mineralen, natuursteen "kralen"
Ik had nog nooit van blauwvloed gehoord, ik ken alleen de naam "blue goldstone". Er is ook red goldstone trouwens. De gele stukjes erin zijn koper, en dan in glas dus.
Er kan tegenwoordig zoveel in het laboratorium gemaakt worden! Er zijn ook edelstenen die worden nagemaakt, zoals turquoise vaak en soms bijv. ook amethyst. Altijd oppassen als je iets koopt maar meestal kan je het wel zien.
Sowieso worden stenen vaak bewerkt: verhitting zorgt ook voor kleurverandering, of stomweg verven natuurlijk. Op zich kan dat ook erg leuk zijn, maar ik zet het er altijd wel bij.
Er kan tegenwoordig zoveel in het laboratorium gemaakt worden! Er zijn ook edelstenen die worden nagemaakt, zoals turquoise vaak en soms bijv. ook amethyst. Altijd oppassen als je iets koopt maar meestal kan je het wel zien.
Sowieso worden stenen vaak bewerkt: verhitting zorgt ook voor kleurverandering, of stomweg verven natuurlijk. Op zich kan dat ook erg leuk zijn, maar ik zet het er altijd wel bij.
Kralen make the world go round!
- Serena
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Appelkoraal bijvoorbeeld is verhitte schuimkoraal (dat is normaal rood).Armande schreef:Ik had nog nooit van blauwvloed gehoord, ik ken alleen de naam "blue goldstone". Er is ook red goldstone trouwens. De gele stukjes erin zijn koper, en dan in glas dus.
Appelkoraal is geel/oranje/rood met donkere adertjes!
En als je bergkristal brandt krijg je een mooie goudgele kleur.
dit vond ik nog even over de blauwvloed:
Blue Goldstone is a stone of wisdom and science, teaching us to reach for the stars, and reminding us of the light within darkness. It is infused with copper sparkles, a powerful energy generator.
geen échte steen maar wél een helende werking!

-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Thanks voor de info! Het is idd net een sterrenhemel, heel mooi!
Ik heb ook iets gelezen over de monniken in Google, maar internet doet heel vreemd bij mij, dus die site wilde niet openen.
Maar het is dus wel gemaakt en niet uit de natuur
Namaak is idd wel te zien. Ik heb een armbandje met amethyst. Er zitten wel echte stukjes in, maar ook stukjes glas met paarse verf erop. Die verf bladdert eraf en dat zijn ze dus gewoon wit

Namaak is idd wel te zien. Ik heb een armbandje met amethyst. Er zitten wel echte stukjes in, maar ook stukjes glas met paarse verf erop. Die verf bladdert eraf en dat zijn ze dus gewoon wit

Ik heb het ontvangen Serena!!! Super, en ik ben helemaal verliefd op de blauwvloed!Serena schreef:hoi Baukje,
mooi is blauwvloed he?
het is net een sterrennacht als je erin kijkt!
ik heb ergens gelezen dat het ooit vroeger is gemaakt
door monniken.
het is dus een man-made steen en komt helaas niet voor
in de natuur. Ik denk dat het tegenwoordig in een
lab wordt gemaakt. Ik heb geen idee hoe, het is in ieder
gevaal gene glas of plastic, het is wel steen maar..
hoe ze de glitters erin krijgen? ik vind het knap!
Marlies,
vandaag is je pakje op de post gegaan
en morgen komt ie aan!!
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoihoi,
de korte kettel en nietstiftjes van http://www.twinkkle-star.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn erg dun viel mij op toen ik ze kocht.. misschien het proberen waard?? ze passen bij mij wel door edelsteenkraaltjes waar ik anders moeite mee heb.
Groetjes!
de korte kettel en nietstiftjes van http://www.twinkkle-star.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn erg dun viel mij op toen ik ze kocht.. misschien het proberen waard?? ze passen bij mij wel door edelsteenkraaltjes waar ik anders moeite mee heb.
Groetjes!
Hmmm, zijn ze ook sterk?eelkehas schreef:Hoihoi,
Groetjes!
Rijgen doe ik liever niet vind kettelen mooier en had al een idee.