kvk inschrijving, accountant, legale bedrijfssoftware, etc...terwijl ik in die periode een omzet had van ong. 800 euro...winst natuurlijk 0 euro omdat ik behoorlijk had ingeslagen en had ge?nvesteerd in dingen zoals software.
Als er inmiddels iets is veranderd, hoor ik het HEEEEEL graag, want ik zou niets liever doen dan weer gaan verkopen.
Het verbaast me hoeveel kralenverslaafden een website annex webwinkel hebben incl. KVK en BTW nummer. Ik zie er al een paar jaar veel bijkomen en veel weer verdwijnen en gezien mijn eigen ervaring denk ik dat het gewoon lastiger is dan mensen van tevoren inschatten.
Ik meldt dit niet op het forum om enige onderneminslust in de kiem te smoren, hoor, maar als je niet van te voren op je tellen past, kan de belastingdienst dat zelf wel eens doen.
Mocht er nu hier iemand zijn die zich hierin vast wil bijten en tot op het bot uit wil zoeken hoe het zit...ik hoor heel graag of de belastingdienst hier inmiddels een duidelijke regelgeving voor heeft.
Ik hoop dat jullie niet boos zijn of mij een akelige zeur vinden...het is niet mijn bedoeling om akelig te doen. Zoals ze in het Engels zeggen: don't shoot the messenger!!! Ik breng alleen het bericht zoals IK het van de belastingdienst heb gehad.
Voor diegenen met voldoende ondernemingslust na zo'n verwarrend verhaal....heel veel plezier en succes met jullie websites.
En misschien als ik zelf de puf kan opbrengen, ga ik zelf nog wel eens met de belastingdienst praten. Ik wil namelijk zelf gewoon weten wat nu WEL en wat nu NIET mag...en wel zwart op wit. Ik kan er niet goed tegen om niet te weten waar ik (men) aan toe is. Mocht ik daar de puf voor vinden, zal ik het natuurlijk niet nalaten alles precies hier uit de doeken te doen.
Groetjes, Mandy
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
Hai,
Ik kan het laten. Ik ben nu aan het bellen met de belastingtelefoon. Ik ga vragen of ze iets zwart op wit voor me hebben over hobbyisten.
Ik kom er niet doorheen. 't Is druk of ze zijn allemaal gaan carnavallen. Jullie horen ervan!
Ik kan het laten. Ik ben nu aan het bellen met de belastingtelefoon. Ik ga vragen of ze iets zwart op wit voor me hebben over hobbyisten.
Ik kom er niet doorheen. 't Is druk of ze zijn allemaal gaan carnavallen. Jullie horen ervan!
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
Ik moet nu al 12 minuten een "ogenblik geduld alstublieft" hebben.
Op de site van de belastingdienst vind je overigens niets over dit onderwerp. Ik ben benieuwd wat ik ga horen.
Iemand gesproken en wordt nu doorgeschakeld naar iemand van de afdeling ondernemers die mij gaat vertellen wat je moet opgeven en hoe je dat moet doen. Wel heb ik al gehoor dat als je omzet minder dan 5300 euro per jaar bedraagt, je je "inkomen" mag opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Yep, 'k heb iemand te pakken en sta ff in de wacht. Ik zal zo doorgeven wat ik te horen krijg.
Op de site van de belastingdienst vind je overigens niets over dit onderwerp. Ik ben benieuwd wat ik ga horen.
Iemand gesproken en wordt nu doorgeschakeld naar iemand van de afdeling ondernemers die mij gaat vertellen wat je moet opgeven en hoe je dat moet doen. Wel heb ik al gehoor dat als je omzet minder dan 5300 euro per jaar bedraagt, je je "inkomen" mag opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Yep, 'k heb iemand te pakken en sta ff in de wacht. Ik zal zo doorgeven wat ik te horen krijg.
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
Wordt weer een lang verhaal!!!
Okee dames...ik heb het nu helder zoals de regels NU zijn!!!
Je moet eerst bepalen of je hobbyist wil zijn of iets wil verdienen aan je kralenhobby.
Hobbyist: je moet een kasboek bijhouden met al je uitgaven en inkomsten. Je mag je facturen van kralen en benodigdheden aan de uitgavenkant zetten. Boeken mag je niet als kosten aanmerken. Je hoeft de kosten niet uit te splitsen per verkocht object. Er mag geen winstoogmerk zijn en de opbrengst wordt weer ge?nvesteerd in de hobby. Je hoeft je niet druk te maken om BTW. Wel moet je het opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden (als je verlies hebt - en dat heb je al gauw - moet je 0,00 euro invullen; je boeken laten controleren en dan aangemerkt worden als hobbyist waardoor je vrijstelling van aangifte krijgt). Je mag een website als verkoopportal hebben. Je doet er verstandig aan je aan te melden bij het locale belastingkantoor en op papier te laten zetten dat je hobbyist bent. Misschien krijg je zelfs de vrijstelling om uberhaupt je activiteiten op te geven zodat je dus ook geen administratie hoeft te doen en gecontroleerd kunt worden. Niet zelf bepalen, want komt de belastingdienst ergens iets van je tegen (website) en er zijn geen inkomsten uit overige werkzaamheden opgegeven en je hebt daar geen vrijstelling voor, dan willen ze misschien wel je papieren inzien.
Dan inkomsten uit overige werkzaamheden of ondernemer? Dit doe je als je er aan wil verdienen en bijv. zelf kralen gaat verkopen. Je weet van tevoren niet of je wordt aangemerkt als ondermer (en dus ziekenfondsplichtig bent en premie moet afdragen), want dat is afhankelijk van de activiteiten van je onderneming (want ook als je inkomsten uit overige werkzaamheden opgeeft en winst wil maken, heb je een onderneming al ben je zelf misschien geen ondernemer). Dat bepalen ze pas na een jaar activiteiten. In beide gevallen ben je BTW plichtig. Of je bij de kvk ingeschreven moet zijn, moet je navragen bij de KVK in jouw regio. Houd er rekening mee dat wanneer je achteraf toch als ondernemer wordt aangemerkt, je een naheffing premie ziekenfondswet krijgt terwijl je misschien het hele jaar al particulier verzekerd was...moet je alles na een jaar terugdraaien. Wil je er dus iets aan gaan verdienen...zeker afspraak maken met belastinginspecteur voor ori?nterend gesprek vooraf!!!
Nou dames...45 min. aan de telefoon gezeten, maar het is nu duidelijker dan toen ik er mee begon. Ze hebben nu een duidelijk beleid t.a.v. hobbyisten en dat is wel zo fijn. Ze hebben niets zwart op wit omdat elke situatie afzonderlijk moet worden bekeken. Sta je bijv. op beurzen en markten, dan word je eigenlijk al bij voorbaat als onderneming aangemerkt...ofwel als ondernemer ofwel als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Pff...ik ben moe van het tikken en ga gelijk mijn belastinginspecteur bellen om me als hobbist aan te melden...ben ik van het gezeur af en kan ik eindelijk weer met een gerust hart mijn spulletjes verkopen.
Vanaf nu mijn facturen goed bewaren, dus.
Succes ermee, allemaal!!!
Je moet eerst bepalen of je hobbyist wil zijn of iets wil verdienen aan je kralenhobby.
Hobbyist: je moet een kasboek bijhouden met al je uitgaven en inkomsten. Je mag je facturen van kralen en benodigdheden aan de uitgavenkant zetten. Boeken mag je niet als kosten aanmerken. Je hoeft de kosten niet uit te splitsen per verkocht object. Er mag geen winstoogmerk zijn en de opbrengst wordt weer ge?nvesteerd in de hobby. Je hoeft je niet druk te maken om BTW. Wel moet je het opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden (als je verlies hebt - en dat heb je al gauw - moet je 0,00 euro invullen; je boeken laten controleren en dan aangemerkt worden als hobbyist waardoor je vrijstelling van aangifte krijgt). Je mag een website als verkoopportal hebben. Je doet er verstandig aan je aan te melden bij het locale belastingkantoor en op papier te laten zetten dat je hobbyist bent. Misschien krijg je zelfs de vrijstelling om uberhaupt je activiteiten op te geven zodat je dus ook geen administratie hoeft te doen en gecontroleerd kunt worden. Niet zelf bepalen, want komt de belastingdienst ergens iets van je tegen (website) en er zijn geen inkomsten uit overige werkzaamheden opgegeven en je hebt daar geen vrijstelling voor, dan willen ze misschien wel je papieren inzien.
Dan inkomsten uit overige werkzaamheden of ondernemer? Dit doe je als je er aan wil verdienen en bijv. zelf kralen gaat verkopen. Je weet van tevoren niet of je wordt aangemerkt als ondermer (en dus ziekenfondsplichtig bent en premie moet afdragen), want dat is afhankelijk van de activiteiten van je onderneming (want ook als je inkomsten uit overige werkzaamheden opgeeft en winst wil maken, heb je een onderneming al ben je zelf misschien geen ondernemer). Dat bepalen ze pas na een jaar activiteiten. In beide gevallen ben je BTW plichtig. Of je bij de kvk ingeschreven moet zijn, moet je navragen bij de KVK in jouw regio. Houd er rekening mee dat wanneer je achteraf toch als ondernemer wordt aangemerkt, je een naheffing premie ziekenfondswet krijgt terwijl je misschien het hele jaar al particulier verzekerd was...moet je alles na een jaar terugdraaien. Wil je er dus iets aan gaan verdienen...zeker afspraak maken met belastinginspecteur voor ori?nterend gesprek vooraf!!!
Nou dames...45 min. aan de telefoon gezeten, maar het is nu duidelijker dan toen ik er mee begon. Ze hebben nu een duidelijk beleid t.a.v. hobbyisten en dat is wel zo fijn. Ze hebben niets zwart op wit omdat elke situatie afzonderlijk moet worden bekeken. Sta je bijv. op beurzen en markten, dan word je eigenlijk al bij voorbaat als onderneming aangemerkt...ofwel als ondernemer ofwel als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Pff...ik ben moe van het tikken en ga gelijk mijn belastinginspecteur bellen om me als hobbist aan te melden...ben ik van het gezeur af en kan ik eindelijk weer met een gerust hart mijn spulletjes verkopen.
Vanaf nu mijn facturen goed bewaren, dus.
Succes ermee, allemaal!!!
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
bedankt voor de moeite.
ben blij dat ze dus toch niet per verkoop precies de winst bij moet houden want dat is geen doen. ik kreeg ongeveer dezelfde info dan ik belde, maar dan minder precies.
heb je info geplaatst op http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; zodat het eenvoudiger te vinden is voor anderen.
heb je info geplaatst op http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; zodat het eenvoudiger te vinden is voor anderen.
Goed van je Mandy dat je al die moeite hebt gedaan! Neem aan dat dit verhaal je telefonisch in medegedeeld? Hoeveel rechten kun je daar aan ontlenen? Als iemand anders belt krijgt ie dan hetzelfde te horen of weer een ander verhaal? Heb het idee dat ze zelf niet alles op een rijtje hebben daar. Maar goed, zoals ik je verhalen heb gelezen ga ik in ieder geval een soort van kasboek bijhouden met inkomsten en uitgaven zodat ik dat altijd achter de hand heb. Heb alleen geen bonnetjes meer maar doe alles via internetbankieren dus ga ik dat maar eens nakijken. Soms koop ik ook dingen via Ebay of Marktplaats daar krijg je nooit bonnetjes van....moet je die ook noteren?
Hmm...ik heb echt geen bonnetjes meer van het afgelopen jaar. Ik ga het vanaf nu dan maar bij houden en van het afgelopen jaar ga ik wel gewoon mn rekening afschriften na zal beter zijn als helemaal niks bijhouden...toch? Weet sinds nu pas dat dat schijnbaar nodig is...dus....vanaf nu ga ik alles zover bijhouden dat inkomsten en uitgaven op een rij staan heb ik in ieder geval IETS....Verder ga ik me dr niet meer te druk over proberen te maken...moet nog wel leuk blijven ben wel blij dat je al die moeite hebt gedaan Mandy!
Kan het ook niet uitstaan dat het zo ingewikkeld in elkaar zit allemaal. Denk dat je mij en andere heel wat duidelijkheid hebt verschaft op deze manier! Thanks!
Ik laat jullie weten wanneer degene met de zelfde sitenaam iets van zich laat horen. Ze is nu aan het uitzoeken hoeveel ze voor de domeinaam wil hebben...dan kan ik beslissen of ik dat de moeite vind!
Ik laat jullie weten wanneer degene met de zelfde sitenaam iets van zich laat horen. Ze is nu aan het uitzoeken hoeveel ze voor de domeinaam wil hebben...dan kan ik beslissen of ik dat de moeite vind!
Nog even terugkomen op een reactie van lang geleden.
Zelf als jij een .nl naam hebt en ingeschreven staat bij de kvk mag er iemand nog dezelfde naam voeren als jij.
Het is alleen niet de bedoeling dat die ander dan ook ongeveer hetzelfde verkoopt als jij. Maar daar zijn ook nog geen hele duidelijke afspraken over volgens mij.
En het overkopen van een .nl naam.......hou op schei uit. Mijn vriend werkt sinds kort een paar dagen voor een gloednieuw bedrijf waar de .nl naam al van in gebruik was. Dus hun de huidige eigenaar gebeld (even in je achterhoofd houden wat een .nl domein kost) ze vroegen er 1000-den euro's voor !!!. Steek dan die .nl maar in een donker plekje
Zelf als jij een .nl naam hebt en ingeschreven staat bij de kvk mag er iemand nog dezelfde naam voeren als jij.
Het is alleen niet de bedoeling dat die ander dan ook ongeveer hetzelfde verkoopt als jij. Maar daar zijn ook nog geen hele duidelijke afspraken over volgens mij.
En het overkopen van een .nl naam.......hou op schei uit. Mijn vriend werkt sinds kort een paar dagen voor een gloednieuw bedrijf waar de .nl naam al van in gebruik was. Dus hun de huidige eigenaar gebeld (even in je achterhoofd houden wat een .nl domein kost) ze vroegen er 1000-den euro's voor !!!. Steek dan die .nl maar in een donker plekje